CRYSIS 2 – Preview

1 marca, 2010 Lukáš Kanik

Crysis 2 – prvý trailer nám toho veľa nepovedal, no aj keď prišli dva trailery o Nanoobleku druhej generácie, stále sme o hre nevedeli takmer nič. Dnes už ale herné časopisy odkryli mnoho nezodpovedaných otázok, a jedine tu nájdete odpovede.

Nanosuit 2?

Nanosuit 2 je stvorený na prežitie v tých najextrémnejších podmienkach, vysoké, teploty, nízke teploty, toxické prostredie, vystužená karbónová konštrukcia, HeartBeater, ktorý dokáže pri strate telesných tekutín zabezpečiť optimálne hodnoty, senzory na vnímanie teplôt, úrovne chemických látok v ovzduší či zvukových prejavov, okuliare, ktoré analyzujú vonkajšie objekty a oveľa, oveľa viac dokáže tento špičkový oblek v podmienkach, kde nie je možne poslať obyčajných mariňákov. Veľa ľudí ho kritizuje pre to, že je príliš „svalnatý“, to preto, lebo ho bude mať oblečený Major Laurence „Prophet“ Barnes – PROROK. To je ten černoch, veliteľ Raptor týmu v predchádzajúcich hrách Crysis. Oblek je vylepšený aj o 20% menšiu spotrebu energie, 60x optický zoom, o 32% viac sily a je chránený aj proti EMP výbojom. Také vybavenie a vystužené nanovlákna a nanoboty predsa nebudú natlačené do úzkeho obleku.

Kde sa bude odohrávať?

Autori sľubujú skvelý príbeh. Crysis 2 sa bude odohrávať v roku 2023, 3 roky po udalostiach v Crysis a Crysis Warhead. Na konci Crysisu ste mohli vidieť, ako sa mimozemšťania rozlietavali do všetkých smerov od ostrova. Za tri roky napadli svetové centrá, ako Tokio, Rio de Janeiro, Londýn a samozrejme, brúsia si zuby na New York. Do metropoly USA bude vyslaný práve Prorok, aby zabezpečil oblasť a získal čo najviac informácií o devastujúcich mimozemšťanoch. Hra bude na rozdiel od predchádzajúcich „vertikálna“, čo znamená, že sa nebude bojovať len na zemi, nepriatelia budú šikovne využívať prostredie na to, aby Vás poprípade mohli napadnúť zhora. Nemyslite si ale, že to bude skákanie po budovách ala Mirror´s Edge, budete však môcť vyšplhať na strechu do výhodnej palebnej pozície, alebo v prípade prekážky hľadať cestu v kanáloch alebo vo výťahových šachtách. O prehľadávaní mrakodrapov ani nehovoriac. Aby sme tak celkom neodišli od skutočnej džungle, budeme bojovať aj v rozľahlom Central parku.

 

Ako sa nám bude hrať?

Crysis svoju akciu v žiadnom prípade nezahodí do koša, a čo je najlepšie, pribudne mnoho nových, perfektne zladených prvkov. Okrem vertikálneho hrania, keď budeme využívať budovy, využijeme schopnosti nového nanoobleku. Tie sú opäť rozdelené do 4 módov a to: Armor, Power, Infiltration a Tactical. Poďme pekne poporiadku. Armor je už klasický obraňovací mód, keď nanoboty vytvoria zosilnenú štruktúru. Zosiľovanie „svalstva“ bude mať zvukový efekt, ako v Crysis, no teraz vďaka tomu budú znieť inak odrážajúce sa guľky, alebo chôdza. Mód Power je spojením sily a rýchlosti, vďaka vylepšeniu pri držaní zbrane uštedríte ranu rovno päsťou, namiesto držanej zbrane. Z boržúry o nanoobleku som sa dozvedel, že oblek umožní päsťou preraziť aj tenšie steny ! Takže, kde budú chýbať dvere, prejdeme stenou. Infiltration mód je len premenovaná neviditeľnosť, bez ktorej by sa niektoré situácie proste nedali vyriešiť. Inou kávou je mód Tactical. Prináša nové technológie do nanoobleku, s ktorými hra dostane iný nádych. Okuliare umožňujú zanalyzovať okolie, získate informácie o nepriateľoch, mŕtvych či trasách mimozemšťanov. Informácie o nepriateľoch a ich polohe sa budú zapisovať na mapu, takže uvidíte každý ich pohyb. V tomto móde sa výrazne zosilnia všetky zvuky, takže môžete nepozorovane počúvať rozhovory zo vzdialenosti desiatok metrov, a budeme počuť zvuky chôdze alebo šuchotu, čo nám včas pomôže odhaliť nepriateľa. Postupom hry budeme môcť tieto módy upgradovať, napríklad budeme štítom doslova odrážať guľky na blízkych nepriateľov alebo s módom tactital vidieť slabé siluety postáv za stenou.

Proti komu a s kým budeme bojovať?

Mesto napadli mimozemšťania, takže hlavným nepriateľom budú oni. Nebezpečné misie typu zozbierať vzorky DNA mimozemšťanov, alebo nájsť najlepšiu evakuačnú cestu či vyčistiť oblasť je len štipkou soli v polievke. Nepriatelia budú teraz veľmi húževnatí, dokážu sa kryť za objektmi, dokážu sa premiestniť no najvhodnejšej palebnej pozície, a budú používať štíty a nové zbrane. Na Manhattane budeme bojovať aj proti novému druhu mimozemšťanov – teraz budú stáť na zemi a výzorom budú takmer rovnakí ako tí lietajúci. V meste ale nebudete sami, budete stretávať osamotených ľudí, ktorých výpovede Vám postupne budú skladať príbeh, v boji budú pomáhať aj jednotky Crynet Ops, a ako keby toho nebolo dosť, do konfliktu sa zapojí aj tretia strana, zatiaľ neznáma.

Aká bude grafika?

Čo nás veľmi zaujíma je grafika. Na predvádzačke zazneli slová od novinárov: „Najdokonalejšia grafika, aká bola kedy v hrách“. Crysis 2 bude multiplatformový, čiže na PC, XBOX 360 a PS3. Konzoly sú na dnešné pomery už dosť slabé na to, aby potiahli tak dokonalú grafiku. Naozajstná krása sa prejaví na PC, CryEngine 3 spolu s najnovšími technológiami ako HDR, Global illumination alebo ambient shading vytvoria vzhľad, ktorý nebude mať konkurenciu. Objekty budú otextúrované high-resolution textúrami, a ich vlastnosti sa budú prirovnávať k realite. Odrazy svetla na skle, vode, presvitanie svetla cez pokožku, k tomu ešte filmová mimika tváre a animácie pohybov, ktoré ste mohli zahliadnuť už v traileri na CryEngine 3. New York bude spracované tou najdokonalejšou grafikou akou kedy bol. Fyzika objektov, deštrukcia a voda urobia z titulu vizuálny zážitok. Rozbeháme to na svojich strojoch? Pamätáte, keď prišiel Crysis, a len málo ľudí ho hralo na High? Dúfajme, že autori si dajú pozor na optimalizáciu, aj keď pravdou je, že kto chce poriadne hrať, musí investovať aj do železa a myslím že v dnešnej dobe to až taký problém nie je.

Očakávanie? – 99 % !!!

Crysis 2 bude určite jednou z najlepších hier roka, ak nie tou najlepšou. Všetky predpoklady poukazujú k tomu, že to bude najväčším trhákom. Crysis 2 bude v sebe spájať úžasné vlastnosti Nanosuit 2, nikdy nekončiacu akciu, obohatenú o taktické prvky a o získavanie informácií. Misie budú rôznorodé, a ich plnenie bude posplietané hľadaním ciest a plnením úloh. Príbehom nás budú sprevádzať cut-scény, z ktorých budeme mať filmový zážitok, a takisto celá hra bude veľmi realisticky spracovaná. Dátum vydania je určený niekde na konci 2010 až začiatok 2011.

Na čo sa tešiť?

– Nanosuit 2 a jeho schopnosti

– Taktizovanie

– Vertikalita levelov

– Rozmanitejší príbeh

– Najlepšia grafika akú sme kedy videli

– Špičkové zvukové efekty

– Animácie postáv

– New York

– Proste akčný CRYSIS !!!

 

Čoho sa bojíme?

– Že tropika nám bude chýbať

– Že hru ODLOŽIA !!!

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články