Forza Horizon 5 využíva ray-tracing pre realistický audio zážitok

14 júla, 2021 Marek Jaroš

Ray-tracing sa neobmedzuje len na grafiku. Playground Games ho využívajú pre skvelý audio zážitok.

Na to, že séria Forza Horizon patrí medzi najkrajšie pretekárske hry na trhu sme si už tak nejak zvykli. A výnimkou nebude ani najnovší diel Forza Horizon 5, ktorý sa odohráva v Mexiku. Ak neveríte, pozrite si týchto 11 prekrásnych screenshotov priamo z hry.

Každopádne, vývojári pri grafike, paradoxne, ray-tracing nevyužívajú. V tomto prípade ho hra využije len v móde Forzavista, kde vám hra ponúkne detailné pohľady na modely áut. To však neznamená, že počas klasického hrania ostáva technológia ray-tracingu nevyužitá.

Mohlo by vás zaujímať:
Forza Horizon 5 oznámená, vyjde v Novembri, odohráva sa v Mexiku
Forza Horizon 5 čeština potvrdená + ďalšie info

Ray-Tracing sa postará o realistické audio

Vďaka ray-tracingu sa dá počítať nie len realistické odrážanie svetelných lúčov, ale aj zvukových vĺn. A práve to využívajú vývojári zo štúdia Playground Games.

Zvukové vlny sa v hre odrážajú od objektov v prostredí. Budovy, kamene, stromy a mnoho ďalších objektov tak ovplyvňuje to, ako výsledný zvuk bude znieť. Ak do toho zarátate ďalšie premenné ako vzdialenosť od objektov a podobne, prakticky vždy by ste mali dostať ten najautentickejší zvuk.

Takže napríklad, ak pôjdete cez mesto, zvuk motora sa bude odrážať od okolitých budov a vy ho tak budete počuť ostro a hlasne. Avšak v lese bude tento zvuk skôr tlmený, nakoľko sa zvukové vlny od motora v lese stratia.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Marek Jaroš