Ghost Recon: Future Soldier – Recenzia

21 júla, 2012 Lukáš Kanik

Odohrali sme novinku Ghost Recon – Future Soldier, aby sme vám povedali, či masívna reklamná kampaň odpovedá aj kvalitám hry.

Séria Ghost Recon so značkou Tom Clancy´s nie je z tých, ktoré by stagnovali, naopak, každá z hier prináša celkom svieži zážitok, ktorý však v konkurenčných vodách veľa vody nenamútila. Future Soldier prináša to, čo momentálne debutuje v hernom priemysle. Minimálne sú to futuristické prvky a akčné podanie scén, Ghost Recon do toho mieša aj svoju preslávenú taktiku.

Odprezentovaná tak bola nová akčná taktická strieľačka z blízkej budúcnosti, v ktorej budete ovládať člena skupinky elitných vojakov. Ich cieľom je nájsť a odstrániť svetové hrozby s využitím moderných technológií, o ktorých nemajú teroristické organizácie ani potuchy. Stane sa tak pravidlom, že budete svoj cieľ sledovať z diaľky a zároveň z blízka. Misie sú podané tak, aby ste striedali stredné, až krátke vzdialenosti medzi nepriateľmi.

Hra začína nepríjemnou prestrelkou medzi infiltračným tímom a ozbrojencami, čo má za následok ťažké straty. V retrospektíve sa potom vrátite k misiám, ktoré podstúpili, aby ste si mohli celý obrázok príbehu postupne poskladať sami. Ochrana USA pred hrozbou teroristov je tematika béčková a Ubisoft stavil na herné prvky a multiplayer, v ktorom Ghost Recon nie len vyniká, ale posúva ich vpred.

Singleplayer vás prevedie rôznymi lokalitami, ktoré sú vždy perfektne a autenticky vizuálne spracované, či už je to Bolívia, Nigéria, Sibír alebo Rusko. Striedanie vzdialeností a akcie aspoň nevedie k tomu, že by ste celú hru prešli rambo štýlom, alebo naopak kompletne stealth, aj keď druhá možnosť je optimálna a hra vás za jemný postup bude odmieňať. V každej misii totiž máte niekoľko vedľajších úloh, ktoré za odomykacie body môžete, ale nemusíte splniť.

Napríklad nesmiete stratiť ani jedného civilistu, nevyvolať poplach alebo odstrániť komplet všetkých nepriateľov v úrovni, čo bez stealth postupu jednoducho nejde. Future Soldier vám v týme ponúka ďalších troch šikovných pomocníkov, ktorých umelú inteligenciu môžem len pochváliť. Skvele sa kryjú, vymieňajú pozície, vedia postúpiť dopredu aj bez vašej pomoci a majú celkom presnú mušku. Až kľúčových nepriateľov nechajú vždy na vás, aby ste mohli rozhodnúť, aký postup zvolíte.

Ak je v oblasti viac nepriateľov, môžete ich označiť, tímoví kolegovia sa potom rozmiestnia do vhodnej palebnej pozície, odkiaľ majú na ciele výhľad a stlačením jedného tlačidla dokážete s ich pomocou dať naraz niekoľko osôb. Bez toho, aby si niekto niečo všimol. Postupom hry si odomykáte rôzne technologické hračky, s ktorými sa zoznámite na briefingu pred misiou. Do rúk sa vám tak dostane mini helikoptéra s kamerou, ktorá sa neskôr môže transformovať na RC autíčko. Okrem toho môžete napríklad vidieť cez steny, či zneviditeľniť sa. V kombinácii s týmito hračkami sa z vás stáva naozaj smrteľné komando, ktorých odhaliť je takmer nemožné.

Hra vám však naservíruje aj akčné scény, takže divokým prestrelkám sa určite nevyhnete. Ešte že je v hre pekný arzenál zbraní, ktorý je možné prispôsobiť si na každom briefingu pred misiami. Tu je napríklad skvele využitý Kinect pre Xbox360, zbrane si totiž môžete úplne rozobrať na drobné diely, otáčať ich do všetkých smerov a to len pohybmi rúk pred obrazovkou. Poobzerať si tak môžete samopaly, malé SMG, pištole či guľomety, alebo špeciálne prototypy, ako omračovacie zbrane, či rôzne granáty.

Úpravy nie sú len kozmetické, ale hlavne funkčné, na zbrani je možné vymeniť si až do osem dielov, od hlavne a tlmičov, cez mieridlá, uzáver, kohútik, zásobník po pažbu aj celé telo, ktoré sa navyše dodáva v bonusových farbách a vzoroch. Majitelia limitovaných edícií majú kopu bonusov v podobe takýchto vizuálnych vzorov na zbrane, či už v singleplayeri, tak aj v multiplayeri. Ďalšie získate v nadchádzajúcich DLC balíčkoch.

Hlavným ťahákom Ghost Recon: Future Soldier je kooperácia a multiplayer, o ktorom sme už písali dojmy. Hlavný dôraz je kladený na taktiku a rozmiestnenie jednotiek na bojisku. Pokým v singleplayeri je jednoduché odhaliť pozíciu a predpokladanú trasu nepriateľov, v multiplayeri sa to neustále mení. Zabudnite na drvivú väčšinu multiplayerových strieľačiek, pretože tu ďaleko nepochodíte. Optimálne by dokonca bolo zbúchať partiu kamarátov, ktorý by sa v multiplayeri vedeli zosynchronizovať natoľko, že by dokázali prebiť aj početnú presilu v módoch, ktoré hra ponúka. Ono tie servery sú totiž plné súkromníkov, ktorí vedia pokaziť postup tímu len tým, že kempujú, či naopak, vybiehajú v snahe získať čo najviac killov.

Odmeňovaný bude naopak ten, ktorý poskytne spoluhráčom najlepšiu podporu, každá z tried skaut, gulometčík a technik môže prispieť do tímu obrovskou podporou a nikdy neplatí pravidlo, že skaut musí držať v ruke sniperku. Vybavenie si navolíte rovnako ako v kampani, spolu so všetkými technologickými hračkami. Kompetetívny multiplayer ponúka štyri zaujímavé herné módy, medzi nimi variáciu Capture The Flag s bombou či obranu barikády. Hlavná je podpora celého tímu a spolupráca, ak prekusnete technické problémy s pripojením na server a nájdete skvelý tím, o skvelý multiplayerový zážitok máte postarané.

Ubisoft v Ghost Recone použil novšie technológie, ktoré mohli do PC verzie narvať, aspoň podľa nastavení, ktoré sú bohaté na DirectX11 efekty. V hre už je ich vidieť menej, hra však pôsobí vizuálne veľmi príťažlivo, špeciálne momenty, ktoré v hrách tak často nevidieť. Najpamätnejším môže byť krásna piesočná búrka, v ktorej nebolo vidieť na dva metre. Rovnaká grafika bude použitá v novom Splinter Cell: Blacklist, čo vôbec nie je na škodu, samotný Ghost Recon vyzerá skvele a veľkosť textúr, alebo slabšiu vodu a otrasné animácie tvárí netreba komentovať.

Ghost Recon: Future Soldier nič nepokazil, vymanil sa z trendu Advanced Warfighter a vytvoril si vlastný štýl, viac scriptovaných situácií, akčnejšie scény a čo je hlavné, svižný postup aj pri voľbe stealth. Tá hra vás proste tlačí dopredu a ak nie ste nejaký spomalení, zažeriete sa do nej a prefrčíte ňou za dva popoludnia. Ostáva už len vbehnúť do multiplayeru a pokračovať v paráde, na ktorú ste si zvykli v singleplayeri.

[review pros=“využitie modernej techniky, tímová hra v SP aj MP, originálny multiplayer, grafické spracovanie“ cons=“slabý pocit zo zbraní, technické chyby, otrepaný príbeh a prestrihové scény“ score=80 verdict=“Skvelé vizuálne spracovanie podčiarkuje prehľadný interface a jednoduché ovládacie prvky, samotný gameplay vás bude ťahať od začiatku až do konca. Neprehliadnete však slabšie technické spracovanie a príbeh.“]