Gabe Newell The Project

Gabe Newell vysvetlil, prečo Valve nerobí hry na konzoly

11 februára, 2017 Lukáš Kanik

To znie, ako keby robili hry len na PC.

Poslednou hrou zo štúdia Valve vydanou na štandardné konzoly bol Counter Strike: Global Offensive, ten vyšiel ešte v roku 2012 okrem PC aj na Xbox360 a PlayStation 3. Valve odvtedy nevydalo žiadnu hru na konzoly a Gabe Newell vysvetlil, prečo:

„Boli prípady, kedy sme svoje hry aktualizovali 5-6 krát denne. Keď sme spravili iOS aplikáciu Steam, hneď po vydaní sme mali dostatok podnetov, aby sme mohli na druhý deň vydať update. Ten update sme nemohli vydať šesť mesiacov! A nevedeli sme prečo nás ho nenechali vydať, nepovedali nám. Takto to funguje v tomto prostredí. A keď už ten patch vydali, ani nám nepovedali, prečo. Boli sme príliš hlúpi, aby sme vedeli byť na iOS úspešní. Nevedeli sme, ako sa to robí.“

Gabe Newell tak narážal na to, že konzolový obsah podlieha schvaľovaniu zo strany Sony, Microsoftu alebo aj Apple, ako môžete vidieť v príklade aplikácie na iOS. Týka sa to vydávania hier aj updatov a tak je najlepšie vydávať si všetko na platfomu bez obmedzení – na PC.

Aj tak to pôsobí skôr ako výhovorka. Však Valve už dávno prestalo vyrábať hry, poslednou bolo tech demo na virtuálnu realitu a predtým DOTA 2. Majú však v príprave 3 tituly – pre virtuálnu realitu. Čiže nič pre hardcore PC hráčov, ako kedysi…

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.