InFlux – Recenze

26 júla, 2013 DF

Zajímavý mix casual hry a logického rychlíku v malebném prostředí odlehlého přímořského ostrova.

Kdo se o dění na videoherním kolbišti zajímá nějak více, jistě zaznamenal současnou vlnu všemožných indie logických hříček, jež se na hráče valí doslova ze všech koutů světa a herní scény. Ani právě recenzované dílko InFlux z rukou australských vývojářů Impromptu není výjimkou. V podstatě se jedná o další indie logickou záležitost z řady, využívající snadnou dostupnost Unreal Development Kitu (tedy InFlux běží na Unreal Enginu 3), jenž byl pro vývojáře k tréninku uvolněn zcela zdarma. Impromptu Games pak hru nazývají logickou oddechovkou, v níž se hráč nemusí bát totální smrti, či přílišné obtížnosti – a světe div se, InFlux tak skutečně funguje, byť mozek při hraní naplno vypnout skutečně nelze.

Hrajete za jakýsi podivný železný míč, jenž má jen několik vlastností – může se kutálet po mapě, přičemž na něj působí poměrně zdařile odvedená fyzika, takže si s cestováním po herním světě užijete dost zábavy. Dále je možné přitahovat a odpuzovat k tomu určené předměty za pomocí magnetismu, díky čemuž budete moci řešit logické hádanky, které na vás čekají v záhadných skleněných kostkách, rozmístěných po mapě. Vývojáři se opět soustředili na to, aby hráč byl do všeho jaksepatří uveden a nové fíčury si vždy mohl v předstihu patřičným způsobem osahat. K tomu slouží jakýsi herní hub, což je malebný travnatý pobřežní ostrov, jenž skýtá mnoho záhad a krás k objevení. Jelikož je intro na informace velice skoupé, musíte zjistit, kdo a proč vlastně na ostrově jste již sami.

Projíždíte se tedy po ostrově, sbíráte jakési modře zbarvené bludičky, jež vám posléze otevřou cestu do další skleněné kostky, kde na vás čekají stále obtížnější logické puzzle, které, jakmile vyřešíte, dostanete se zase o kousek dál. Člověk si pochopitelně při hraní vzpomene na další známá jména žánru, mající herní postup řešen podobně, tedy obsahují jakýsi free roam hub a místnosti s hádankami (napadá nás třeba zdařilé Q.U.B.E., či nedávný Magrunner), takže zde se žádné překvapení nekoná. V podstatě se dá říci, že InFlux je další pokus o hru ve stylu The Ball s tím, že místo přístroje pro ovládání koule ovládáte kouli samotnou.

Hratelnostně tedy InFlux nepřekvapí, ovšem díky povedené odpočinkové hudbě (jež má bohužel tendenci se až příliš opakovat a časem začne mírně lézt na nervy) a správně obtížnostně balancovaným puzzlům se nejedná o nikterak špatnou záležitost. Coby problematická se tak v současné chvíli (hra byla před pár dny vydána na GOG.com, takže do budoucna očekáváme moře updatů) jeví hlavně optimalizace, která zvláště při pohybu na ostrově měla problém s udržením stabilních snímků za vteřinu, byť grafika rozhodně  není bůhvíjaká extratřída.

Spíše tam šlo o megalomanii autorů, kteří sice udělali obrovský ostrov s loadingy probíhajícími v pozadí, ale zapomněli, že Unreal Engine 3 na toto není stavěný, takže se občas zaškube, zvláště kvůli rychlému pohybu s míčem. Poměrně značně to rušilo herní zážitek a jen mne utvrdilo v názoru, že koupě 16 GB RAM se nevyhnutelně blíží. Jestli pomohou, tím si nejsem jist.

Jinak je na těch pár hodinek InFlux dobrou investicí v případě, že nejste příliš nároční hráči a spíše než po dokonale vybalancované obtížnosti a silném příběhu toužíte po hře, která vás zaměstná, ale zároveň nefrustruje. Prostředí a hudba jsou příjemné, a až autoři ošetří technické problémy, bude tento titul nakonec docela dobrou logickou záležitostí, která sice do herních dějin nevstoupí, ale určitě přinese pár pěkných, rozjímavých chvilek.

[review pros=“Hudba, Příjemná hratelnost, Zajímavé prostředí“ cons=“Špatná optimalizace, Občas nevyvážená obtížnost, Citlivějším hráčům může způsobit závrať“ score=66 verdict=“InFlux je příjemným příspěvkem do žánru, jenž kráčí ve šlépějích The Ball, ale dál si jde svou cestou.“]