Destruction AllStars

Destruction AllStars – Recenzia

19 februára, 2021 Marek Jaroš

Destruction AllStars narazilo. A nie zrovna najpríjemnejšie.

Sony si je vedomé, že jedným z dôvodov, ktorý zaváži pri nákupe konzol, sú exkluzívne tituly. Aj preto ich má na tento rok naplánovaných hneď niekoľko. Majitelia konzol Playstation 5 sa môžu tešiť na také pecky ako God of War Ragnarok, Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7 či na novinku Returnal.

Avšak, prvou Playstation 5 exkluzivitou v roku 2021 je Destruction AllStars. Vývojári zo štúdia Lucid Games nevymýšľali nič nové a siahli po žánri, ktorý bol voľakedy dosť populárny – destruction derby. Ako však dopadol ich pokus o jeho prenesenie do doby live service hier?

Ponuka herných módov je značne limitovaná

Hra je rozdelená na singleplayer a multiplayer. V singleplayeri nájdeme Arcade režim, kde môžete hrať rovnaké zápasy, ako v multiplayeri, akurát s botmi. Jeho druhou zložkou je zas režim Challenge Series, ktorý chce ponúknuť aspoň ako-taký náhľad do pozadia postáv, ktoré sa v hre nachádzajú. Problémom však je, že aktuálne sú takto spracované len 3 postavy z celkového počtu 16. A aby toho nebolo málo, obsah v tomto režime si musíte odomykať za reálne peniaze.

Multiplayer aktuálne ponúka 4 herné módy – Mayham, Gridfall, Carnado a Stockpile. Dva pre hranie sólo, dva pre tímovú hru. Mayham je obdoba klasického deathmatchu. Narážate do hráčov, ničíte ich a na konci vyhrá ten, kto získa najviac bodov. Gridfall je istou obdobou battle royale módu. Totižto, počas toho ako sa snažíte hráčov zničiť, sa podlaha postupne prepadáva a tak sa zmenšuje územie, po ktorom viete jazdiť.

Carnado je tímový režim, v ktorom proti sebe stoja 2 osemčlenné tímy. Narážaním a ničením súperov získavate pre svoj tím body. Tie však musíte potvrdiť tak, že auto úspešne odovzdáte do tornáda, ktoré sa nachádza v strede arény. Stockpile je tiež módom pre osemčlenný tím. Ponúka akúsi obdobu módu Control Point, ktorý môžete poznať z iných hier. Vašou úlohou je ovládať tri stanovištia, ktoré sa v aréne nachádzajú. Treba však priznať, že tento režim je dosť nezaujímavý. Aj preto som mal problém, už po 2 týždňoch od vydania, viackrát za sebou nájsť hráčov do hry. Asi po minúte mi matchmaking vypísal, že ich jednoducho nie je dostatok.

Ak ľudia z Lucid Games budú pridávať obsah do hry tak, ako to sľubovali pred vydaním, hráči sa majú na čo tešiť. Ak nie, hra veľmi rýchlo skončí na poli porazených. A to by bola škoda, pretože Destruction AllStars skrýva v sebe veľký potenciál, aj napriek viacerým chybám.

Coop hranie tu prakticky neexistuje

Mať v hre prakticky 3 herné módy, pričom dva z nich sa líšia len minimálne, je dosť veľký problém. Totižto, už po pár hodinách hrania sa módy zúžia na jediný cieľ. V Gridfall sa budete chcieť vyhnúť všetkým a váš cieľ bude len prežiť. Zatiaľ čo v prípade Mayhamu, respektíve Carnadu zas budete triafať všetko, čo sa hýbe.

Druhým veľkým problémom je fakt, že hra neponúka prakticky žiadnu možnosť, ako hrať s vašim kamarátom. Teda, áno, možnosť sa spojiť do party a ísť do tímových zápasov spolu tu existuje. Lenže keď chcete hrať ako dvojica či trojica, v osemčlenných anonymných tímoch sa stratíte. Okrem toho, že vám hra v menu vypíše, s kým ste v party, v zápasoch ani len neviete, že hráte so svojim kamarátom. Hre značne chýbajú herné módy, ktoré by umožnili takúto kooperáciu. Aktuálne je maximum hráčov v online zápase 16. Prečo teda hra neponúka niečo ako Gridfall pre 8 dvojčlenných tímov? Alebo Carnado pre viacero dvojíc? Alebo aspoň Carnado pre jednotlivca? Titul pritom skrýva viacero módov v režime Challenge Series a vývojári ich z nepochopiteľných dôvodov nezaradili do online hry.

Hrateľnosť na jednotku

Veľkým plusom Destruction AllStars je samotná hrateľnosť. S ňou sa vývojári skutočne vyhrali. Búranie ostatných áut pôsobí naozaj zábavne. V zápase máte na výber z troch typov áut. Prvým je kompakt. Auto, ktoré je malé, no zato mrštné. Svižne reaguje na zmeny smeru jazdy, je rýchle tak akurát, no jeho nevýhodou je najmenšia výdrž pri zrážkach. Ďalším typom je športiak, ktorý sa vyznačuje rýchlosťou. Nezatáča tak dynamicky, avšak keď sa rozbehne, nikto ho nedoženie. V súbojoch vydrží viac ako kompakt, no menej ako džíp. Džíp sa v arénach vyznačuje najväčšou výdržou pri súbojoch. Rýchlostne za ostatnými nestíha, no keď do vás narazí, vaše auto to pocíti.

Hoci je jazdný štýl jednotlivých áut značne arkádový, poškodenie tu nie je len na okrasu. Keď vás protivník trafí z boku do kolesa a to vám odletí, auto vás bude ťahať do boku a bude mať problém sa poriadne rozbehnúť. Poškodiť auto si navyše viete aj sami. Napríklad zbytočnými nárazmi do stien či iných prekážok.

Nezaujímavé a nevyvážené postavy

V hre nájdete celkovo 16 postáv. Každá z nich má svoju špeciálnu schopnosť a špeciálne auto. Tieto vlastnosti sa vám nabíjajú za vykonávanie akcie v zápase. Pomôcť si však viete aj zbieraním krištáľov, ktoré sú po aréne rozhádzané.

Špeciálnu schopnosť budete využívať pri behu. Vaša postava sa vie po aréne pohybovať aj mimo auta. Táto situácia môže nastať, keď vám auto zničia alebo sa ho rozhodnete opustiť sami. Pri aktivovaní schopnosti každá z postáv získa dvojitý výskok a navyše nejakú super schopnosť. Vaša postava môže za sebou nechávať ohnivé stopy, ktoré spôsobujú poškodenie či kúdol dymu, ktorý oslepí iných hráčov.

Sony bližšie predstavilo prvú tohtoročnú exkluzivitu, Destruction AllStars

Špeciálne auto zrejme netreba bližšie predstavovať. Každý hrdina má auto s odlišnou vlastnosťou. Taká Ratu má auto, ktoré spôsobí vo svojom okolí elektrický výboj, ktorý zničí všetko naokolo. Alebo Ultimo Barricado, ktorý sa na chvíľu obrní tak, že ho nikto nevie poškodiť. Problémom však je, paradoxne, veľký počet postáv v hre. Vývojári ich neodladili. Niektoré mi prídu  oveľa silnejšie v porovnaní s inými. Okrem vlastností vás s postavami nič nemotivuje hrať. A keďže s nimi nehráte, nepoznáte ich.

A to ma privádza k druhému veľkému problému. Postavy sú absolútne nezaujímavé. Vývojári vám nedávajú žiadnu možnosť, ako sa s nimi čo i len trocha zžiť. V režime Challenge Series sme mali spoznať ich príbehové pozadie a motivácie. Avšak, tie tri vety, ktoré tam každá z postáv prehodí, vám o nej nič nepovedia. Namiesto toho mohli vývojári radšej priniesť nejaký editor postáv.

Možnosti úprav sú skoro nulové

Postavu si síce v editore vytvoriť nemôžete, no môžete si ju aspoň ako-tak trocha upraviť. Ako v každej správnej live service hre, aj tu si môžete nakupovať rôzne oslavné tance, hlášky či skiny. Teda, skinmi by som to nenazval. Aktuálne si v hre môžete kupovať len farby obleku. A to je sakra málo.

Treba však uznať, že vývojári si tento hendikep uvedomujú. Od vydania priniesli viacero updateov, medzi nimi možnosť upraviť si vaše logo a banner. Zrejme tak v tomto smere majú prichystaný aj ďalší obsah.

Veľkým plusom Destruction AllStars je samotná hrateľnosť. Búranie ostatných áut pôsobí naozaj zábavne.

Za jednotlivé predmety v hre sa však platí. Drvivú väčšinu z nich si viete kúpiť za AllStar coiny. To je in-game mena, ktorú získavate hraním hry. Za každý nový level či splnenú výzvu. Avšak, ak sa vám nechce poctivo si tieto AllStar coiny šetriť, môžete si pomôcť skutočnými peniazmi. Za ne si na Playstation Store viete zakúpiť Destruction coiny. Tými si viete odomknúť všetky kozmetické predmety. Navyše si za ne viete kúpiť aj také predmety, ktoré sa za AllStar coiny zohnať nedajú. Avšak, ako som už spomínal, zatiaľ je ponuka tak obmedzená, že absolútne nič vás nenúti si tieto Destruction coiny kúpiť. No dobrou správou je, že za reálne peniaze si viete kúpiť len kozmetické predmety a obsah pre singleplayerový režim Challenge Series. Žiadnu výhodu v hre vám to nedáva.

Celkovo sú však jednotlivé postavy spracované naozaj pekne. A nie len postavy, ale aj celá hra. Po grafickej stránke tomuto titulu niet veľmi čo vytknúť.

Dizajnové chyby, ktoré sťahujú Destruction AllStars dole

K hre ako takej mám viacero výhrad. Sú to skôr dizajnové rozhodnutia vývojárov, ktoré ju sťahujú dole. Trebárs nutnosť všetko potvrdzovať zdĺhavým držaním tlačidla. Príklad: V Gridfall som vypadol skôr a zápas ešte trvá. Na to, aby som sa dostal z výsledkovej tabuľky do menu, musím podržať tlačidlo asi tri sekundy. Okej, držím. A to len preto, aby sa ma hra následne spýtala, či som si istý. No nie, nie som! Načo inak by som to tlačidlo tri sekundy držal?! A tak musíte držať ďalšie dve sekundy, aby ste hru o svojom výbere ubezpečili. Paradoxné je, že pre spustenie matchmakingu hra od vás takúto istotu nevyžaduje. Celkovo je tento dizajn nelogický. Niekde hre stačí jednoduché stlačenie, inde zas potrebuje dlhé držanie.

Ďalším problémom je zdĺhavé čakanie. Hoci je pekné, že vďaka zapracovaným Activities na Playstation 5 sa priamo do herného módu dostanete za pár sekúnd, no potom musíte čakať. Kým hra nájde hráčov.  Kým vás hra všetkých zosynchronizuje. A to len preto, aby ste následne čakali na to, kým si všetci vyberú postavu. A hre je pritom jedno, že všetci si postavu vyberú do 3 sekúnd. Hra si tých svojich 20 sekúnd odpočíta pekne do konca.

Občas mi prišlo, ako keby si hru nikto v štúdiu nezahral z pozície hráča. Každopádne, tieto chyby nie sú tak veľké, aby sa nedali odstrániť, alebo aby zabraňovali hraniu. Akurát vám po čase môžu začať liezť na nervy, tak ako mne.

Každopádne, takýchto, občas nelogických, rozhodnutí je v hre viacero. Vývojári  ale už od začiatku ukazujú, že komunitu počúvať chcú. Základná hrateľnosť titulu je dobrá. Už ho len treba zaplniť obsahom, pretože tých pár herných módov sa obohrá veľmi rýchlo. Ak ľudia z Lucid Games budú pridávať obsah tak, ako to sľubovali pred vydaním, hráči sa majú na čo tešiť. Ak nie, hra veľmi rýchlo skončí na poli porazených. A to by bola škoda, pretože Destruction AllStars skrýva v sebe veľký potenciál, aj napriek viacerým chybám.

Recenzovaná verzia: Playstation 5 (exkluzivita)

Destruction AllStars
  • 9/10
  • 8/10
  • 4/10
    Ponuka herných módov a obsah - 4/10
7/10

Destruction AllStars nie je zlá hra. Titul ponúka výbornú zábavnú hrateľnosť. Dole ho však sťahuje aktuálne malá ponuka obsahu a viacero dizajnových chýb. Až sa tak zdá, že najlepším rozhodnutím vývojárov bolo hru dať zdarma do PS Plus.