Playstation Studios Hermen Hulst

Hermen Hulst ubezpečuje: „Playstation bude vždy robiť singleplayerové hry“

23 marca, 2022 Marek Jaroš

Sony v poslednej dobe investuje hlavne do live-service hier. Šéf Playstation Studios však ubezpečuje, že o singleplayer hry neprídeme.

Fanúšikovia Sony, a predovšetkým konzoly Playstation, si v poslednom desaťročí zvykli na pravidelný prísun kvalitných singleplayer hier. A hoci tie sa tešia veľkej obľube u hráčov, u manažérov je to o čosi horšie.

Totižto, náklady na tieto hry sa z generácie na generáciu prakticky zdvonásobujú. A ceny hier rastú len minimálne. Tým pádom vydavateľ musí predávať stále viac a viac kusov a riziko, že projekt si na seba nezarobí (nie to ešte vygeneruje zisk), sa zvyšuje.

Preto sa hlavne v posledných rokoch teší obľube u manažérov koncept live-service hier. Tie totižto vydajú, zinkasujú štandardnú sumu (60-70 eur) a následne do hry vydávajú obsah, ktorý môžu ďalej monetizovať.

Sony chce mať úspešnú live-service hru, na singleplayer však nezanevreli

Toto si uvedomujú aj v Sony. A práve preto do týchto hier vo veľkom investujú. Ich plány sú naozaj smelé – do roku 2026 chcú vydať až 10 live-service hier. Live-service hru od štúdia Haven najprv len financovali. No zapáčila sa im natoľko, že štúdio rovno odkúpili.

A hoci Hermen Hulst, šéf Playstation Studios, v poslednej dobe investuje hlavne do multiplayerových live-service hier (tie v portfóliu Sony chýbajú), hráčov ubezpečuje, že na kvalitné singleplayer hry nezanevreli: „Samozrejme, vždy budeme pokračovať v tvorbe príbehových hier pre jedného hráča, ako sú Ghost of Tsushima, The Last of Us a Horizon Forbidden West,“ zdôrazňuje Hulst.

„Ale správne ste si všimli, že sme investovali do live-service hier, pretože sú pre nás neuveriteľne vzrušujúce. Umožňuje nám to budovať väčšie svety, umožňuje nám to vytvárať skutočne zmysluplné sociálne väzby medzi hráčmi,“ dodáva.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.