Slovná hádka medzi Unity a Improbable, do hry vstúpil aj Epic Games

Celkom pekná kauza na začiatok roka. 

Zaujímavé veci sa dejú na pozadí herného priemyslu, až na úrovni herných enginov. Spoločnosť Inpprobable včera na svojich stránkach zavesila otvorený list, v ktorom oznámili že firma Unity im vypla licenciu pre ich engine. Improbable už niekoľko rokov pracuje na svojej vlastnej nadstavbe enginov Unity a Unreal s názvom SpatialOS. Toto SDK je vyvinuté na to, aby vytváralo simulácie, fyziku a AI v online hrách vďaka cloudu. Firma Improbable predávala SpatialOS SDK postavené na Unity ako svoj vlastný produkt.

Improbable tvdí, že Unity s tým nemalo problém až do 5.12.2018, kedy firma zmenila svoje podmienky používania a do podmienok zaradila také odstavce, ktoré zakazujú využitie Unity enginu na vlastné cloudové riešenia. Podľa Improbable boli podmienky používania našité presne tak, aby SpatialOS porušoval tieto podmienky a vypnutie licencie v štúdiu Improbable vyvolalo paniku. Ohrozené mali byť všetky hry, ktoré bežia na SDK SpatialOS, vrátane onlineovky Worlds Adrift. 

Unity sa ešte včera proti tvrdeniam ohradilo na svojom blogu. Podľa Unity, spoločnosť Improbable už pred rokom informovali o tom, že podmienky používania enginu (EULA) sa zmenia a mohli sa na to pripraviť. Vraj to ľuďom z Improbable oznamovali osobne, po niekoľkých mesiacoch znova poslali pripomienku písomne. Keď napokon zmenili svoje podmienky používania v Decembri, SpatialOS nadstavba na Unity okamžite porušovala podmienky používania. Unity preto pozastavilo licenciu na engine, ale len pre štúdio Improbable, nie pre vývojárov, ktorí SpatialOS využívajú. Improbable teda momentálne nemôže dávať žiadnu podporu vývojárom, ktorí si zakúpili SpatialOS a ktorých hry na tomto cloude bežia.



Unity tvrdí, že SpatialOS SDK bolo postavené na Unity engine a predávané ako samostatný produkt. Firma by s tým nemala žiadny problém, dokonca v Unity existuje partnerský program, vďaka ktorému si licenciu na takéto použitie môže kúpiť ktokoľvek. Partnerský program na využitie enginu stojí ale milión dolárov ročne. Unity pravdepodobne videlo, aké peniaze SpatialOS generuje a tak začali vyžadovať peniaze od Improbable. Zjavne nepomohli ani rokovania a obe strany ostali rozhádané. Improbable vydalo celkovo tri stanoviská, posledné dnes večer.

Na scénu nabehol Epic Games a zamával peniazmi

Do tejto hádky vstúpil tretí hráč. Kto iný, ako Epic Games, ktoré sa topí v peniazoch. Firma dnes oznámila, že spolu s Improbable investujú 25 miliónov dolárov na to, aby mohli vývojári prejsť s celým SpatialOS z Unity na Unreal engine. Epic Games v podstate nabehli na scénu a ponúkli Improbable 25 miliónov za to, že so svojim SpatialOS SDK prejdú na Unreal. Je fantastické, ako rýchlo dokáže táto firma (Epic Games) reagovať na všetko.

Či to bude mať ešte nejakú právnu dohru, uvidíme. Zdá sa ale, že ani jedna zo strán nie je čistá. Unity chcelo zo SpatialOS vyžmýkať peniaze, Improbable zase predávalo SpatialOS postavený na Unity, ako svoj vlastný výrobok.



Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2010, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom
Sledujte ma:
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Napíš komentár

Musíš byť prihlásený pre napísanie komentára.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com

How to whitelist website on AdBlocker?

  • 1 Click on the AdBlock Plus icon on the top right corner of your browser
  • 2 Click on "Enabled on this site" from the AdBlock Plus option
  • 3 Refresh the page and start browsing the site