Kingdom Hearts III – Recenzia

KINGDOM HEARTS III

Kingdom Hearts III je výprava do sveta rozprávok, zážitok pre všetkých milovníkov sveta Disney a Pixar.

Keďže som nikdy predtým žiadnu hru zo série Kingdom Hearts nehral, trochu som sa obával toho, že zavedenému príbehu nebudem rozumieť. Však od Square Enix je Kingdom Hearts III už dvanástou hrou v sérii a hoci je to sequel ku Kingdom Hearts II, je to viac menej pokračovanie hneď po udalostiach Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance. Tých hier je toľko, že príbehu majú problém rozumieť aj fanúšikovia, najmä ak sa na tento sequel čakalo 13 rokov. Musím ale povedať, že Kingdom Hearts III si dokonale užijú aj tí, ktorí tieto hry nikdy nehrali a to vďaka nepopierateľným kvalitám. Hra ma veľmi príjemne prekvapila a podľa mňa ide o dokonalé spojenie japonských hier, sveta Disney a Pixar. Kto má rád tieto rozprávky, rozhodne si príde na svoje.

Kingdom Hearts III sleduje príbeh hrdinu Sora, ktorý spolu s Káčerom Donaldom a psom Goofym hľadá stratených ochrancov svetla. Schyľuje sa totiž k vojne medzi temnotou a svetlom, k druhej Keyblade vojne, ktorú plánuje Xehanort. Práve niektorí kľúčoví ochrancovia svetla, ako Roxas, či Aqua sa stratili a aj samotný Sora musí nájsť svoju stratenú moc. Cestovať tak budete naprieč rôznymi svetmi, kde sa naučíte životné múdrosti ale aj to, že srdce je to najdôležitejšie, čo máte. Na prvý pohľad detský príbeh v rozprávkových svetoch skrýva hlbší význam. A napokon uzavretie celého príbehu jednej éry Kingdom Hearts. Na toto vyvrcholenie čakali hráči od Kingdom Hearts II.

Pre nováčika je ale veľmi jednoduché sa v príbehu stratiť. Príliš veľa mien, príliš veľa udalostí, odkazov na minulé hry, z ktorých sú v trojke len záblesky. Pomôže vám v tom denník a archív udalostí, takže či už ste nováčik, alebo veterán série, rozhodne odporúčam sa do archívu raz za čas pozrieť. Naopak, jednotlivé príbehy v samostatných svetoch sú veľmi jednoduché, až primitívne. Sora s Donaldom a Goofym totiž budú cestovať do známych aj úplne nových svetov, ktoré ste v sérii určite ešte nevideli. Patria medzi ne svety Pixaru ako Toy Story a Príšerky, Disney zase prispelo príbehmi Na Vlásku, Frozen, Big Hero 6, Pirátmi z Karibiku a ďalšímy.

Každý z týchto svetov ponúka originálny krátky príbeh a často aj originálny vizuál, ktorý kopíruje zasadenie sveta. DOSLOVA sa budete cítiť, akoby ste boli v tej rozprávke. Kvalita spracovania týchto svetov v hre je neskutočná! Som síce dospelý človek, ale odfotiť si selfie s Rapunzel mi vyčarovalo úsmev na tvári ako nič iné. Pohybovať sa priamo v rozprávkach Disney a Pixaru, kecať s postavičkami, fotiť sa s nimi a bojovať s nimi bok po boku je splnený sen pre každého, kto má tieto rozprávky aspoň trochu rád. A všetky sú skvele nadabované, presne ako v rozprávkach, čo je asi jediná nevýhoda pre našinca. Bohužiaľ je celá hra v angličtine, takže deti, ktoré tieto rozprávky milujú, si to moc neužijú.

Niekto by povedal, že tieto krátke príbehy v rôznych svetoch sú až moc primitívne a klišoidné. Skutočný príbeh Kingdom Hearts sa totiž rozbieha až niekedy po dvadsiatich hodinách hrania. Vo svetoch Disney a Pixaru väčšinou ide originálne príbehy s postavami, napríklad príbeh vo svete Toy Story sa odohráva medzi filmami Toy Story 2 a Toy Story 3. Príbeh vo svete Big Hero 6 a Príšerky s.r.o., sa odohráva až po udalostiach vo filmoch. Príbeh vo svete Na Vlásku sa ale odohráva rovnako, ako vo filme, a množstvo udalostí muselo byť vystrihnutých. Ak ste teda nevideli rozprávku, v hre vám to nemusí dávať zmysel. A o tom, že ide o gigantický projekt, niet pochýb. Titulnú pieseň k úvodnému cinematicu zložil DJ Skrillex.

Kingdom Hearts III je akoby jedna dlhá rozprávka od Disney a Pixar

Hra je doslova nabitá prestrihovými scénami a tak budete mať dostatok času sa s postavami stotožniť. Niekedy som mal pocit, že ukážok bolo viac, ako gameplayu, ale vôbec mi to nevadilo. Kvalita prestrihových scén a grafiky je tak fantastická, že som mal pocit, že pozerám priamo rozprávku od Disney, alebo Pixaru. Navyše, ukážky sa priamo prelínajú s hrou takže tu nie sú takmer žiadne loadingy a vás to nevytrhne zo zážitku. A ešte jedna poznámka, postavy sú tak dobrosrdečné, že mám pocit, že aj samotní autori to robili s veľkým srdcom. Je tu vidieť veľkú lásku a tonu práce, ktorú do hry za posledných 13 rokov vložili.

Každý zo svetov Kingdom Hearts III ponúka aj originálne pasáže, ktoré sú jedinečné pre daný svet. Vo svete Toy Story si napríklad sadnete do kokpitu hračkárskeho robota a niečo postrieľate v FPS pohľade. Vo svete Frozen to budú nekonečné šmýkalky a vo svete Pirátov z Karibiku to budú lodné súboje, aj pod vodou. Do mobilu Gumiphone vám časom budú pribúdať aj originálne minihry, ktorých je viac ako 20. Nesú sa v štýle starých Disney LCD hier z osemdesiatych rokov.

Hrateľne ide o priameho nástupcu starších hier. Gameplay v štýle hack and slash ostal, rovnako ako rýchle voľby pre zmenu mágie, Keybladu, použiteľných itemov a fantastických animácií v súbojoch. Okrem sekania nepriateľov máte možnosť vyvolať špeciálne útoky spolu s vašimi kamarátmi, pričom každý Keyblade má jedinečné útoky. Skvelé na tom je, že môžete mať pri sebe až tri rôzne Keyblade zbrane a medzi nimi môžete kedykoľvek prepínať. Keyblade je možne ďalej vylepšovať, či už do sily alebo mágie a tak kombinovať útoky, v reálnom čase. Zároveň môžete zosielať kúzla vody, vetra, ohňa a ľadu, čím si rýchlejšie nazbierate potrebné akčné body na zosielanie ultimátnych útokov.

Špeciálne útoky prinášajú so sebou Keyblade, ale aj postavy, ktoré na svojich cestách stretnete. Rapunzel vám pomôže so svojimi vlasmi, Buzz Lightyear zase s raketou. Potom sú tu špeciálne útoky „Attraction Flow,“ ktoré vyvolajú gigantické atrakcie zo zábavných parkov Disney. Proti bossovi sa tak môžete postaviť na vysvietenej horskej dráhe. Bežné hack and slash sekanie si tak okoreníte o epické momenty, extrémne silné útoky a hlavne, úžasnú šou. A k bojom si nakoniec viete privolať aj jedinečné postavy, napríklad Wreck-it-Ralpha. Je tu tak obrovský počet možností, že sa v súbojoch nikdy nebudete nudiť a bossovia dodávajú hre ešte viac originality.

Postupom hry je možné si vylepšovať Sora, Donalda aj Goofyho, ktorým môžete ručne aktivovať nové a nové schopnosti (netreba na to zabudnúť, je to zakopané v menu). Okrem upgradov na Keyblade si môžete vycraftiť nový armor, doplnky na zvýšenie štatistík, rôzne lektvary, alebo si uvariť jedlá v jednoduchých minihrách. RPG prvky tejto hre nemôžem poprieť. Sú síce dosť zjednodušené, ale o to viac ich tu nájdete. Trochu škoda, že menu bývajú trochu neprehľadné a všetky možnosti akéhosi „tuningu“ postavy sú zakopané v piatich rôznych ponukách v menu.

Príjemným spestrením je aj presun medzi rozprávkovými svetmi. Sora sa s priateľmi pohybuje v rakete, ktorú môžete priamo ovládať, zbierať vzácne materiály, rozbíjať asteroidy, to všetko v takom malom otvorenom vesmíre. Raketku si môžete sami postaviť podľa predstáv a lietanie je jedna z tých zábavnejších častí hry. Také občasné odreagovanie od pozemských súbojov. Aj tu nájdeme nedokonalosti v podobe veľmi zlého editora rakety, ale veď nikto vás nenúti tam ísť. Raketky si môžete aj priamo kupovať, u troch káčerov. Rodinné zľavy neplatia.

Kingdom Hearts III je tak dokonalým mixom rozprávkových príbehov so špičkovými animáciami aj dabingom, zábavných súbojov a RPG elementov. Hra výborne kombinuje náročnejšie akčné pasáže, ale aj oddychové lietanie v rakete a všetko prekrýva veľkou porciou kvalitných prestrihových scén. Hernej náplne tu je dostatok na viac ako 30 hodín a fanúšikovia sa konečne dočkajú uzavretia jednej éry Kingdom Hearts. Či je hra vhodná aj pre úplného nováčika? Úplne stačí, že máte aspoň trochu radi rozprávky od Disney a Pixaru, Kingdom Hearts III si zamilujete. Presne takto som si predstavoval výlet do obľúbených rozprávkových svetov z detstva.

Kingdom Hearts III vyšlo na PS4 a Xbox One, hru si môžete objednať na XGames.

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2010, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom