Inner Chains – Recenzia

8 júna, 2017 Lukáš Kanik

Výlet do temného sveta, ktorý nie je ani hororový, ani akčný.

Z Inner Chains som zmätený, dôvodov je viacero. Však od oznámenia hry som poriadne nevedel, čo chceli poľskí vývojári z Telepaths Tree povedať trailermi, či gameplay videami. Jedným časom to vyzeralo ako ďalší walking simulátor temnými dungeonmi, inokedy ako originálna strieľačka, ktorá akoby z oka vypadla pasáži planéty Xen z prvého Half-Life. Bohužiaľ, ani do jedného smeru sa autori nevedeli poriadne nakloniť a tak hra kolísa niekde medzi hororom, pomalou adventúrou a strieľačkou.

Inner Chains sa odohráva vo vzdialenej budúcnosti, kde človek hrá oveľa menšiu rolu, ako dnes. V tejto fikcii si príroda začala brať všetko, čo jej bolo zobrané. Opustené stroje a technológiu začala asimilovať a vznikla symbióza. Za niekoľko miliónov rokov prevzali vládu nad svetom biomechanické stroje a ľudia už ani nevedia, kde majú korene, aká bola minulosť ľudstva. Znie to tak trochu ako Matrix, avšak tu stroje plnia len pasívnu funkciu. Napríklad, po okolí sú akési mechanické „rastliny“.

Aká je vaša minulosť, cieľ a poslanie, to bohužiaľ autori akosi zabudli dovysvetliť. Hru začínate ako jeden z otrokov, ktorí slúžia nejakým strážnikom so zbraňami. Po chvíľke chodenia bez akejkoľvek interakcie sa po akejsi vidine ocitáte na druhej strane zákona. Zvyšok hry sa budete predierať dungeonmi a dúfať v prežitie pri strete s faunou, flórou ale aj ľudskými nepriateľmi. Ale kde idete, prečo, kto ste, kto sú oni, no to si treba len domyslieť.

V hre narazíte na spínacie dvere a množstvo enviromentálnych prekážok. Tie je nutné obísť, deaktivovať, či zničiť a hra tak motivuje skúmať všetky uličky podzemných a jaskynných útvarov. Skúmať sa oplatí hlavne preto, že sa dokážete cez tabule naučiť jazyk písma na stenách. Postupom hry sa tak naučíte čítať rôzne nápisy a v závere hry možno aj pochopíte pár posvätných textov. S príbehom to však stále má pramálo spoločné, zistil som tak že sa hľadanie tabuliek s písmenami vôbec ale vôbec neoplatí.

Náš hlavný hrdina dostane do vienka možnosť ovládať zbrane, tie v Inner Chain nájdete len tri. Plameňomet, bleskomet aj klincovačka funguje systémom dobíjania na staniciach, rovnako si tu môžete dobiť aj životy. Stav života je schovaný priamo na zápästí a stav nábojov na zbraniach, takže počas hrania vás nerušia žiadne prvky HUD. Mapa tu neexistuje, orientovať sa je pomerne jednoduché.

Prostredia sú fantastické, čo sa umeleckého štýlu týka. Unreal 4 Engine tu vyzerá výborne, ale po pár hodinách hrania vás tá jednotvárnosť privedie znova do stereotypu, tak ako všetko v tejto hre. Napríklad aj druhov nepriateľov je tu menej ako prstov na jednej ruke a na každého platí vlastne skoro to isté. Prostredie je posiate pascami a bodcami, ktoré môžete využiť aj na nepriateľov. Pôvodne som myslel, že to určite bude zábavný prvok na zabíjanie nepriateľov, ktorých si pekne nalákam, po dvoch hodinách opakovania tejto činnosti som rezignoval a ničil všetko ručne stručne.

Vzhľadom na jednotvárnosť prostredia stráca hororovú atmosféru tak rýchlo, ako si ju dokážete uvedomiť. Je tu však vidieť obrovské množstvo investovaných hodín dizajnérov a grafikov. U zvukárov by som si nebol taký istý, polovica zvukov v hre úplne chýba a celú hru od začiatku do konca vám bude hrať jediná skladba v nekonečnej slučke. Katastrofa.

Inner Chain je chvíľu ako simulátor chôdze, inokedy ako hororová temná strieľačka, no väčšinu času ako stereotypný mix všetkého, cez ktorý sa chcete čo najrýchlejšie dostať. Množstvo technických nedostatkov a hlavne slabé ozvučenie na kvalite moc nepridáva. O to menej, že PC verzia bola v čase recenzovania priamym portom konzolovej verzie, bez optimalizácie, bez grafických nastavení, dokonca v menu zobrazovalo tlačidlá Xbox gamepadu aj keď som žiadny pripojený nemal. Updaty postupne pribúdajú a tak sa môžno dočkáme náprav.

Inner Chains nájdete na Steame

Inner Chains
  • 2/10