HyperParasite – Recenzia PS4 verzie

11 apríla, 2020 Veronika Ďureková

Bojovať v mimozemskej invázii na strane nepriateľov vám dá poriadne zabrať

Zákerná rasa mimozemšťanov útočí na Zem. V meste platí stanné právo a prezident sa cez televízne obrazovky obracia na občanov so svojim heroickým preslovom. Vojenské sily už na inváziu viac nestačia a tak ako v každom hrdinskom scenári, aj tu je nakoniec odvrátenie katastrofy na obyčajných ľuďoch. Hlbší príbeh budete v tejto akčnej talianskej twin-stick hre od Troglobytes Games hľadať len ťažko.

V HyperParasite sa zhostíte úlohy mimozemského tvora, pričom vaším jediným poslaním bude zabiť čo najviac pozemšťanov a rozpútať okolo seba čo najväčší chaos. Ako vám už napovedá názov rasy, vašou základnou schopnosťou je parazitovanie na telách hostiteľov. S tým sa spája skutočne zábavná a rozmanitá hrateľnosť s viac než 60 hrateľnými postavami s primárnym a sekundárnym útokom.

Taliansky vývojári si pre svoje dielo zvolili pomerne netradičný subžáner rogue-like. Ak v ktorejkoľvek časti hry umriete, musíte svoju púť začínať úplne od začiatku v novom, procedurálne vygenerovanom leveli. Každá hra bude teda jedinečná a usporiadanie mapy jednotlivých oblastí neopakovateľné.

Prvá oblasť – Downtown, sa stane miestom vášho pôsobenia na pomerne dlhý čas. Z Downtown totiž vedie iba jedna cesta, a tou je DOUBLE TROUBLE aréna, kde musíte poraziť dve obrnené vozidlá a popri nich odolávať  aj nekonečným vlnám nepriateľov. Čo sa hrateľnosti týka, hyperparasite sa príliš neodlišuje od väčšiny klasických izometrických strieľačiek/brawlerov. Pocit zo streľby a melee útokov je výborný, pohyb postavy plynulý a rozmanitých nepriateľov na jednu arénu je tak akurát, pričom každého (okrem bossov) zabijete pár dobre mierenými strelami (ranami).

To ale bohužiaľ platí aj o vás. Hyperparazit je vo svojej prirodzenej forme extrémne zraniteľný a tak telá hostiteľov fungujú zároveň aj ako vaše extra životy. Našťastie je v každom druhom aute policajt a v každom kanáli bezdomovec s nákupným vozíkom, na ktorých môžete parazitovať hneď od začiatku hry.  V prípade, že nepriatelia hostiteľa zničia, môžete preskakovať na ďalšie telá prakticky neobmedzene. Najprv si ale každú postavu musíte odomknúť veľmi špecifickým spôsobom.

U parazitického kamaráta a obchodníka Wita najprv do špeciálnej kapsuly uložíte mozog z danej postavy a po zaplatení požadovanej sumy sa automaticky daná postava odomkne k používaniu. Wito vám okrem iného poskytne aj kryogenické komory na celé telá, čo sa vám môže hodiť v neskorších ťažších častiach hry, kde ešte nebudete mať žiadne hrateľné postavy.

Na mape nájdete samozrejme aj upgrady na život, útok, obranu a množstvo iných stálych aj jednorazových buffov. V tomto prípade mi ale trochu chýba obsiahlejší tutoriál, prípadne cvičná aréna na skúšanie postáv a jednotlivých buffov. Často podľa názvu nedokáže odhadnúť čo za eso máte vlastne v rukáve. Skúšať formou pokusu a omylu sa vám v rogue-like hre bez ukladania dvakrát nechce, a tak sa stane, že buff ostane po celý čas vo vašom inventári bez povšimnutia.

Z technického hľadiska je hra spracovaná dobre. Za cca 10 hodín hrania som sa nestretla so žiadnymi bugmy či výraznými fps dropmi. Hra dokonca bez problémov zvláda aj väčší počet nepriateľov a výbuchov v jednej aréne, čo býva pre plynulé snímkovanie v podobných izometrických hrách často problém.  Bez loadingu a čakania sa dokonca môžete presúvať cez portály na mape medzi jednotlivými arénami.

Slovami chvály netreba šetriť ani na svojský vizuál. Tvorcom sa podarilo skryť nedostatky v zastaranej grafike za veľmi podarený retro šat. HyperParasite je do špiku kosti inšpirovaný osemdesiatymi rokmi minulého storočia. Pastelovo-neónové prostredie v spojení so syntetickými tónmi v soundtracku sú len jedny z mnohých znakov tohto obdobia. Osemdesiatkami je inšpirovaný aj príbeh, postavy, bossfighty a dokonca aj humor.

S nápaditým audiovizuálom a zábavnou hrateľnosťou vás Hyperparasite dokáže pripútať k hernej stoličke na poriadne dlhý čas. Otázne je, či budete mať dostatok trpezlivosti na to, aby ste po každej prehre budovali svoj postup opäť od úplného začiatku.

Hyperparasite vyšiel na PlayStation 4, Xbox One, PC a Nintendo Switch 3.4.2020.

Hyperparasite 409Kč
  • 9/10
  • 8/10
    Vizuálne spracovanie - 8/10
  • 7/10
    Soundtrack - 7/10
8/10

Ak máte radi kvalitné izometrické strieľačky a zároveň vám nevadí ani rogue-like žáner, HyperParasite vás určite zabaví na kopec hodín. Momentálne pri hre na PS store svieti cenovka 12 eur, čo je doslova bagateľ za toľko obsahu a hrateľných postáv, ktoré vám hra ponúkne.