Dojmy – Prečo sa DREADNOUGHT stal mojou najlepšou hrou na GamesCome

23 augusta, 2016 Nikoleta Nagyová

Tento battleship simulátor prekonal moje očakávania asi zo všetkých prezentácií na GamesCome!

Strielačky a vesmírno-bojové hry nikdy nepolapili moju pozornosť, no potom prišiel Dreadnought. Jediné čo som o tom vedela pred prezentáciou bolo, že je to multiplayerová strieľačka a odohráva sa vo vesmíre. Na prezentáciu som prišla o 20 minút skôr, čo zapôsobilo na kočku na recepcií a dobre sme si poklebetili o celej výstave. Usadila ma do odpočinkovej miestnosti, kde ma ponúkli nápojom podľa vlastného výberu. A chvíľočku som musela čakať na ostatných redaktorov.

Keď sme boli všetci, zavolali nás do menšej miestnosti, kde nám pustili trailer a porozprávali nám čo môžeme od hry očakávať. Dreadnought je v podstate aréna zameraná na classy, odohrávajúca sa vo vesmíre, kde ste kapitánom gigantickej lode v 5v5, alebo 8v8 PvP móde. Veľmi ma potešilo keď povedal, že budeme hrať práve 5v5 mod a trvať bude len 12 minúť. Ak hrávate online hry a napríklad na MOBA žáner nemáte dostatok času, Dreadnought vás s rýchlymi zápasmi určite poteší.

Hra ponúka päť tried lodí, každý trieda tri variácie, kde si vyberiete presne tú, ktorá vám sadne. Tankovia, assasini aj podpora si nájdu svoje. Ja ako Tank/Support hráč v MMORPG som sa tomuto potešila. Keď som si sadla za PC, mala som možnosť prezrieť možnosti lodí ešte pred zápasom. Každá loď má vlastné skilly, môžete si poskladať unikátny build s primárnymi aj sekundárnymi zbraňami a samozrejme neostáva v zabudnutí ani vizualizácia. Okrem farby si môžete loď doslova vytuningovať. Zmena siluety, trofeje a ornamenty, textúry, to všetko vám bude k dispozícií.

Po chvíľke prezentácie sme sa pustili do hrania. Lode sme mali prednastavené vo všetkých piatich triedach. Vyskúšala som si Aion a Fulgoru, čo sú lode podporné a útočné. Keďže po každej smrti si môžete loď zmeniť, počas zápasu sa tak bude odvíjať postup hry. Lode sa podla tried rozdeľujú na:

Trošku som bola nervózna, lebo som lama v takýchto žánroch. Na loading obrazovke, čo je vlastne čakacie loby vo vesmíre, som si mohla urobiť posledné úpravy, hra vás po štarte zápasu okamžite presunie na planétu, kde súboje prebiehajú. Hneď ako sme sa pripojili do mapy Red Sands of Mars, tak na nás čakali beta tester hráči z opačného konca sveta, pripravení zmerať si naše sily. A poviem vám, tesnejší zápas ste nevideli. Vyhrali sme fakt len o chlp a mne srdce búšilo od radosti že som v tabuľke nebola najhoršia s mojím skilom. Ovládanie je vymakané aj keď sa zdá, že ovládanie tak veľkej lode môže byť komplikované. Boost na attack, rýchlosť a štít si nájdete vždy dostupne pod klávesou E a je to jedna z najdôležitejších vecí, s ktorými treba počas zápasu taktizovať. Bola som skeptická pri používaní WASD a 4 abilít naraz, no je to všetko výborne vyvážené a hra vám dá čas si premyslieť útoky. Zápas síce trvá len 12 minút, lode sú ale pomalé a práve za tento čas na plánovanie budete vďační.

Po skončení zápasu som u vývojárov ostala trochu dlhšie, aby som sa mohla ešte opýtať na detaily okolo hry, pretože som sa do nej doslova zaľúbila od prvého súboja. Čo potom určite liezlo na nervy mojim kolegom, keďže som celý čas nezavrela ústa a dokonca som si ju do haly šla zahrať znovu dva krát s fast passom. Ale naspäť k veci.

Moja prvá otázka bola ohľadom stavby skillov. Bála som sa že tak, ako ostatné hry aj tu bude proste jeden veľmi silný build na jednej lodi a ostatné nebudú hrateľné. Hneď ma vývojár vyviedol z omylu, na hre pracujú už 3 roky a nechcú ju vypustiť, pokiaľ nebude všetko vybalansované. Preto trvá Beta Testing takú dobu. Spoliehajú sa čisto na feedback hráčov. Práve preto sa rozhodli pre dva módy, 5v5 a 8v8, dvadsiati hráči na mape by boli už fakt prehnaní.

DN_LOGO_NEW_WithLights

Ešte musím spomenúť mnoho otázok ohľadom vizualizácie, či už vašej virtuálnej postavy kapitána, alebo lode a tak som sa pýtala na kustomizáciu, achievementy, ktoré odomknú ornamenty na loď a na hráčske ikonky. O všetkom už rozmýšľali, no ich primárne zameranie smeruje teraz na kvalitu gameplayu, preto mnoho možnosti úpravy postavy nečakajte. Po grafickej stránke sa máte sa na čo tešiť, Dreadnought beží na Unreal 4 Engine. Mapy, ktoré tam už sú a ktoré sa pripravujú sú krásne detailne spracované. Na screenshotoch síce môžete vidieť len planetárne mapy, vývojári sľúbili aj mapy vesmírne, v okolí staníc a poletujúcich trosiek.

Všetky moduly, ktoré si môžete na lodi modifikovať sú spojené animáciou a tak vám podáva jeden z najkvalitnejších zážitkov z boja aj po vizuálnej stránke. Ak sa dočkáme, môžeme sa tešiť aj na sezónne trofeje/textúry, ktoré budú určite vypadať zaujímavo a už teraz sa neviem dočkať, ako si hru zahrám s kolegmi.

Za mňa je Dreadnought najlepšia MMO hra na GamesCome, ktorá si zaručene zaslúži vašu pozornosť. A betu si vďaka našej redakcii a štedrým vývojárom z Dreadnought môžete zahrať už teraz, keďže sme na FB spustili rozdávačku kódov do bety!