Hypergun – Recenzia

Strieľačka s originálnym nápadom a rýchlou, frenetickou akciou, však nebola dotiahnutá do stavu, ktorý by sme ocenili.

Kanadské štúdio NVYVE je známe svojou hrou P.A.M.E.L.A, ktorá im vyšla už v roku 2017 v Early Access. Išlo o survival hru na Unity Engine, ktorú som si mal možnosť aj zahrať, hneď po vydaní predbežného prístupu, ale nejak ma nezaujala a po technickej stránke to bola katastrofa. Dostal som sa aj k ich druhej hre – Hypergun, tá na rozdiel od PAMELY už vyšla naplno pred pár dňami. A aj tá beží na Unity engine.

Koncept hry Hypergun je veľmi jednoduchý, vstupujete do náhodne generovanej simulácie, v ktorej musíte prekonať niekoľko miestnosti s nepriateľmi a popri tom nazbierať čo najviac Hyper mincí. V simuláciách, kde narazíte na mimozemšťanov, vám budú náhodne padať rôzne vylepšenia na zbraň a vašim cieľom je tak nájsť dokonalú zbraň, s ktorou budete schopní prejsť všetky levely simulácie. Za Hyper mince si potom odmykáte rôzne pasívne skilly, ale aj vylepšenia na zbraň, s ktorými budete štartovať ďalšiu simuláciu. Je tu ale množstvo problémov, ktoré nie len že umelo naťahujú hernú dobu, ale občas dokážu aj poriadne frustrovať.

Ono to funguje tak, že po vstupe do simulácie prechádzate jednotlivé levely simulácie, dokým nezomriete. Počas tohto “behu” musíte vyčistiť miestnosti levelu a na konci poraziť bossa v danom leveli. Tento boss je pre každý level rovnaký, takže ak porazíte bossa v prvom leveli, potom aj bossa v druhom leveli a v treťom vás niekto zabije, pri spustení novej simulácie musíte znova zabiť bossa v prvom leveli, potom bossa v druhom leveli a takto dokola. Tu už ani nejde o to, prejsť hru, ale pri každom prechode simulácie sa dostať ďalej a ďalej, pričom znovu dokola budete musieť prejsť to, čo ste už prešli sto krát.

Miestnosti, počty a druhy nepriateľov sú síce náhodne generované, ale zhruba po hodine hry už uvidíte všetky variácie ktoré existujú. Každý level simulácie má svoj jedinečný bióm a teda trochu inú farebnú škálu, či dekorácie, ale v podstate je to všetko to isté. Stereotyp v tejto hre môže nastať rýchlejšie, ako sa nazdáte.

Nepridáva tomu ani fakt, že vývoj postavy je extrémne pomalý. Strom schopností aj vlastné diely na zbraň totiž odomykáte cez Hyper mince a ich zisk je žalostne pomalý. Čo je ešte horšie, počas behu cez simuláciu nazbierate na svoju zbraň parádne upgrady, ale po úmrtí o ne prídete, takže ďalší beh simuláciou začínate znova s holou zbraňou. Po správnosti by to malo byť tak, že si pred simuláciou zbraň zostavím z komponentov, ktoré som už zozbieral počas minulých behov. Ak chcete na svoju zbraň nejaký komponent permanentne, musíte si ho zakúpiť za Hyper mince.

Samotný gameplay je veľmi rýchly, dokonca by som ho prirovnal k takému singleplayerovému Unrealu. Rýchly pohyb po miestnosti medzi desiatkami nepriateľov je kľúčom k úspechu, ešte že je postava tak rýchla a nechýba ani dvojskok. Na všetkých nepriateľov ale platí to isté – proste stačí sypať náboje a vyhýbať sa útokom. Rovnako bossovia – sú to obyčajné špongie na náboje. Keď budete toho istého bossa likvidovať desiaty krát v tej istej miestnosti, polezie vám to na nervy. Ale nemôžem povedať, že ma hra nebavila, len je proste príliš…jednoduchá. Nie, nehovorím o obtiažnosti. Zaradil by som ju do žánru Rogue-Lite, čiže náhodne generovaný rýchly gameplay, orezaný o taktizovanie, manažment a všetky tie skvelé veci, ktoré by tam mohli vývojári dať. Po grafickej stránke to vôbec nevyzerá zle, vývojári na Unity Engine vytvorili celkom zaujímavý vizuál. Paradoxne, najkrajšie vyzerajú priestory, v ktorých strávite najmenej času.

Hypergun je pokusom o originálnu akciu, kde sa hordám mimozemšťanov postavíte s vlastnou, vytuningovanou zbraňou. Ale problém je, že jednotlivé levely budete musieť opakovať nespočet krát, než si budete môcť na zbraň niečo zakúpiť. Chcelo by to trochu vyváženia, trochu rôznorodosti a nejaký ten prvok manažmentu.

Hypergun nájdete na Steame.

Hypergun
  • 5/10