Hardcore Mecha – Recenzia

Hardcore Mecha

Dáte šancu príjemnej retro videohre inšpirovanej kreslenými japonskými filmami?

Poctivé 2D strieľačky si pri dnešnej konkurencii všetkých AAA hier už len veľmi ťažko hľadajú svoju cestu k hráčom. Najnovší počin z dielne nezávislého štúdia RocketPunch Games si však vďaka svojej prepracovanosti určite zaslúži vašu pozornosť a možno aj miesto vo vašej hernej knižnici.

V Hardcore Mecha sa pozrieme do futuristického roku 2221, kedy je vďaka červej diere možné kolonizovať Mars. Priemyselné produkty a prírodné zdroje z kolónií tak môžu zabezpečiť prosperitu na ťažko skúšanej Zemi, zničenej po civilnej vojne. Vy ako ACE pilot Tarethur O’Connell ste poverení úlohou nájsť poručíka známeho ako „A“ strateného na Marse. Ako už býva zvykom, jednoduchá misia sa razom mení na rozsiahle dobrodružstvo, pri ktorom pôjde o osud a blaho celej spoločnosti.

A hneď na úvod sa tak dostávame k prvému problému Hardcore Mecha. Zbytočne komplikovaný príbeh s množstvom postáv podľa mňa príliš kontrastuje s jednoduchým zvyškom hry. Ak ste však ochotní pretrpieť nekonečné riadky  nezáživných dialógov na začiatku a konci každej misie, čaká na vás odmena v podobe takmer dokonalej hrateľnosti.

Singleplayerová kampaň vám ponúkne takmer dve desiatky misií s dobrým level dizajnom, v ktorých pomocou vlastného exoskeletového armoru (mecha) bojujete proti rôznorodým nepriateľom. Po každej misii vás okrem typicky Kojimovho hodnotenia čaká aj pobyt v hangári, kde si popri levelovaní môžete podľa vlastnej chuti upraviť svojho mecha. Ten je totiž alfou aj omegou celej hrateľnosti. Proti menej náročným nepriateľom vám stačí správne načasovať streľbu a aktiváciu štítu, problém nastáva vtedy, ak je vašou úlohou ubrániť stanovisko alebo len vzdorovať nekonečným vlnám nepriateľov.

Prežiť takéto vyhrotené situácie pomôže skutočne prepracovaný systém pasívnych skillov a útokov. Od mín, cez zátarasy a turety až po navádzacie strely a ultimátne útoky s vlastnými jedinečnými animáciami. Samozrejme netreba zabúdať ani na pomerne široký arzenál zbraní. Jednoducho systém levelovania a upgradovania, za ktorý by sa nemusela hanbiť nejedna AAA hra.

Hardcore mecha vás prehnanou náročnosťou nepotrápi. Na zaplakanie je ale rozmiestnenie jednotlivých checkpointov, kvôli ktorým ste v prípade neúspechu nútení prechádzať odznova dokonca aj vedľajšie úlohy. Samostatnú kapitolu tvoria bossovia. Tí vás pri ťažšej obtiažnosti dokážu pripútať k hernej stoličke na pomerne dlhý čas.  Nepriateľská AI nepatrí k tým najbystrejším, najmä pri spomínaných bossfightoch vám mierne spomalení nepriatelia pri útokoch poskytnú dostatok času na únik z ich dosahu. Všetko vám však vynahradia svojimi mocnými ultimátnymi útokmi. Ešte dôkladnejšie ako nepriateľské útoky si treba strážiť svoje zdravie, v tomto prípade technický stav mecha. Súčasťou prispôsobiteľnej výbavy je aj núdzová opravná jednotka. Okrem toho vám hra dovolí doplniť si zásoby aj v jednorázovej opravnej stanici.

Rovnako detailne ako hrateľnosti sa vývojári snažili venovať aj level dizajnu, aj keď tu musím vytknúť jedno slabšie miesto v druhej polovici, kedy hra v niekoľkých misiách začína trpieť na jednotvárnosť a repetitívnosť.

Po grafickej stránke sa nejedná o žiadny vizuálny klenot, no poctivá 2D japonská animácia určite poteší nejedného fanúšika anime. Tvorcom sa podarilo pomocou skutočne detailnej 2D animácie pohybu vytvoriť 3D ilúziu postavy pekne dotvárajúcu zvyšok inak veľmi jednoduchého prostredia.

Technicky šľape na unity engine všetko tak ako má, akurát pri bojových scénach s väčším počtom nepriateľov a spojencov vám radosť z hrania pokazia občasné fps dropy a seknutia.

No a na záver netreba zabudnúť ani na multiplayer. Paradoxne aj pri tak neznámej hre akou je Hardcore Mecha som nemala väčší problém nájsť zápas do niekoľkých minút. Horšie je to vymyslené so samotnou taktikou v jednotlivých online hrách. Víťazom je takmer vždy ten, kto vydrží najdlhšie čakať na svojich protivníkov v chránenej pozícií. O trochu viac zábavy preto zažijete v splitscreen móde pre 4 hráčov, kedy môžete na vlastné riziko odkukovať nepriateľovu taktiku z obrazovky.

Aj vďaka tomuto príjemnému gaučovému multiplayeru patrí Hardcore Mecha medzi tie retro hry, ktoré by som vrelo odporučila každému veteránovi 2D plošinoviek.

Hra Hardcore Mecha vyšla na PC Steam a PlayStation 4

Hardcore Mecha 16,79€
  • 7/10
  • 9/10
  • 7/10
    Grafika, soundtrack - 7/10
  • 7/10
    Technické spracovanie - 7/10
7.5/10

Skvelá hrateľnosť, pekné 2D spracovanie a rozmanití bossovia. Tak znie recept vývojárov z RocketPunch Games na príjemnú retro záležitosť, pri ktorej sa nejeden hráč rád stratí hoci aj na niekoľko hodín.