F.E.A.R. 2: Project Origin – Recenze

14 júna, 2009 Lukáš Kanik

Recenze na datadisk do horové hry F.E.A.R. 2, který obohatí hlavní příběhovou kampaň.Do závěrečných událostí prvního F.E.A.R. zbývá půl hodiny, ale v odlehlé části Armachamu právě druhá jednotka Delta Squad pod vedením hrdiny Michaela Becketta vtrhla do komplexu s cílem zaujmout vysoce představeného člena vedení, na nějž je v souvislosti s nepovolenými genetickými experimenty vydán zatykač.

Kvůli přítomnosti soukromé armády žoldáků se mise trochu protáhne, takže když Beckett po tězce vykonané práci přistoupí k oknu, hledí na závěrečnou scénu z jedničky: oslnivý výbuch, s nímž Alma unikla na svobodu. Vítejte v Project Origin, pokračování hororové FPS F.E.A.R. od Monolithu. Inteligentnější nepřátelé, lepší zbraně, nová místa i schopnosti – projekt Origin opět přináší poutavý a napínavý příběh, plný hororové akce, která začala již v prvním díle F.E.A.R. Znovu zažijete také hororové mezihry s Almou, během nichž narozdíl od jedničky tentokrát snadno přijdete o život a budete jim proto muset věnovat zvýšenou pozornost.

Vedle naklonovaných vojáků si zastřílíte i proti zacykleným duchům kdysi normálních lidí (viz Alminy přeživší loutky), mezi nimiž bude např. byznysmen, neustále se snažící stopnout taxík. Zhruba první čtvrtinou hry vás bude skrz radiovou komunikaci navigovat hlas tajemného Snake Fista, očividně dobře obeznámeného s Almou a mimo to prý dost nevybíravě namyšleného.

Pokračování hororové FPS F.E.A.R. se někomu líbí, ale někdo s ní spokojený není vůbec. Řekl bych, že více je těch spokojenějších. Já si myslím, že se vývojářům pěkně povedlo navázat na předešlý díl, do kterého se spousta lidí zahrálo, ale možná nám hráčům mohli přidat pár hracích hodin navíc a to samé platí taky o „lekacích“ scénách. Pokračování F.E.A.R. série se určitě dočkáme, tak doufejme, že vymyslí něco nového a neokoukaného.

[review pros=“zajímavý příběh, nízké HW nároky, hudba  “ cons=“ hratelnost, herní délka hry, průměrná grafika “  score=70%]