Deadpool – Recenzia

21 júla, 2013 Lukáš Kanik

Ďalší hrdina z komixového sveta Marvel dostal svoju vlastnú hru a humorné hlášky nešetrí nie len na svoje vlastnej hre, ale ani na vás – na hráčoch.

Už od začiatku si totiž všimnete, že Deadpool veľmi dobre vie, že je vo vlastnej hre a preberá nad ňou kontrolu. Občas vás (hráča) slovne nakope do zadku za to, ako ho ovládate a bude vám často aj radiť. Dokonca si Deadpool bude sám hru režírovať a vy ho len bezmocne nasledovať so svojou virtuálnou kamerou.

Preto prináša Deadpool nový, neopozeraný zážitok, kedy hlavná postava a hráč doslova komunikujú medzi sebou a dianie tak vzniká akoby pred vašimi očami, v produkcii samotného hrdinu. Deadpool do hry pridá svoje vlastné predmety, spraví pár nečakaných vecí a riadi sa heslom – rozpočet je neobmedzený. Navyše Deadpool vie, že hru mu vytvorili vývojári z High Moon Studios a často spomenie aj ich, či už v pochvalnom znení, alebo si na nich proste zanadáva. Spoločnosť mu budú robiť dva ďalšie hlasy z jeho hlavy, takže o dynamiku a vtip je postarané.

Vývojári sa pri hre doslova vybláznili na leveloch, ktoré sa striedajú ako na horskej dráhe a mixujú takmer všetky žánre akčných adventúr, sekačiek a plošinoviek, a to dokonca aj v 2D prevedení.  Počas hry narazíte na pasáže, v ktorých sa rútite na banskomvozíku po koľajniciach, plávate na loďke v tuneli lásky, skáčete s pohľadom z boku v štýle starého Prince of Persia, alebo kosíte nepriateľov stacionárnym rotačníkom.

Minihier v kampani je dostatok, často bláznivé a nečakané a tak si príbeh zachováva rýchly spád, akciu a baviť vás bude od začiatku do konca. Nie preto, že by bol nejak extra zaujímavý – nejaký záporák, ktorý vie klonovať seba a svojich banditov, chce ovládnuť svet  – ale preto, že hra dávkuje bláznivé momenty prakticky po každej, čo i len trochu nudnej sekvencii.

Tie sú vyplnené súbojovým systémom, ktorý ovládaním na PC konverzii ale dopadol katastrofálne. Ovládanie je nelogické, netradičné a divné, hra je priam stvorená na gamepad, no vytrvalci si nakoniec zvyknú aj na klávesnicu a myš. Ak zvládnete relatívne prekombinované ovládanie, čaká vás časté mačkanie tlačidiel ľahkého a ťažkého útoku, úskoku aj použitia strelných zbraní, ktoré v kombinácii s ostatnými útokmi predvádzajú slušné kombá.

Vybavenie môžete vylepšovať a dokupovať v automate, kde Deadpoolovi do výbavy nakúpite nové sečné a strelné zbrane aj s vylepšeniami, ktoré sa však opakujú. Výbavička obsahuje tiež nejaké výbušniny a vylepšenie Deadpoola samotného. Ten je podľa komixu správne “nesmrteľný” ale v hre vlastne umrieť môžete a presunie vás na checkpoint.

Každá zo zbraní tiež má svoj vlastný špeciálny útok, ktorý môžete použiť pri dobití “Momentum” a útok spravidla vyčistí nepriateľov v dosahu. Aj tieto špeciálne akcie dodávajú súbojom viac dynamiky, ale frustrácii sa nevyhnete. Pri presile silných a veľkých nepriateľov vám neostáva nič iné, len sa teleportovaním uhýbať a spraviť nejaký ten sek, bohužiaľ často na nich neplatí žiadna finta a tak sa s nimi budete musieť s uhý[no explanation]ban[/no explanation]ím babrať niekoľko minút.

Užijete si aj platformové skákanie a nejaké tie mini questy, postupom hry dostane Deadpool možnosť teleportovať sa aj na vyvýšené a vzdialené miesta, bohužiaľ v súbojoch táto možnosť ostáva nevyužitá. Miesta, kde je možné sa odrážať od stien a vyskočiť tak na hodné plošiny sú zase vyznačené zelenou farbou.

Deadpool sa neriadi takmer žiadnymi prísnymi hernými zákonmi, ktoré by mali v adventúrach/arkádovkách platiť. Robí si výsmech z celého žánru, výsmech zo svojej hry samotnej, aj z konkurencie. Narážky na herné klišé sú na každom rohu a tak vám neunikne poznámka o vybuchujúcich bareloch, ktoré sú v každej modernej hre, či “Maximum Stealth” ako narážka na slávny nanooblek Crysisu. Deadpool si proste servítku pred ústa nekladie.

Je to parádne vtipná a akčná jazda, plná prekvapivých momentov, nečakaných levelov a oddychových minihier, pri ktorých sa dobre zasmejete nie len pre ich spracovanie, ale hlavne pre Deadpoolov komentár, ktorý nemá konkurenciu. Bohužiaľ hra pôsobí ako jednooký medzi slepými a vo všetkom ostatnom sa tak nejak drží noriem nízkorozpočtových titulov vydávaných Activisionom. Hovorím o grafike, ktorá vás nezaujme ani trochu.

Dizajn lokalít je tiež tak trochu fádny (nehovorím o bláznivých leveloch) a tunely pod zemou, betónový komplex, či aréna pôsobia opozerane, sú totiž pravidelne v každej hre z komixu. Zábavnejší je napríklad Deadpoolov byt, ktorý ponúkne niekoľko vtipných interakcií s vecami, čo Deadpool schováva v tom svojom chlieve. K lokalitám sa však môžete vrátiť formou výziev na čas, kde hráč čelí niekoľkým vlnám, štatistiky zo súbojov sa potom porovnávajú so svetom a priateľmi.

Kto hľadá skvelé odreagovanie a jedinečného, zábavného hrdinu, Deadpool je jednoznačná voľba, avšak netreba rátať s tým, že vás extra zabaví gameplay, grafika či príbeh. Port na PC navyše dopadol katastrofálne. Deadpool je o hláškach, o bláznivých momentoch a herných klišé, na ktoré náš jedinečný hrdina vo svojej vlastnej hre naráža.

[review pros=”humor, hlášky, interakcia Deadpoola s hráčom, levely s minihrami” cons=”katastrofálne ovládanie na PC, repetitívne súboje, level design, vizuál” score=69 verdict=”Hrdinu, ktorý si režíruje svoju vlastnú hru a sarkasticky podpichuje hráča a svojich vývojárov sme tu proste ešte nemali. Humor však nenahradí nekvality samotnej hry.”]