Nvidia Model Collisions

Koniec kolíziám objektov v hrách? Vedcom sa podarilo naprogramovať riešenie

22 novembra, 2020 Lukáš Kanik

Nové riešenie je navyše oveľa rýchlejšie, ako staré.

Kolízie fyzikálne ovplyvnených objektov v hrách sú vždy jedným z najvýraznejších nedostatkov, ktoré ovplyvňujú zážitok. Laná, látky, pevné objekty a dokonca aj postavy často prechádzajú cez iné objekty a vývojárom sa nedarí tento problém vyriešiť.

Simuláciu kolízie objektov samozrejme treba počítať procesorom, či grafickou kartou a tak nie vždy je možné do hry zakomponovať toto počítanie. Vývojári sa často spoliehajú na to, že objektom stačí nastaviť kolízne zóny (napríklad neviditeľné steny). Často ale vidíme, že v hrách napríklad zbrane a nohy prechádzajú cez kabát.

Vedci z Nvidie spolu s univerzitou v Copenhagene vyvinuli riešenie na tento problém. To sa dá aplikovať na všetky objekty, vrátane látok. Po novom žiadne polygóny jedného objektu neprechádzajú cez druhý objekt a počítanie je oveľa rýchlejšie. Podľa oficiálne zverejneného dokumentu je toto riešenie až 30x rýchlejšie na výpočet ako súčasné metódy!

Kedy ho Nvidia zakomponuje do ovládačov svojich grafických kariet a kedy sa dostane aj do enginov, je zatiaľ otázne.

Novinka však pomôže nie len herným vývojárom, ale aj grafikom v 3D animáciách. Tie totiž na správny výpočet kolízií vyžadovali oveľa, oveľa viac času ako hry, ktoré to počítajú v real-time.

Sledujte ma: