Eggies – recenze

22 augusta, 2014 Laďka Jonášová

Čtěte recenzi na čerstvou hru od česko-slovenského studia Alda Games.

Eggies je typická hra, která se hodí pro každou chvilku, kdy cítíte, že se nudíte. Pravdou je, že hra je velmi návyková, ale předpokládám, že to tak Alda Games přesně zamýšleli.

Hned na začátku máte možnost si vybrat svého miláčka. Já si vytvořila sympaťáka v barvách mého oblíbeného fotbalového klubu (žlutomodrá) a dala mu na hlavu pirátský klobouk s pořádnou lebkou. Což pochopitelně podtrhuje mojí punkově laděnou duši. Na výběr je však z mnohem více barev, ale i klobouků, čepic, helem nebo turbanů. Je možné tak své vajíčko vystylovat, tak jak si sami budete přát.

Eggies1

Hned od začátku jsem si s mým novým kamarádem přišla na notu, a velice jsme si rozuměli. Možná za to mohly jeho kňouravé zvuky, kdykoliv jsem jej pohladila a nebo roztomilé oči, které dostanou do kolen každé dítě(a hlavně mojí osobu).

Ve zkratce se dá říct, že vaším úkolem je nenechat mazlíčka hladovět, onemocnět a nebo unudit k smrti. Díky pravidelným návštěvám doktora, restaurace a nebo zábavného parku, se vám to snad povede.

Pokud máte hlad, není nic jednoduššího než se společně najíst. Vajíčko můžete vlastně pozvat na cokoliv vás napadne – polévku, saláty, sladké jídlo nebo hlavní chod. Pokud jste hravá duše, určitě si oblíbíte i plno her. Mě osobně nejvíce bavilo puzzle, které občas uměla potrápit mé mozkové závity. Ve hře je však ještě několik dalších her, jedna z nich je podobná populární Flappy Bird, další je například pexeso nebo jiné hry testující váš postřeh.

Pokud se vám však stane, že díky neústalému lítání po herních centrech a restauracích, vám mazlíček nastydne – je čas na návštěvu doktora. Ten vám může napsat několik druhů léku, přesně na to, co vejce trápí. Nemusíte se bát, nestane se z něj pukavec a nebo se  z něj nenarodí kuře. Díky pravidelnému přísunu vitamínů bude navíc zdravé jako rybička.

Eggies2

Hra pochopitelně osloví mladší publikum. Každý ze starších hráčů, kdo už vyzkoušel podobné hry, má pravděpodobně touhu znovu s něčím podobným začít za sebou. Díky nutnosti svého miláčka krmit, hrát si sním a léčit jej, může vám být jasné, že hra chytne mnohem více než byste chtěli. Navíc plno barviček, ručně malovaná grafika a čeština, to přesně je pro dětské oči. Pro nás starší už hra nebude příliš zajímavá.

Doufám, že do hry přibudou nové aktualizace, které přidají mnohem více interakcí. Brzy zjistíte, že Eggies jsou vlastně pořád dokola – nakrmit, zabavit, vyléčit. Hra potřebuje mnohem více druhů prostředí, více miniher, ale i prostředí v kterém lze něco dělat. V tomto se musíte spokojit jenom s houpačkou a drbáním za uchem. Počkat, vejce nemá uši! Tvůrci však slíbili brzké aktualizace, které měly právě tyto maličkosti přidat. Je jasné, že právě díky ním hráči vydrží mnohem déle u hraní. A budou ochotni zanechat i nějakou tu kačku za nakoupení herních peněz, které jsou potřeba na nakupování léku, jídla a nebo oblečení. Ovšem i dalších vajíček, z kterých se po určité době vyklube roztomilá příšerka (ne, skutečně nemyslím sebe).

Jak brzy pochopíte, starat se o vajíčko je boj. Je to jako mít dítě, o které se staráte celý den. Podobně můžete dopadnout i u této roztomilé hry od Alda Games. Brzy totiž zjistíte, že kamkoliv jdete musíte se mrknout na telefon, zda váš miláček něco nepotřebuje. A pokud ano, strávíte u hry zase několik minutek. Navíc váš telefon vydrží mnohem déle, protože hra neběží na pozadí a tak vám neubírá na baterii. Vajíčko vám tak nekňourá po ránu, že chce nakrmit, a nebo neustále neoznamuje, že je čas si jít hrát.

Sama si sice říkám, proč jsem hru vůbec zapnula. Možná z velké nostalgie na dětství, možná díky tomu, že moc her v mobilu nemám, ale možná se mi zase zachtělo starat se o nějakou příšerku po tom, co mi zemřeli afričtí hlemýždi.

Eggies na Google Play (zdarma)
Eggies
  • 8/10
    Zábava - 8/10
  • 10/10
    Vizuál - 10/10
  • 9/10
  • 10/10
    Cena/Hodnota - 10/10
  • 9/10
    Návykovost - 9/10
9.2/10

Hra je sice převážně pro děti, ale i dospělí si u ní užijí pár skvělých momentů. Velikou výhodou je, že hra je zdarma, takže u ní ztratíte maximálně svůj čas. Je jasné, že díky jednoduché hratelnosti, barevnosti a češtině naláká malé děti. Je však nutné počítat s velikou návykovostí.

Recenzována verze: Mobil s Androidem

Laďka Jonášová
Sleduj mě