Hovoril Todd Howard pravdu o Fallout 76 počas oznámenia na E3?

Poďme sa pozrieť na to, či boli jeho výroky pravdivé.

Fallout 76 je momentálne hra, ktorá si zaslúži známku za najväčšie sklamanie sezóny. Milióny hráčov, ktorí sa na nový Fallout tešili ostali sklamaní už v Bete, avšak ešte horšie to bolo po vydaní. Hra vyšla v hroznom technickom stave, je bez náplne, bez príbehu, bez postáv. Hráči svoj názor vyjadrili na serveri Metacritic a jeden týpek dokonca rozbil od zlosti obchod.

Ale na E3 to predsa vyzeralo tak super! Predsa každý z nás chcel konečne multiplayerový zážitok vo svete Fallout! Moderi sa o to pokúšali roky! Áno, je pravda, že na E3 to vyzeralo schopne a mnohí sa tešili. Ale boli slová Todda Howarda pravdivé? Alebo zavádzajúce? Poďme si jednotlivé vyjadrenia rozobrať na drobné a vysvetliť, ako to v skutočnosti naozaj je.

Tu je celé oznámenie Fallout 76 na Bethesda konferencii na E3 2018:

Todd Howard: Hra obsahuje úplne novú renderovaciu, svetelnú a krajinnú technológiu, ktorá nám dovoľuje mať 16x viac detailov

Realita: Zavádzanie
Neviem povedať, či hra obsahuje novú technológiu na renderovanie. Možno. A síce objekty sú viditeľné do veľkej diaľky, už na pár metroch je vidieť “stenu” ktorá sa otáča spolu s hráčom a vykresľuje tiene a detaily. Celkovo hra vyzerá skoro rovnako, ako Fallout 4 a rozhodne tu nie je 16x viac detailov. Nová svetelná technológia asi hre dovoľuje, aby slnečné lúče vyžaroval kopec, jop čítate správne, nie je to preklep. V hre skutočne svetelné lúče vychádzajú z kopca, alebo zo skál.

Todd Howard: Fallout 76 je zložený zo šiestich regiónov, každý s vlastným štýlom, rizikom a odmenami. Pribudli nové kreatúry, niektoré z folklóru štátu West Virginia. 

Realita: Pravda
Na mape skutočne napočítame šesť regiónov a samozrejme ich obývajú jedineční nepriatelia, ktorých sme vo Fallout sérii ešte nikdy nevideli.

Todd Howard: Každá z postáv v hre bude reálny človek

Realita: Smutná pravda
Vo Fallout 76 nenájdete ani jednu NPC postavu, s ktorou by ste mohli komunikovať. Drobné príbehy ľudí aj hlavný príbeh sú rozprávané len cez zápisky alebo nahrávky (holotapes). Vďaka tomu hra zíva prázdnotou, bez zmyslu. Všetci ľudia v hre sú skutočne živí hráči, ktorých je na mape buď veľmi málo, alebo niekedy nekomunikujú vôbec. Interakcia medzi hráčmi je nulová.

Todd Howard: Samozrejme, môžete to hrať sólo

Realita: Pravda
Hru je možné hrať o samote. Ale to nič nemení na fakte, že hráte stále na mape, kde sú ostatní hráči, ktorí vás kedykoľvek môžu zabiť, okradnúť a zničiť vám základňu. Fallout 76 je totiž always online. Singleplayer tu nie je. 

Todd Howard: Smrť nikdy neznamená stratu postavy. Postava je vždy priradená k jednému serveru. 

Realita: Pravda
O postavu vo Fallout 76 nemôžete prísť a za smrť nie je žiadna penalizácia. Svoje padnuté veci si môžete zobrať z miesta, kde ste umreli. Postava je skutočne viazaná na jeden server, čo znamená že nemôžete ísť na server, kde je viac ľudí, server browser tu neexistuje a tak sa môže stať, že časom tam budete úplne, úplne sami.

Todd Howard: Budete vo svete s tuctami hráčov, nie stovkami, nie tisíckami. 

Realita: Zavádzanie
Ako bolo už vyššie spomenuté, ak zo servera odídu hráči, ktorí prestanú Fallout 76 hrať, v konečnom dôsledku na serveri ostanete sami, pričom nemáte na výber. Plná kapacita servera je 24 hráčov (áno, presne dva “tucty”).

Todd Howard: Myslíme na rozhodnutia, ktoré môžete spraviť. Príbeh, ktorý môžete vytvárať a rozprávať. Tvoríme hru, kde rozhodnutia sú len vaše, kde sa len vy rozhodujete, čo sa stane. 

Realita: Klamstvo
V hre nie je žiadny príbeh, ktorý by mohli hráči ovplyvňovať. Jediné rozhodnutie, ktoré môže hráč urobiť je, ktorým smerom sa vydá a či zo zeme zodvihne plechovku alebo toaletný papier.

Todd Howard: V tejto hre môžete budovať, kdekoľvek chcete

Realita: Klamstvo
Fallout 76 vám nedovolí budovať v oblastiach, v ktorých sa spawnujú špeciálni nepriatelia, ani v oblastiach so špecifickými budovami, ani na strechách budov, ani v interiéroch. Budovať môžete len v oblastiach, kde doslova nič nie je, napríklad les.

Todd Howard: Čítal som sa internete, že naše hry mali pár bugov. Čítal som to na internete tak to musí byť pravda.

Realita: Zavádzanie
Pár bugov? Bolo ich na tisíce…

Sledujte ma:

Lukáš Kanik

Šéfredaktor webu Centrumher.eu, fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza
Sledujte ma:

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

How to whitelist website on AdBlocker?

  • 1 Click on the AdBlock Plus icon on the top right corner of your browser
  • 2 Click on "Enabled on this site" from the AdBlock Plus option
  • 3 Refresh the page and start browsing the site