Gran Turismo 6 – Preview

17 júna, 2013 Marek Jaroš

1200 áut a 71 tratí. Už len tieto samotné čísla svedčia o tom, akým megalomanským projektom je Gran Turismo 6.

Vývojársky tým z Polyphony Digital znova stavil na už osvedčenú kvalitu – Realistický jazdný model v spojení s nádhernou vizuálnou stránkou hry. A tak to ťahajú už 15 rokov. A tak asi nikomu z vás nemohlo uniknúť, že vo vývoji je ďalší, v poradí už 6. titul so série Gran Turismo.

V novom diely sa dočkáme takmer 1200 áut. Nebudú chýbať všetky vozy z GT5, no všetky budú namodelované  na novo. Celkový počet áut sa bude zvyšovať, pretože autori hry nás budú pravidelne zásobovať novými autami, či už vo forme DLC, alebo voľne stiahnuteľných balíkov. Samozrejme, môžeme sa tešiť na značky ako je Nissan, Toyota, Ferrari, Alfa Romeo, a ďalšie…

 

    

Svojich tátošov budeme môcť povoziť po 71 tratiach, ktoré budú zasadené do 33 lokalít, no tu tiež nie je počet konečný. Trate sa budú pridávať tiež vo forme balíkov. A tak isto si zajazdíme na všetkých typoch povrchov, či už asfalt, hlina, sneh … Medzi okruhmi sa môžeme tešiť na už „stálice“ v podobe Autumn Ring-u, Grand Valley, Nurburgring-u, no do hry pribudnú aj nové trate, na čele so známym Silverstone-om.

Tak isto budú pribúdať aj komunitné trate, pretože v hre bude značne vylepšený Course maker. Ten vám umožní vytvárať trate s dĺžkou niekoľkých kilometrov a dá vám pri tvorbe „vysnenej“ trate absolútnu voľnosť.

Jazdný model od posledného titulu prešiel kompletnými zmenami. Nový engine je ešte reálnejší ako predtým, autá sa správajú oveľa reálnejšie ako v GT5 a približuje sa takmer k dokonalosti. Akonáhle vybočíte pri nájazde do zákruty z ideálnej stopy, pocítite to pomalším výjazdom zo zákruty.

S novým engine-om súvisí aj prepracovanie modelu opotrebenia pneumatík. Spolupráca s popredným výrobcom pneumatík, Yokohama, zaisťuje, že jazdné vlastnosti auta budú dosť závislé na pneumatikách. Dôležité budú vlastnosti ako tvrdosť, výška dezénu a v neposlednom rade aj priľnavosť. Čiže je jasné, že pneumatiky v správnej „prevádzkovej“ teplote budú na asfalte držať lepšie ako tie nezahriate.

Toto všetko je priam fantastické, až sa mi nechce veriť, že to stále ide na dosluhujúcej Playstation 3.

Tak isto budeme môcť prvýkrát v sérii tuningovať autá, aj keď nie v pravom zmysle slova. Na autách budeme môcť meniť aerodynamické prvky, ktorými budete môcť meniť prítlak. Väčšia prítlačná sila je lepšia v zákrutách, no na dlhých rovinkách vám nedovolí dosiahnuť maximálnu rýchlosť. Čiže je len na vás, čo bude pre vás priorita – buď lepšie držanie  jazdnej stopy auta v zákrutách, alebo rýchlosť na úkor stability auta v zákrute.

Samozrejme, pri vylepšenom jazdnom modely a modelu opotrebenia pneumatík nesmie chýbať ani vylepšený model odpruženia a zavesenia kolies. Ten tak isto bude najreálnejší v dejinách celej série a bude ho dopĺňať vylepšený aerodynamický model.

[youtube]http://youtu.be/z8Ioh1_lGcA[/youtube]

 

Každý z týchto modelov zapríčiňuje zatiaľ najdôveryhodnejšiu jazdu, aká kedy bola v hrách dosiahnutá. Autá sa chovajú reálne a žiadne z nich sa neovláda rovnako. To zapríčiňuje fakt, že hra vás ani po hodinách hrania neomrzí, pretože stále budete skúšať nové autá a hľadať optimálnu jazdu práve na danom aute.

Postup v hre je ako doteraz pomerne jednoduchý, teda, ako sa to vezme. Na začiatku začínate s veľmi jednoduchým autom a malým obnosom peňazí. No postupným vyhrávaním pretekov budete mať peniaze na nové autá a takto, až pokým nevyhráte všetko, čo vám zaberie dosť dlhú dobu. Samozrejme, postupom času sú závody oveľa náročnejšie, no aj odmeny za víťazstvo v nich sú oveľa štedrejšie.

Grafická stránky hry? To hádam ani nemá zmysel rozoberať. Tá je nádherná. Tým vývojárov okolo Kazunori-ho Yamauchi-ho vedel vždy z aktuálnej generácie konzol od Sony vytrieskať všetko a ináč tomu nie je ani teraz. Hra vyzerá jednoducho fantasticky. Modely áut, trate, nasvietenie, odrazy, … Toto všetko je priam fantastické, až sa mi nechce veriť, že to stále ide na dosluhujúcej Playstation 3.

    

Aj keď hra ešte nevyšla, už teraz je jasné, že to bude prinajmenšom závodný titul jesene, ak nie celej generácie. Kazunori Yamauchi zostal verný svojej filozofii, dotiahnuť hru až k absolútnej dokonalosti a tak isto sa drží aj nepísanej tradície, 2 tituly Gran Turisma na každú generáciu konzol od Sony. Hra je absolútne perfektná po grafickej stránke a po jazdnej stránke posunie pretekárske hry o dosť bližšie k realite.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články