Daylight – Recenzia

30 apríla, 2014 Lukáš Kanik

Daylight kráča po stopách Amnesie, Slendera aj Outlast. Je však tak atraktívna ako majstri žánru a dokáže vyplniť priestor pri čakaní na SOMA a Aliens: Isolation?

Zombie studios tento krát netrafili tak celkom do čierneho a priživenie sa na hororovom žánri, ktorý je momentálne veľmi populárny, sa im asi nepodarí. Po tejto skúsenosti mám chuť si znova zapnúť Outlast aby som si pripomenul, ako sa to robiť má.

Daylight je v podstate ďalšou variáciou na Slendera, neprichádza s ničím novým a to, čo má byť strašidelné sa stáva skôr frustrujúce. Zobúdzate sa v ženskej roli v nejakom sanatóriu, ktoré je úplne vyľudnené, staré a rozpadnuté. Hra pred vás hodí náhodne generovaný level a do ruky dostanete mobil s baterkou/mapou a svetlice.

Tie zelené použijete na zvýraznenie použiteľných objektov v okolí, tie červené zase na zneškodnenie prízrakov, či duchov, ktorí sa spawnujú na rovnakom princípe, ako v spomínanom Slenderovi. V drvivej väčšine sa spawnú za vami, čo sprevádzajú podivné zvuky. Čas od času sa duchovia objavia priamo pred vami, čo je asi tak jediná ľakačka v celej hre. Navyše časom sa naučíte predvídať aj to.

K prízrakom sa stačí otočiť chrbtom a jednoducho odkráčať, respektíve zobrať nohy na plecia a prebehnúť jednu, či dve chodby, aby ste sa ich zbavili. Bohužiaľ som sa dostal do fázy hry, kedy sa duchovia objavujú každých 20 sekúnd, čo je dosť frustrujúce natoľko, aby ste hru vypli. Však k pokračovaniu vás nevedia ani žiadna motivácia, snáď len navštívenie nových prostredí, akými sú les, väzenie, škola a ďalšie lokality, ktorých význam nepochopíte nikdy.

Daylight Recenzia_01 Daylight Recenzia_02 Daylight Recenzia_03

Príbeh v Daylight samozrejme nájdete v podobe útržkov, fotiek a listov, no popravde vás hra nemotivuje ani k tomu. Vďaka listom môžete zistiť, o čo v hre vlastne ide, ale absencia intra a zmyselných hlasových odkazov od neznámeho muža k tomu vôbec neprispievajú. Mobil je mimochodom nepoužiteľný a okrem priblíženia mapy nemáte možnosť žiadnej inej interakcie. Postava nevie skákať, prikrčiť sa ani sa vykláňať.

Daylight je procedurálne generovaný horor, to znamená, že každý reštart hry sa bude odohrávať inak, hra vám totiž poskladá vždy novú mapu. Ono by to bolo fajn, keby sa tie mapy neskladali z piatich miestností, ktoré sa týmto opakujú stále dokola. A o nič nápaditejší nie je ani objektív hry, čím sa vždy dostanete do novej lokality. Úlohou je pozbierať 8 papierikov v úrovni, nájsť kľúč a otvoriť si ním bránu. Nuda, nič originálne a stále sa opakujúce každú úroveň, po dobu dvoch hodín, čo je trvanie kampane.

Daylight Recenzia_10 Daylight Recenzia_06 Daylight Recenzia_07

Na zábavnosti nepridáva ani fakt, že je to jedna z prvých voľne dostupných hier na novom Unreal Engine 4. Je tu vidieť niektoré efekty, ktoré engine ponúka, ale hra vyzerá v skutočnosti hnusne, neexistuje v nej žiadna fyzika, textúry sú slabé a scény statické. Ako ukážka nového enginu to je teda nič moc. Navyše aj tie zvuky sa začnú časom opakovať.

Daylight sklamal vo všetkých smeroch. Atmosféra chýba, náhodne generované prostredie a vôbec vaša prítomnosť vo svete sú bez akejkoľvek logiky a jediná ľakačka začne byť predvídateľná. Vo výpredaji rozhodne treba vyskúšať, ale životnosť tomu nedávam.

Daylight
  • 5/10
    Príbeh - 5/10