Replica AI Voice Unreal Engine

Firma Replica vyvinula AI dabing pre Unreal Engine

18 novembra, 2020 Lukáš Kanik

Vývojári vďaka Replica nemusia platiť dabingových hercov.

Austrálska softvérová firma Replica Studios vyvinula nový nástroj pre vývojárov v Unreal Engine 4 a Unreal Engine 5. Volá sa Replica a ide o nástroje pre tvorbu dabingu s pomocou umelej inteligencie. V podstate ide o AI hercov.

Replica funguje jednoducho – zvolíte si hlas, napíšete mu dialóg a hlas dialóg prečíta. Pohrať sa môžete s výškou, intonáciou aj náladou hlasu a dokonca môžete v reči prízvukovať len niektoré slová. Nechýbajú rôzne emócie a efekty, napríklad robotický hlas (paradoxne pre dabovanie AI) ale aj ekvalizér.

Jedným hlasom v knižnici Replica tak teoreticky môžu vývojári nadabovať niekoľko postáv v hre. Ukážky štyroch hlasov si môžete vypočuť na oficiálnych stránkach.

Vtipné na tom je, že tieto hlasy znejú lepšie, ako herci v niektorých nízkorozpočtových tituloch. Dabing je pritom jednou z tých drahších položiek, najmä ak je nutné nahrať dialógy dodatočne. Mnoho indie vývojárov tak dabing vynecháva a hre to uberá na autenticite.

Replica pre vývojárov v Unreal Engine bude dostupná v najbližších mesiacoch. Zapojiť sa do programu môžu už teraz, na čakaciu listinu.

V Early Access zdarma budú mať vývojári k dispozícii všetky hlasy (viac ako 30), ale len celkovo 30 minút generovanej reči. Cena za plnú verziu na stránkach stanovená nie je a štúdio tak bude cenu tvoriť pre vývojárov samostatne.

Syntetický AI dabing sa dá využiť nie len v hrách. Generovanú reč môžu tvorcovia využiť v animovaných filmoch, v seriáloch aj školských učebných programoch.

Takto budú vyzerať hry na PlayStation 5 v Unreal 5 Engine

Sledujte ma: