Face2Face: Vyšťavená séria Assassin´s Creed obeťou peňazí

3 marca, 2013 Lukáš Kanik

Dneska o predstavení Assassin´s Creed 4, o novom hrdinovi, o pirátoch, dostatku peňazí a nedostatku testovania.

Prvý diel série Assasin´s Creed s nevýrazným Altairom vyšiel v roku 2007 a Ubisoft dokázal behom šiestich rokov vyprodukovať 12 hier dokopy, ďalšie dve sú na ceste. Hovorím samozrejme aj o spin-offoch na PS Vita, Nintendo, hry na mobily a dokonca aj minihra na facebook. K tomu si pripočítajte niekoľko kníh z čias Ezia Auditore, ktoré na papieri verne kopírovali dianie v hrách.

Sériu tvorí však 5 veľkých hier, ktoré boli sústredené na Desmonda a jeho predkov, čo bol skutočne zaujímavý a na pár momentov celkom verný výlet do minulosti. V renesancii sme strávili tri veľké hry s Eziom a práve tieto tri hry tvoria najsilnejší základ. Od roku 2009 vychádza veľká hra z AC série každý rok pravidelne na jeseň (PC verzia občas meškala). Včera sa nám predviedla štvorka, ktorá už tretí krát radikálne mení dianie hry. To snáď stačí ako sumárum minulosti, ale teší sa už vôbec niekto?

 

Ubisoft síce tvrdí, že vývoj Assassin´s Creed 4 prebiehal už počas trojky, veď je to aj logické (AAA titul za rok nevznikne) ale neverím tomu, že na ňu boli vynaložené dostatočné peňažné a ľudské prostriedky. Assassin´s Creed 4 bude pravdepodobne silno ťažiť z lodných bojov, ktoré boli v trojke celkom podarené, aj keď nie dokonalé. Pirátskej tematiky je momentálne nedostatok a práve z toho by mohla nová hra ťažiť, vidím totiž mnoho názorov na pirátsku tematiku a celkom slušnú základňu hráčov, ktorí sa na ňu tešia (oveľa viac ako na americkú revolúciu).

Z dostupných záberov, ktoré nájdete v tomto článku je vidieť, že grafika veľmi nepokročila a next-gen engine nás nečaká. Ubisoft tak bude jedna z firiem, ktoré svoj AAA titul vydávajú na staré, aj nové konzoly súčasne na starom engine. Nevyzerá zle, ale za tie prachy…

Trojka vygenerovala doteraz najväčšiu predajnosť v histórii Ubisoftu a od štvorky sa očakáva to isté. Nechcem predpovedať, ale nejaké stotožnenie z hrdinom (ako s Eziom) už asi nezažijeme, pri ročnej produkcii s novým hrdinom to je nemožné. To, že asasínska róba na pirátskej lodi vyzerá minimálne smiešne je už druhoradé, rovnako ako aj to, že sú všetky ženy v sedemnástom storočí vyholené a tiež aj to, že jediná loď dokáže rozmrdať celú flotilu.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=imPxEsAsgXk[/youtube]

Ono tu už vôbec nejde o nejakú historickú korektnosť, ani pôžitok z architektúry, ani o asasínsku eleganciu, ale o to priniesť úplne nové veci. Na rozdiel od COD sa Assassin´s Creed snaží priniesť aspoň nejaké inovácie, či už v hrateľnosti alebo výprave. Exotické ostrovy a Karibik nevyzerajú zle, ani mestá na záberoch a dokonca ani džungľa, možno sa séria nakloní ešte viac k otvorenosti, nelinearite a možnostiam robiť si, čo sa nám zachce. V skutočnosti ponúka Assassin´s Creed slušné hodnoty oproti konkurencii, slušnú hernú dobu a fungujúci gameplay, príjemné zmeny a zaujímavé prostredia. Ale čo nový diel, to dvojnásobok bugov, ktorým sa nikto nevenuje, pásové vydanie hier znamená menej času na testovanie a Ubi zachraňuje patchmi hneď v prvý deň vydania. Takto sa to nerobí.

  

Ale kde je idea? Desmondov príbeh je uzavretý, hádanka vyriešená, svet zachránený a templári to majú spočítané. Ako chcú do pirátskeho sveta vtlačiť asasínsky kódex a Templárov? A ako to urobia v päťke? Šestke? Sedmičke? Neverím, že skončia tak rýchlo, práve sa rozbehli. Ubi vydá štvorku na staré konzoly, na tie nové si za nahrabané peniaze vytvorí nový kvalitný engine, ktorý vydrží niekoľko ďalších rokov a môžu veselo vydávať.

Snáď bude nový hrdina charizmatický a príbeh bude detailnejší, ako v trojke, lebo v tom prípade už nejde tak celkom o Assassin´s Creed, ale o open-world titul, z ktorého sa vytratila duša. Nepochybujem však o tom, že to bude znova pekná dobrodružná výprava.

 

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články