Death's Door Recenzia

Death’s Door – Recenzia

29 júla, 2021 Lukáš Kanik

Novinka od Devolver Digital zaujme návykovou hrateľnosťou a skvelým audiovizuálnym spracovaním.

Hlavnou tematikou Death’s Door je smrť. Respektíve práca, ktorú smrť so sebou prináša. Niekto predsa musí ísť vykonať rozsudok a pozbierať duše, keď príde ich čas. V prípade tejto hry sú to vrany a zbieranie duší je ich každodennou prácou. Niektoré vrany sedia v kancelárii a starajú sa o všetku byrokraciu okolo toho, tá vaša má na starosti priamo zbieranie duší.

Spolu s vranou sa vydáte na úlohu získať stratenú dušu ale zistíte, že je za tým niečo väčšie. Že sú za tým bytosti, ktoré odmietajú umrieť a už dávno skončil ich čas na tomto svete. Z čierno-bielych priestorov vašej „firmy“ sa budete cez mnohé dvere premiestňovať do nových svetov, ktoré sú naopak farebné a každý z nich je originálny.

Svetom vládnu silné bytosti, ktoré zároveň plnia úlohu finálnych bossov v danom svete. K nim však vedie cesta plná environmentálnych prekážok a drobných súbojov, keďže svety sú posiate rôznymi nepriateľmi. Death’s Door skvele dávkuje pasáže so súbojmi a tie s hádankami či objavovaním sveta. Niekedy vás však doslova zavrie do arény z ktorej niet úniku až dokým neporazíte všetky vlny nepriateľov.

Death's Door Screenshot 7

Pohybový a súbojový systém je veľmi jednoduchý. Vrana dokáže uskakovať do všetkých strán, využiť slabý a silný útok, či niekoľko kúziel na diaľku. K nim sa dostanete postupne a rovnako postupne budete objavovať aj miesta, ku ktorým ste sa predtým nemohli dostať. Ak uvidíte zhasnuté lampy, je jasné, že ich budete môcť časom zapáliť ohnivým kúzlom a otvoriť si tak tajné lokality.

Vrana má k dispozícii aj šíp, bombu či priťahovací hák. Vďaka nemu sa dostanete na vzdialené plošiny alebo sa pritiahnete k nepriateľom, čím zvýšite dynamiku súbojov. Hra neprestáva prekvapovať variabilitou nepriateľov naprieč všetkými svetmi a na každého platí iná taktika. Pri bossoch potom využijete všetko, čo máte k dispozícii a variabilita ich útokov je tak pestrá, že vás hra dotlačí vyslovene k improvizácii. Vďaka skvelej odozve postavy budú vaše úskoky na poslednú chvíľu kľúčové.

Death’s Door stavil na jednoduché mechaniky a improvizáciu

V hre sa nebudete môcť spoľahnúť len na útoky z diaľky, je treba si zašpiniť ruky. „Nábojov“ máte vždy obmedzené množstvo a doplníte si ich buď ničením objektov v okolí, alebo úspešnými údermi nepriateľov. Death’s Door ponúkne aj niekoľko typov zbraní na blízko, ale prakticky všetky sú veľmi podobné a celú hru prejdete bez problémov aj s jedným mečom. Systém zdravia funguje tak, že prežijete štyri údery. Zdravie si doplníte zasadením semiačka do kvetináča a následne skonzumujete kvet. To, kde si semiačko zasadíte a kedy si zdravie doplníte je len a len na vás.

Prostredia sú krásne dizajnované a vyzývajú vás k objavovaniu. Ešte viac po skončení hlavnej hry, pretože budete mať k dispozícii nástroje s ktorými sa dostanete cez predtým nedostupné miesta. Zozbieraním štyroch kryštálov si napríklad zvýšite počet políčok zdravia, dostanete sa k novým bossom aj zbraniam, alebo k ďalším semiačkam zdravia. Vadilo mi trochu, že určité úseky hry som musel prebehnúť niekoľko krát bez pridanej hodnoty. K tomu neprispieva ani fakt, že v hre nie je žiadna mapa a v chaotických prostrediach je ťažké sa orientovať. Ani nemáte možnosť si pozrieť, čo ste na mape zabudli pozbierať a objaviť.

Našťastie, po smrti vás nečaká reštart celého levelu a zóna respawnu býva relatívne blízko. Po každej smrti sa však respawnujú aj všetci zabití nepriatelia v okolí, okrem arén, či mini-bossov. Ak sa na boj necítite, môžete zamieriť späť do kancelárie a vylepšiť si postavy v štyroch kategóriách.

Podmanivý a krásny vizuál Death’s Door dopĺňa fantastická hudba. Každá z lokalít má vlastný, jedinečný soundtrack a napínavé momenty obohatí hudba do rytmu. Po audiovizuálnej stránke tu niet čo vytknúť.

Death’s Door je príjemným mixom Zeldovskej adventúry a dungeon-crawlerov. Príjemná grafika a hudba vás bude sprevádzať pri objavovaní originálneho sveta plného výziev. Death’s Door vsadil na podarený súbojový systém a mix hádaniek no nevyhnete sa opakovaniu pasáží a chaosu, ktorý so sebou prináša absencia mapy alebo navigácie.

Hra Death’s Door vyšla na PC a konzoly Xbox

Death's Door 19,99€
  • 8/10