Face2Face: Poskladali sme dokonalý next-gen engine

31 marca, 2013 Lukáš Kanik

Týždeň GDC a veľkých predvádzačiek next-gen enginov môžeme uzavrieť našim vlastným enginom, ktorý sme poskladali z tých najlepších.

V plnej paráde sa nám predviedol Unreal Engine 4, Fox Engine, Frostbite 3 aj FaceFX technológia od Nvidie a Activisionu. Okrem toho však na trhu existuje, alebo sa pripravuje na debut niekoľko ďalších skvelých enginov, napríklad špičkový Luminous Engine od Square Enix, ktorý sa previedol už na E3.

My sme však chceli zobrať niekoľko vlastností z každého next gen enginu a poskladať si ten svoj. Ako by teda vyzeral dokonalý motor hier budúcnosti? Video nájdete pod článkom.

Tváre

Jednoznačne technológia, ktorou sa predviedla Nvidia/Activision. FaceFX totiž v real-time dokáže vyrenderovať fotorealistické tváre, ktoré sú navyše prijateľné aj z hľadiska výkonu.

Vegetácia

CryEngine 3. Myslím, že výber je jednoznačný, pretože už CryEngine 2 dokázal vykúzliť nádhernú džungľu, trojka zase dokázala džungľu dostať do mesta. Vegetácia je navyše dynamická a veľmi detailná. SpeedTree jej ale dýcha na krk.

Efekty (DOF, častice, dym…)

Zobrali sme Unreal Engine 4, ktorý sa v novom technologickom deme „Infiltrator“ predviedol v slušnej forme. Engine dokáže na jednej scéne vytvoriť tisícku dynamických svetiel a milióny častíc, ktoré vyzerajú naozaj skvele. Ako bonus, treba si pripomenúť, že Unreal vynika svojou farebnou paletou a možnosťami, ktoré priamo v hre pretvárajú a transformujú okolie.

Rozloha a dohľad

Tu by sa dalo polemizovať, ale nakoniec sme vybrali Real Virtuality 4 od Bohemie Interactive. Zaslúžene, engine totiž dokáže vykresliť 290 kilometrov štvorcových bez toho, aby sa niečo načítavalo. A to v celkom detailnej forme. Autori sa však musia pohrať s optimalizáciou.

Animácie

Tiež dosť ťažký výber. Presvedčil nás však Battlefield 4, ktorý vo Frostbite 3 engine predvádza dokonalé animácie v každej scéne. Však sa na tejto technológii podieľajú štúdiá z FIFA a NHL, kde sú animácie kľúčové.

Nasvietenie scény

Vybrali sme Fox Engine, aj keď konkurencia bola silná. Rovnako Unreal, aj Frostbite engine ponúkajú fakt obrovské možnosti nasvietenia, na ktoré sa skvele pozerá a dodávajú neskutočnú atmosféru, Fox Engine však vychádza z reálnych fotiek a teda scény sú na nerozoznanie od reality.

Deštrukcia

Nvidia PhysX sa na GDC predviedla novým demom, v ktorom nám v real-time zničí celé mesto. Nie len že to skvele funguje, ale to skvele aj vyzerá a práve PhysX poháňa deštrukciu takmer v každej hre.

Tak čo, zahrali by ste si hru poskladanú z týchto enginov? Ktorý napadne vás a v čom vyniká?

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Zr0kfUeX-cs&feature=youtu.be[/youtube]

 

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články