Depth Hunter – Recenze

20 apríla, 2012 SimTrix

Hra, která není určena pro všechny. Hra, která je přikryta až dech beroucím hávem, ale vnitřek takové nadšení nenabízí.

Sluneční paprsky rozbíjející se o vodní hladinu a do hlubin prostupují pouze rozostřené pruhy denního světla odkrývající tajemná zákoutí podmořských útvarů. Tam, kam slunce svými dalekosáhlými rameny nedosáhne, tam využijeme naši svítilnu. Takto by se dal pravděpodobně napsat úvod ke hře, která dokáže navodit velmi rozdílné pocity. Při prvním spuštění a poladění nastavení nás o(c)hromí svým grafickým kabátkem a příjemným zvukovým doprovodem, který se stane slastí pro náš sluch – alespoň ze začátku.

Krásné pozlátko by nás mohlo zmást, ale pár minut hraní nás znovu navrátí do reality. Hra nám nenabídne žádný, ani triviální náznak příběhu. Po spuštění nové hry jsme jednoduše vysazeni uprostřed podvodní říše a ponecháni na pospas osudu. V rukou držíme pouze harpunu a po kapsách se nám povaluje svítilna a fotoaparát.

Začneme tím nejzajímavějším – fotoaparátem. Ptáte se, co je na něm tolik zajímavého? Vlastně nic a i přesto je nejzábavnější. Po jeho zapnutí schováte zbraň a z jinak obávaného predátora se stanete neškodným japonským turistou. Můžete zvěčnit cokoliv, po čem vaše srdce prahne: vodu, skály, vodu, ryby a také nesmíme opomenout zdejší flóru a … vodu.

Další mocnou zbraní, která se nám ocitne v rukou, je svítilna. Jak již název napovídá, je určena ke svícení. Má dva neočekávatelné funkční módy – vypnuto/zapnuto. Ale nyní již k naší zdánlivě smrtonosné zbrani – harpuně.

Lovení spočívá v klasickém zamířit a vystřelit, ale ta pravá sranda přichází po tomto někdy dosti frustrujícím zážitku. Než se vám podaří správně zacílit a trefit rybku v pohybu, může to trvat i několik desítek minut, i když pálíte do shluku ryb, ve kterém prostě nemůžete minout – chyba, můžete. Jediné, co vás bude držet ve hře, jsou úkoly, které zadávají mimo jiné vyhledat a polapit určitý druh v určitém počtu. Hledání příslušných ryb na chvíli snad i zabaví.

Když už si myslíte, že požadovaná rybka je nadohled, opatrně se přiblížíte a mezitím se vám na lících objeví úsměv, který dokáže spolehlivě zarazit nepřesná první střela, která tvorečka vyděsí a ten blesku rychle zmizí z dohledu.

Celý lovící cyklus tedy začíná znovu. Přiblížit, zamířit, vystřelit … mám tě! Škodolibý škleb se znovu vynořuje díky radosti z podivné zvrácenosti, kdy jeden živý tvor to má spočítané. Nejásejte ale předčasně. Po zabodnutí se střely do nevinného tělíčka začíná nový boj. V horní části obrazovky se zjeví ukazatel, zda rybku přitahujete (modrá), či zda vám uniká (červená). Při mačkání příslušné klávesy pro přitažení se ukazatel dostává do červené oblasti a vy jej musíte vyrovnávat kolečkem myši zpět do modré, což má za následek uvolnění. O to intenzivněji tedy musíte „znásilňovat“ výše zmíněné tlačítko – ukazatel se tedy dostává znovu do červené a tak pořád dokola. Zábava, že?

Pokud se přes tuto část dostanete bez psychické a fyzické újmy tak vězte, že pocit bezmoci a frustrace se dostaví, zjistíte-li, že jste naháněli pouze druh ryby, který je podobný vašemu cílovému.

Naštěstí hra není omezena pouze na kampaň, ve které budete mít možnost potkat se s dvaceti pěti různorodými úkoly, při kterých si zabojujete s podvodními predátory, ale i s docházejícím kyslíkem. Do vodního světa tedy můžete také zavítat ve free modu, ve kterém si užijete bezstarostné proplouvání hezky vypadajícím prostředí a hledat poklady nebo se pouze kochat a nedávat spát fotoaparátu.

Suma sumárum – Depth Hunter je hra s úchvatnou grafikou, příjemnou hudbou, skvěle si u ní odpočinete (pokud vás zrovna nenahání žralok), ale způsob lovu není její nejsilnější stránka a kazí celkový dojem ze hry. Hru samotnou dělá jádro a to, co vidíme okolo – to proč se naše grafické karty tolik potí – to je spíše vedlejší. Tato hra možná zaujme skalní hardcore jádro rybářů, ale běžný hráč nebude mít pravděpodobně důvod se k ní více vracet. Tento fakt nezachrání ani podpora 3D Vision.

Konečný výsledek je tedy 45 %