Goat Simulator – Recenzia

31 marca, 2014 Patrik Kellner

Pfff… GTA V?! Kašlite na to, máme pre vás niečo lepšie, máme Goat Simulator! Jasný kandidát na najbizarnejšiu a najzábavnejšiu hru roka! Určite každý z nás chcel byť raz kozou a vžiť sa do jej kože. Nie? To len ja som taký výnimočný? Nuž, tak či onak, po vydaní tejto GO(A)TY si to budete chcieť vyskúšať úplne všetci. Vytvorená Coffee Stain Studios a poháňaná Unreal Engine sa vám táto hra dostane veľmi rýchlo pod kožu a budete si ju chcieť zahrať čo raz viac a viac, no nepreháňajte to, pretože vám začne hroziť, že sa vážne zbláznite. Práve preto si zrejme vydavatelia vybrali  za dátum vydania 1. Apríl – „Deň bláznov.“

A čo si môžeme povedať o hre ako takej? Určite to, že je to výborná hra na vyšantenie sa a odreagovanie. Ale hlavne na zábavu. Toľko bugov, dobrej ale niekedy nevysvetliteľnej fyziky som pokope jakživ ešte nevidel. :D Taktiež mnohé secrety pridávajú na originalite. Po narazení do auta, ktoré samozrejme vybuchlo, moju milovanú kozičku zavial vietor do rozostavanej budovy, v ktorej som našiel čírou náhodou jetpack. A poviem vám, to bola zábava! Po menšom rozbehu a výskoku som nezadržateľne brázdil po oblohe s telom ženskej na mojom jazyku (samozrejme, že v hre myslím), ktorý v tom momente mal cca 10 metrov.

Taktiež prekvapivý secret na mňa čakal, keď ma hra teleportovala do kozej satanistickej siene. A samozrejme Easter Egg odkazujúci na Flappy Bird v jednej z budov, ktorý si môžete zahrať. V našej hre je to Flappy Goat a je to oveľa ťažšie ako hrať na mobile, takže ešte len tu sa ukážu pravé nervy… nuž, zažil som pri hraní vskutku veľa zábavy. Čo sa výzoru hry týka, vyzerá pekne a je sakra náročná. Pri väčšom bordeli dokonca začala zlostiť a fps pomaly ale isto klesala, čo ma celkom zarazilo, no je to logické, keďže sa v hre deje nesmierne veľa fyziky, čo je samozrejme len dobré. A ak vás zaujímajú tiene a textúry, tie vyzerajú taktiež veľmi pekne. Samozrejme, že sa vám často cez tú textúru nejaká tá noha, či hlava dostane. O tom to predsa celé je…

Goat Simulator recenzia 01Goat Simulator recenzia 02Goat Simulator recenzia 03

Goat Simulator recenzia 04Goat Simulator recenzia 05Goat Simulator recenzia 06

A teraz niečo o funkciách hry. Hra je tak jedinečná, až niektoré tlačidlá v hre sú jedinečné! Úprimne, v ktorej hre nájdete samostatné tlačidlo pre vydanie zvuku zvieraťa? A toto tlačidlo môžete stláčať donekonečna a dokonca dostanete achievement za vydanie malebného „BAAAAAA“ 3-krát po sebe! Ďalšia funkcia je paralyzovanie kozy, čo znamená, že ak skáčete z vysokého miesta a použijete túto funkciu, čaká vás smiech, ktorý nezadržíte, nech sa akokoľvek snažíte. Ale úplne ma dostala funkcia Slow Motion. Pri voľnom páde vám uľahčí život a spomalí úplne všetko, dokonca aj hudbu, a vy aspoň dokážete reagovať na takmer všetko čo sa okolo vás deje, pretože je toho vážne veľa. Ak narobíte veľký bordel, a chcete si ho vychutnať, tak to určite využijete. A samozrejme musím spomenúť aj kustomizáciu svojej hry, t.j. pridanie odomykateľných módov, či zmien výzoru kozy napríklad na tzv. „vysokú kozu“ inými slovami povedané, žirafu.

Počas hrania sa vám naľavo na obrazovke zobrazujú misie, ktoré sa snažíte splniť. Sú to misie žánru ako: urob backlflip, nechaj sa zraziť nákladiakom a podobné veci, nad ktorými však niekedy musíte fakt pohnúť mozgom, a prísť na to, ako danú vec urobiť, resp. ako využiť okolité prostredie, aby bolo možné misiu splniť. Ale úprimne povedané, väčšinou som misie plnil náhodou a hlavne za pomoci bugov. A v neposlednom rade, multiplayer. Budem citovať odpoveď Coffe Stain Studios na otázku ohľadom multiplayeru: „Bohužiaľ, na multiplayeri sme nepracovali, pretože používame NVIDIA PhysX a Apex, čím nám v hre vzniká krásna realistická fyzika, ale v multiplayeri by sa to synchronizovalo hrozne. Ak by sme mali pridať multiplayer, museli by sme prepisovať veľkú väčšinu kódov, čo by znamenalo, že by sme nedokončili hru včas, takže sme brali ako prioritu iné veci (jednou z nich je podpora Steam Workshop). No, možno sa niekomu podarí vytvoriť multiplayer mód spätý so Steam Workshop.“

Goat Simulator si môžete stiahnuť na Steame od 1.4.2014

Goat Simulator
  • 10/10
    Príbeh - 10/10
  • 10/10
    Hrateľnosť - 10/10
  • 10/10
    Spracovanie - 10/10
  • 10/10
    Cena - 10/10
10/10

Goat Simulator, hra, na ktorú som sa tešil viac ako na AC4, či GTA V. Hra, ktorá sa zapíše do našich sŕdc ako jedna z najvtipnejších, najrealistickejších a najkozatejších hier. Hra, ktorá zlepší náladu nech sa deje čokoľvek… Niet čo dodať, týmto už len chcem popriať štúdiu Coffe Stain Studios aby sa držali a vytvorili ešte veľa kvalitou minimálne takýchto dobrých hier

4.5 (2 hlasy)

Ďalší názor na hru od šéfredaktora: Goat Simulator je geniálny nápad. Tak zabugovanú a zároveň detailnú hru sme tu ešte nemali ale vtipné na tom je, že celé to funguje presne tak, ako autori zamýšľali. Detaily ako napríklad PC obrazovky vývojárov v budove, do ktorej môžete vojsť alebo skákajúce matrace, skateboardová rampa, kombajn, katapultijúce ventilačky, satanistická koza a ďalšie veci…to všetko môžete v hre využiť pre svoju zábavu. Fyzika a deštrukcia? AAA hry sa majú od Goat Simulatora ešte čo učiť, lebo tam to je niečo geniálne! Hráči sú trollovia a iné hry nám takúto slobodu nedávajú. Už teraz sa teším na vtipné videá, na čo všetko hráči v hre prišli a tiež sa teším na nové mapy, ktoré prídu o pár mesiacov. Goat Simulator je jedna z najlepších odreagovačiek, akú som kedy hral a fakt na hre nenájdem žiadnu chybu, pretože chyba v Goat Simulátore znamená len ďalšiu zábavu. Must Have.