Deadlight – Recenzia

31 júla, 2012 Ben

Herné štúdio Tequila Works, dostalo nápad, zmixovali viacero hier dokopy a vytvorili tak zombie survival logickú hru Deadlight.

Zombie sú v dnešnej dobe úplne všade. Nie, nechcem tým povedať že nastala zombie apokalypsa, ale zombie dnes môžeme vidieť vo filmoch, seriáloch a samozrejme aj v hrách.

Základ zombie hier je prostý, zabíjať zombie a prežiť. Deadlight taký byť nemusí, čo zistíte už z prvých minút hrania.

Príbeh hry sa odohráva v 90. rokoch počas zombie apokalypsy, vy s hlavným hrdinom Randallom Waynom sa ocitáte spolu s partiou preživších v nejakom sklade, do ktorého sa pomaly ale isto dobíjajú zombie. Náš Randall ako hlavný hrdina, nemá inú možnosť ako sa ponúknuť, že zo seba spraví návnadu pre zombie, aby ostatný mohli utiecť. A tak sa aj stane, ostatným sa podarí utiecť a tu začína naša výprava s Randallom po meste Seattle. Vašou úlohou počas celej hry je opäť nájsť svojich priateľov a samozrejme vašu milovanú ženu a dcéru. Príbeh hry sa oplatí sledovať úplne od začiatku, pozrieť si každé video, prečítať každú stránku z denníka. Počas hrania vám nič nebude dávať v hre zmysel no keď hru dohráte úplne všetko pochopíte a uvedomíte si že je to v celku veľmi dobre vymyslené.

Hra beží na Unreal Engine 3, čo je pre ňu úplne dostačujúce, v niektorých momentoch grafika priam exceluje. Tie momenty sú väčšinou vtedy, keď Randall odpadne a v mysli sa vráti do starého sveta, ktorý ešte nebol vtedy plný zombie. Inak počas celej hry beháte v noci, trochu to zo začiatku pripomínalo hru Limbo. Tak ako v nej, aj tu zo začiatku hry zabíjate zombie iba tak povediac pomocou logiky, vždy niekde musíte vyliezť, prilákať k sebe zombie a potom celú hordu popraviť zhodením auta, alebo nejakej väčšej krabice. Ale to je len prvá polovica hry, ktorá je len tréning na druhu polovicu hry, v ktorej už máte zbrane, no používať ich na menší počet zombie neodporúčam na to vám bohaté postačí sekera. Náboje si treba šetriť na hordy alebo rozstrieľanie vyvýšených zámkov.

Najviac ma bavila časť hry, ktorá sa odohráva v kanáloch kde máte nasledovať Ratmana, po jeho dome plnom pascí a ak prežijete a dôjdete do konca dá vám za odmenu späť vaše veci a niečo navrch. Zbraní je v hre primerane dosť – sekera, revolver, brokovnica a prak v správnej kombinácii narobia veľkú paseku.

Samozrejme aj táto hra ma nejaké svoje plusy a mínusy. Chvalabohu tých mínusov je veľmi málo, sú iba dva a to občasné bugovanie prostredia, kedy sa vám stane že pri tlačení krabice vám zrazu z ničoho nič vyletí a spadne na vás a vy tak musíte riešiť celu hádanku odznova. Druhým mínusom je herná doba, ktorá vám zaberie iba nejaké štyri hodiny čo nie je boh vie čo. Plusov je v hre neúrekom. Najzaujímavejšie v hre je prerážanie slabších dverí, ktoré sa vždy buď skonči tým že prerazíte dvere a nič sa nestane, alebo že prerazíte dvere a vybehne na vás horda zombie, budova, do ktorej ste vbehli sa začne rozpadávať a vám neostáva nič ine ako utekať a pri spravení čo i len najmenšej chyby, musíte začínať odznova.

Počas hrania som ani len raz nedostal pocit, že toto mi niečo pripomína. Prostredia sú tu rôzne. Ak aj bežíte počas hry tretí krát po nejakých strechách, oproti tým minulým sú úplne iné. Nepriatelia v hre nie sú samozrejme len zombie, v tejto hre nazývaní tiene, ktoré navyše zabijete ľahko, no naštvať dokážu vojaci, ktorý majú veľmi presnú mušku a na jeden výstrel vás bez problémov zabijú, čiže ak ich stretnete, musíte rýchlo mieriť a strieľať.

V hre mi veľmi chýbali nejaký tí bossovia, ktorí by sa tu určite hodili, aspoň by sa hracia doba trocha predĺžila. Takým bossom, po ktorom ale strieľať nebudete, iba utekať je armádny vrtuľník, ktorý musíte v hre odlakávať tým že k sebe prilákate zombie a pokým on ich porcuje, vy môžete bezpečné utiecť.

Deadlight je hra, ktorá stoji určite za vyskúšanie, za len 1200MS points si užijete štvorhodinovú kampaň, ktorej by sa samozrejme hodil nejaký co-op mód. Znovuhrateľnosť je tu veľká, lebo ak raz zabudnete na skrytú miestnosť môžete začínať misiu odznova, lebo späť sa už vrátiť nedá. Nenájdete tu žiadny autohealth, všetky oživovania sa robia iba s lekárničkami, ktorých nie je veľa takže pozor na kusance. Veľkým plusom je tu aj stamina, ktorá sa vybíja pri používaní ručnej zbrane alebo lezení.

[review pros=“grafika, príbeh, soundtrack, žiadny autoheal, stamina, logické prvky, cena“ cons=“dĺžka hry, občasné bugy“ score=85 verdict=“Ak máte XBOX360 určite kupujte, ak ste PC alebo PS3 hráči, dúfajte že aj k vám tento nezávislý skvost dorazí.“]