Hranie počítačových hier pomáha americkej ekonomike

17 februára, 2021 Denis Slez

Epidémia Covid-19 spôsobila výrazné zvýšenie nákupov komponentov pre PC v USA

Rok 2020 bol určite najvýraznejším rokom ,čo sa týka herného priemyslu. Nie je tajomstvom, že epidémia Covid-19 zvýšila mnohé zisky v tomto odvetví. Skupina NPD v utorok zverejnila správu, podľa ktorej celkové výdavky na hardware a príslušenstvo pre PC na hranie videohier za rok 2020 v USA dosiahli neskutočných 4,5 miliárd dolárov. Pre porovnanie je to o 62 % viac ako v roku 2019. Najlepšie sa darilo herným súpravám, monitorom a klávesniciam. Za týmito neskutočnými číslami je častý lockdown, ktorý drží ľudí doma. Poradca pre priemysel, Stephen Baker, uviedol „Opatrenia na  COVID-19 zohrávali úlohu v raste, ktorý zaznamenávame pri hraní hier na PC, pretože spotrebitelia hľadali spôsoby, ako sa zabaviť a tráviť viac času doma.“ NPD ďalej predpokladá, že v roku 2021 dôjde ešte k miernemu rastu o približne 3 %.

Počet Američanov, ktorí sa venujú hraním PC hier, sa v roku 2020 zvýšil o 4 % na rekordných 40 %. Tí hráči, ktorí hrávajú počítačové hry, hrávajú v USA ešte častejšie. Priemerný čas pri hraní hier sa zvýšil na 14 %.

Celkové výdavky na hranie video hier v roku 2020, kde sú započítané aj samotné hry a herné konzoly, dosiahli výšku 56,9 miliárd dolárov, čo je oproti minulým rokom nárast o 27 %.

NPD ďalej tvrdí že sa zvýšil aj záujem o digitálnu distribúciu hier v USA o 19 %.

Myslím si, že Európa je na tom približne rovnako, veď ja sám som minulý rok zainvestoval do „hrania“ nemalé peniaze.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.