Hokko Life Recenzia

Hokko Life – Recenzia

11 júna, 2021 Lukáš Kanik

PC adventúra inšpirovaná Animal Crossingom.

Robert Tatnell je jediným vývojárom v štúdiu Wonderscope a na PC sa mu pred pár dňami podarilo vydať Hokko Life – na prvý pohľad dokonalú kópiu Animal Crossing: New Horizons. NIet divu, že sa niekto pokúsil túto hru previesť z Nintendo Switch na PC, pretože práve na Switchi sa Animal Crossing predáva ako teplé rožky.

Obe hry spája príjemný detský vizuál, chutné postavičky a činnosti, vďaka ktorým si zveľadíte mestečko a svoj ostrov. Hokko Life mnoho z týchto vecí robí lepšie ako Animal Crossing, na niektoré však Tatnell nenašiel recept a hra sa veľmi rýchlo dostane do roviny lineárneho stereotypu. Že ste tento výraz ešte nepočuli? Nuž zistíte, v čom je háčik.

Hokko Life vás zavedie do mestečka Hokko, pretože ste zaspali vo vlaku. Namiesto toho, aby ste nastúpili na ďalší vlak a z mestečka vypadli, sa zoznámite s jeho obyvateľmi a rozhodnete sa ostať. Do mestečka môžete prísť ako chlapec alebo dievča, pričom editor postavy je celkom prepracovaný. Ostatní obyvatelia sú rôzne zvieratká s vlastnými potrebami, biznisom a úlohami.

Lineárny úvod, minimum nápovedy

Úvod hry je prísne lineárny a systém nápovedy je minimálny. Možností zo začiatku nie je veľa a úlohy od obyvateľov sú limitované na presuny z miesta na miesto, nosenie rôznych itemov a tak podobne. Prvé úlohy sú tak nešťastne navrhnuté, že budete musieť doslova preskakovať dni, aby ste ich mohli splniť. Napríklad budete musieť nasadiť semená a o pár dní neskôr vyzbierať odrastené kvety. Tých pár dní medzi tým však v hre niet čo robiť.

Keď si to porovnám s Animal Crossing, tak tam čo deň to prekvapenie. Každý jeden deň na vás čakalo niečo nové – oslava, balíčky, nové dialógy, nové úlohy, odmeny, nové recepty, zmeny na mape a mnoho ďalšieho. V Hokko Life dni a noci strácajú význam a slúžia naozaj len na urýchlenie núteného čakania.

Dialógy s postavičkami v meste Hokko sú napísané dobre, nie sú to vyslovene absurdity. Na môj vkus je ich veľa a takmer vôbec nepridávajú na hodnote. Ono totiž tie postavičky sú väčšinou bezduché stvorenia bez koníčkov, bez záujmov, bez denného režimu. Jediný rozdiel medzi nimi je, že rybár chodí okolo vody – ale nechytá ryby, a predavač je celý deň v obchode. V Animal Crossing je Tom Nook podvodník, kapitalista a gauner, ale v Hokko postavám chýba osobnosť – hoci je na papieri.

S hrou Animal Crossing spája Hokko Life aj množstvo herných mechaník. Môžete loviť ryby, chytať motýle a chrobáky, rúbať stromy, sadiť kvety a craftiť nové doplnky. Nič navyše tu oproti Crossingu nenájdete, veľká škoda, pretože väčšina týchto mechaník pracuje lepšie. Hra nie je tak striktne obmedzená na systém políčok a predmety môžete umiestniť kdekoľvek, rovnako sa môžete kdekoľvek postaviť, zakopať kvety atď. Možno to lovenie rýb je prehnane náročné. Tiež oceňujem že hra nie je tak zahltená zbytočnými animáciami, napríklad pri chytaní motýľov.

Crafting v Hokko Life je obmedzený len vašou kreativitou

Obrovský rozdiel je v craftení. Je tu omnoho viac doplnkov a predmetov na craftenie, pričom hra vám dáva plnú kontrolu nad rozmermi, tvarmi a umiestnením všetkých predmetov. Ak si zvolíte, že idete craftiť most, zobrazí sa len pomocná zóna, do ktorej sa musíte zmestiť. Ako bude váš most vyzerať je vo vašej kreatívnej moci, pretože každé jedno drevo na moste môžete umiestniť ako len chcete.

To platí o všetkých predmetoch a vašej predstavivosti sa medze nekladú. Môžete na posteľ naukladať aj desať vankúšov, vytvoriť si vlastné skrine, stoly, vázy, oplotenie, čo len chcete. Editor objektov v Hokko Life je definíciou voľnosti. O svoje výtvory sa môžete podeliť online s ostatnými hráčmi v databáze plánov.

V obchode si môžete kúpiť ďalšie hotové predmety do vašej domácnosti. Či už vysávač, obraz, alebo toaleta, sortiment sa mení každý herný deň. V obchode si tiež môžete zväčšiť inventár. Samozrejmosťou je kúpa nehnuteľnosti a jej voľné umiestnenie do sveta či už pre vás, alebo pre ďalších obyvateľov Hokko Life.

Čo sa týchto domov týka, hra vám aj pre ich dostavbu vygeneruje drobné úlohy. Avšak lineárnym progresom budete tak obmedzení, že tieto úlohy nebudete môcť dokončiť kedy chcete. Lineárny stereotyp je práve to, že sa nemôžete posúvať ďalej, dokým nespravíte presne to, čo hra od vás chce a niekedy to nie je celkom jasné. Voľnosť v progrese tu prakticky neexistuje.

Hokko Life ponúka krásne scenérie vo forme trávnatých plání, pláží, hôr, vodopádov ale aj skalných jaskýň a tmavých lesov. Nejakú dobu vám potrvá sa do týchto miest dostať, či už s použitím mostov, schodov a osvetlenia. Autor nezabudol ani na striedanie ročných období a tak si celú mapu užijete v jarnom, letnom, jesennom aj zimnom podaní, kedy bude všetko zasnežené. Všetko sprevádza veľmi príjemná hudba, ktorá vám nepolezie na nervy ani po niekoľkých hodinách.

Chýba online interakcia, alebo možnosť vycestovať

Chýba tu možnosť vycestovať na iný ostrov, pretože tento vás veľmi rýchlo omrzí. Tiež by hre prospela možnosť online interakcie, pretože svoj domček alebo mestečko nemáte možnosť ukázať iným hráčom. Po technickej stránke to tiež nie je žiadna sláva a hra je zasypaná bugmi, či neustálym načítaním do čiernej obrazovky. Pritom je jasné, že hra by to zvládla úplne bez loadingu.

V aktuálnom stave je Hokko Life len slabým odvarom konkurencie Animal Crossing a radšej by som počkal na niekoľko ďalších plánovaných aktualizácií. Jedna z nich do hry prinesie možnosti pestovania plodín a záhradkárstvo. Aj napriek tomu je Hokko Life skvelá možnosť pre PC hráčov ochutnať jeden z veľkých hitov konzoly Nintendo Switch.

Hokko Life vyšiel v Early Access na Steame

Hokko Life 19,99€
  • 4/10