Logitech G230 – recenze

9 júna, 2015 Laďka Jonášová

Dostali jsme se ke kvalitě za málo peněz. Logitech nezklamal.

Herní sluchátka jsou pro nás hráče nepostradatelnou záležitostí. Zvláště pokud váš čas u her je mnohem delší, nebudou vám stačit klasické levné pecky, ale je třeba sáhnout po nějakém pořádném dělu. Jsou sluchátka Logitech G230 těmi pravými děly k hraní her?

G230 jsou už na trhu nějakým tím pátkem. Je zajímavé, že průměrná cena těchto sluchátek moc neklesla, je to maximálně v řádu korun.

Za necelých šedesát babek sluchátka přijdou v poloprůhledné elegantní krabici, ve které jsou dostatečně zabezpečené, aby se během cesty k vám nepoškodily. Na krabici je jednoduchý plánek sluchátek společně s popisem v mnoha jazycích, včetně technických specifikací. S vůní novoty po otevření poznáte, že i přes mohutný design jsou sluchátka velmi lehká. V balení je pochopitelně mnohojazyčný návod, informace o záruce nebo bezpečnosti a také technické parametry, které jsou níže v tabulce.Záznam celé obrazovky 9. 6. 2015 01153.bmp

G230 se vyrábí v černo-červeném provedení, které je na oko velice příjemné. Moderní design není nějak přeplácaný, jak tomu většinou u herního hardwaru bývá. Na bocích náušníků je k vidění typické stříbrné Géčko, okolo místa, kde se dá s nimi otáčet, můžeme vidět nenápadně zvýrazněno číslo momentálního typu.  Je škoda, že není více barevných variant, a pokud vám červená barva nevyhovuje, existuje ještě G430, které jsou v černo-modrém provedení, jenom jsou o pár desítek dolarů dražší.

DSC_0459

Sluchátka bez naprosto zbytečného vrzání nebo jiných nevhodných zvuků jdou nastavit podle vás. Náušníky lze otočit o 90°, což se hodí například při poslouchání jenom na jedno ucho. Lze nastavit rameno mikrofonu, které se může posunout do požadované výšky, taktéž ho lze více přiblížit k ústům, aby byl citlivější na hlas. Mikrofon není příliš dlouhý, takže nebrání například při pití u počítače. Taktéž to pomáhá při mluvení, protože mikrofon skutečně přijímá jen váš hlas a ne vaše dýchání, polykání nebo mlaskání. Jenom při nedělní kachničce s deseti může mírně překážet.

„Hlavním lákadlem na G230 měly být omyvatelné kryty náušníků a odlehčená konstrukce.“

Hlavním lákadlem na G230 měly být omyvatelné kryty náušníků, které lze sundat a v pohodě opláchnout ve vodě. Je škoda, že balení neobsahuje náhradní kryty, které by byly třeba jinak tvarované nebo by šly nasadit, když původní kryty jsou ještě vlhké. Bez krytů je nošení škrábavě bolavou noční můrou.

G230 mají obrovské náušníky, které naprosto v pohodě obepnou celé ucho. Mohlo by se zdát, že to napomůže k redukci hluku okolo vás. Je pravda, že jenom minimálně. Silné zvuky se dovnitř i tak dostanou, ostatnímu hluku okolo vás brání jen mírně. Sice jsem neslyšela automobily projíždějící venku po silnici, v momentě když někdo doma promluvil, jsem slyšela téměř všechno, aby se zamezilo zvuků z venčí je třeba si nastavit hlasitost hodně vysoko, jenže to hraničí se ztrátou sluchu a taky velkými bolestmi.

Dané těsnění lze zvýšit a snížit podle nastavení velikosti sluchátek. Pochopitelně těsnění je větší, pokud si nastavíte nejmenší možnou velikost. Co je vtipné, že i přesto že mám docela velikou hlavu, sluchátka mi i tak byla veliká. Neměla jsem potřebu nastavovat jejich velikost, nechala jsem jí na minimum, stejně mi na hlavě neseděly ideálně. To mi celkem vadilo při větších pohybech hlavy, kdy mi z ní padala. Nejsou tak vhodné pro lidi, co ví, že mají hodně malou hlavu, naopak jsou pro skutečné mozkovny, na které je někdy těžké sehnat pořádná sluchátka.

Tyto herní sluchátka doplňuje téměř 3,2 metru dlouhý kabel, který je obalen červenou pletenou bužírkou. Konec sluchátek je rozdvojen na 3,5 mm jack konektory pro mikrofon a sluchátka, jež jsou barevně snadno rozpoznatelné. V dolní části sluchátek je pásek se suchým zipem, který lze využít například při převozu nebo potřeby zkrátit kabel u počítače, aby se zbytečně nepletl. 70 centimetrů od levého náušníku se nachází multifunkční vypínač. Ten umí ztlumit všechny zvuky, které jdou do sluchátek, ale taktéž vypnout mikrofon. Ovladač se sice nachází relativně daleko od sluchátek, ale má na zadní straně speciální klips, takže není problém mít přichycený například na triku nebo mikině.

DSC_0439 DSC_0444 DSC_0445

Přetoč na další stranu, ve které se zaměříme na zkoušení v praxi.>>

[nextpage title=“Praktická zkouška“]

Sluchátka jsou velice jednoduchá na obsluhu. V podstatě je stačí jen vybalit z obalu, zapojit do telefonu nebo počítače. Bez zbytečných instalací fungují, jak mají. Bohužel, sluchátka nejsou kompatibilní s konzolemi.

Co mě ze začátku překvapilo, byla jednoduchost headsetu. Skutečně jsem nečekala, že budou tak lehké a že po několika minutách si na ně člověk zvykne velice rychle. Nevýhodu jsem viděla ve velikosti, protože mi vadilo, jak mi sluchátka po hlavě kloužou. Už prostě nešly více zmenšit. Díky polštářům na vrchu hlavy a měkkým krytům na náušníky byla sluchátka ze začátku nepříjemná. Stávalo se, že ze začátku tlačily a občas jsem si od nich musela dát pauzu. Částečně mi v tom vadily tunely, které mám v uších. Proto hráči s piercingama nebo tunelama můžou mít veliké problémy s takto těsnými náušníky. To se s postupem času změnilo. Měkké části sluchátek se velice rychle otlačily podle mých potřeb, nebo se otlačily moje uši a vrchní část hlavy?

Velikou výhodu jsem viděla v dlouhém kabelu, který se hodil například na zapojení k počítači a sledování filmů rovnou z postele. Velice to usnadnilo všechnu práci, kterou jsem dříve nahrazovala nekvalitními bezdrátovými sluchátky. Daný kabel má však nevýhodu v tom, že když se s ním šoupe přes povrch (stačí jenom vaše tričko), tak je to slyšet v levém sluchátku. Nevytváří to v něm nějaký šum nebo rušení zvuků, jen to zní jako drobné vibrace a je cítit nepříjemné tahání, které občas můžou rušit. Kabel mi přišel mnohem odolnější než u většiny sluchátek, co jsem kdy měla. Vzhledem k tomu, že několikrát denně musím sluchátka z notebooku vypojit a zapojit do mobilu nebo počítače, tak jsem měla velikou možnost vyzkoušet odolnost jack konektoru a i několika centimetrů kolem něj. Tyto centimetry bývají společně s tou částí, která vede to náušníku jedna z nejpoužívanějších a pochopitelně nejnáchylnější k poškození. Po zhruba roce můžu spokojeně tvrdit, že kabel pořád drží. Díky pletené bužírce se nemá tendenci lámat, ani když je kabel v nepřirozené poloze několik hodin.

„Velikou výhodu jsem viděla v dlouhém kabelu, který se hodil například na zapojení k počítači a sledování filmů rovnou z postele.“

Umyvatelné kryty náušníků lze skutečně sundat a omýt ve vodě od potu nebo mastnoty, která je extrémně vidět u sluchátek, které tuto možnost nemají. To nošení sluchátek je o to příjemnější, když víte, že jsou ty kryty čisté jako od výrobce. Je škoda, že podobně nelze sundat vrchní polštář, který je na temeni hlavy. Ten zvláště v letních dnech může být velice propocený. Z vlastní zkušenosti vím, že daný vrchní polštář se dá jednoduše utřít vlhkým hadříkem, ale předpokládám, že to stejně mnoho mužských hráčů nevyužije.

Sluchátka jsem pochopitelně testovala při různých hrách, filmech i hudbě.

DSC_0455 DSC_0454 DSC_0448

Hry:

Téměř každá herní sluchátka dělají mnohem lepší požitek z hraní. Díky nim, lze slyšet zvuky, které se v normálních sluchátka ztratí nebo lze díky nim určit polohu nepřítele nebo jinak blížící se pohromy. Logitech G230 není žádnou výjimkou a mezi hráči se určitě neztratí. Svědčí o tom, že spousty profesionálních hráčů rádo ke G230 sáhne.

DSC_0447Díky dostatečné hlasitosti, se lze naprosto oprostit od okolního světa. Jenom díky tomu můžou bolet uši, protože někdy je třeba mít hlasitost opravdu hodně vysokou.

Díky velikému zvýraznění basů je naprosto vhodná pro střílečky. Zvuk střelby je naprosto přirozený, každá zbraň zní jinak, nelze slyšet jeden totožný plechový zvuk pro střelbu, ať už ze samopalu nebo revolveru. V těchto sluchátkách poznáte, co má vaše herní postava v ruce za zbraň. Stejně tak poznáte, jak daleko od vás bouchl granát. Někdy umí pořádně poškádlit zvukové bubínky (GTA:IV).

Sluchátka jsou vhodná i na hry, kde tolik basy nevyužijete, ale naopak se musíte zaposlouchat do blížících se kroků v tichu. To sluchátka naprosto zvládají. Zvláště při stealth akcích nebo hororech, lze ocenit jejich kvalitu. U sluchátek v podobné cenové kategorii mi tyto věci mnohdy chyběly. Lze naprosto krásně s nimi rozeznat, že se za vámi někdo blíží (Thief), nebo že támhle v tom lese zavaleným stínem někdo na vás připravuje past (Dota 2).

Zdálo se mi, že tento typ sluchátek má mírný problém odehrát výšky, jak mají znít. Zvláště hodně při popově melodických situacích zní prostě nepřirozeně. Bála jsem se, aby u hlasů nebyl podobný problém. Zvláště jsem se obávala při dívčích nebo dětských hlasech. To se však obešlo bez problémů. Hlasy jsou přirozené, jak přesně mají být.

Díky zvýšením basům jsem si všimla nevhodných zvuků během toho, co zároveň s ostatními zvuky slyšíme nějaký soundtrack. Zvětšené basy mnohdy dokážou velice rušit (Witcher 1,2), například během motivační hudby během bitev. Musela jsem tak v těchto případech ztlumovat herní muziku, přesto že to u některých her dělám velice nerada.

Nastavení mikrofonu během hraní je naprosto jednoduché a mnohdy nepotřebuje ani žádné extra veliké seřizování. Citlivost na hlas bylo potřeba zvýšit, protože přeci jenom je rameno mikrofonu dál od úst. Velikou výhodou je, že díky jejich poloze není slyšet mlaskání, dýchání nebo polykání, které občas u mikrofonů, jež jsou přímo před pusou, dělají. Skvělou výhodou je, že když si sprostě ulevíte a není to dostatečně nahlas, tak to nikdo neuslyší – tedy pokud necháte citlivost na původní nastavení. Pohnout posuvníkem v nastavení mikrofonu v systému zabere několik kratičkých vteřin a určitě jej zvládne každý hráč.

DSC_0460 DSC_0457 DSC_0449

Filmy:

U filmů lze v podstatě z části přenést vše, co jsme řekli o kvalitě sluchátek během hraní. Akční sekvence filmů jsou naprosto úžasně ozvučené díky G230(Transformers). Avšak možná přemíra basů, může působit pro některé majitelé tohoto headsetu rušivě. Podobné je to například v kinech, kde veliké reprobedny mají zvýšené basy a zvláště při bojových scénách to mnohdy rve uši.

Jak jsem již psala, sluchátka nemají problémy s hlasy, ale našla jsem problém při zpívaných scénách některých filmů a seriálů (Glee). Některé momenty byly podloženy nepřirozeně dunivými basami, které zvláště v některých momentech opravdu lezly na nervy. V celkovém měřítku si lze se sluchátky užít spousty filmů, protože muzikálů a ani tanečních filmů není mnoho. Naopak akčních snímků nebo hororů, které přesně vyžadují tento typ sluchátek, najdete kvanta. Neváhejte s nimi zakusit nějaký pořádně hrůzostrašný film, u kterého si nejednou pustíte do kalhot.

Hudba:

Logitech G230 má snad jen jednu jedinou chybu při poslechu hudby. Je to jejich snaha zvýraznit hlubší zvuky. Vzhledem k tomu, že jsem více pro metalovou (Iron Maiden) a rockovou hudbu, nebrala jsem to jako velikánkou hrubici, která by měla uškodit kvalitě. Nadšení budou podobně fanoušci DnB, kteří budou v ráji. Problém by mohli mít jen vyznavači klasické a popové hudby (Rihanna), kde se opravdu tvrdé zvuky nehodí a můžou zkazit celý zážitek. Například při vážné hudbě některé údery bubnů působí velice agresivně a přejde vás tak všechno relaxování při poslechu.

Vyšší hlasy si lze sice taky užít, ale musí se přes ekvalizér ubrat basy, aby ostatní prvky vynikly více. Díky úpravě v ekvalizéru lze dostat kvalitní zvuk za všech situací, ale vyžaduje to spousty práce. Tyto sluchátka totiž přijímají všechny prvky, basy, jemné zvuky, středy i výšky. V ekvalizéru lze jednoduše nechtěné basy vymazat třeba požadavkem na zvýrazněné hlasy. Jenže ta práce může odradit, protože mnohdy se nastavení nepovede udělat dostatečně vyváženě. Navíc se to v mnoha aspektech nevyrovná kvalitnímu původnímu zvuku, který by v hudebních sluchátkách byl o malinko jiný a možná i lepší.

Záznam celé obrazovky 9. 6. 2015 13312.bmp

Nezbývá než si praktickou část zhodnotit na další stránce.>>

[nextpage title=“Závěrečný verdikt“]

Sluchátka Logitech G230 se díky doporučené ceně okolo 60 dolarů řadí do kategorie středně drahých nebo chcete-li středně levných herních headsetů. Za tuto cenu dostane hráč kvalitní sluchátka z kvalitních materiálů, které s normálním zacházením vydrží dost dlouho. Neobsahuje přespříliš mechanických částí, které by se během používání měly zničit.

Moderní design není přeplácaný nepraktickými zbytečnostmi a kombinace červené a černé barvy působí elegantně. I přes svou mohutnost jsou velice lehké a dají se nosit několik hodin v kuse bez toho, aby hráčovi vadily.

„Sluchátka předvádí velice kvalitní práci během hraní, které se hodí jak na akční kousky, tak hlavně na stealth, který vyžaduje zvýšenou pozornost na zvuky kolem hráče.“

Sluchátka lze pochopitelně nastavit podle velikosti hlavy. Jenže na menší hlavy bude tento typ sluchátek moc veliký a bude nepříjemně klouzat po vlasech. Ze začátku navíc trvá delší dobu změkčení látkových částí, které opravdu nepříjemně tlačí a je třeba si dělat herní přestávky.

DSC_0446

Náušníky lze otočit až o 90 stupňů, což se hodí při položení na stůl nebo při poslechu jenom jedním uchem. Toto složení může hlavně pomoci kvůli bezpečnosti, protože tak budou sluchátka více odolná, když na ně něco spadne. Náušníky mají navíc omývatelné kryty, které lze prát ve vodě, což udrží sluchátka použitelná o nějaký ten měsíc.

Odolný kabel, zakončený dvěma jack konektory, má 3,2 metrů, které lze zkrátit pomocí pásky se suchým zipem. Sluchátka lze použít bezstarostně i několik metrů od stolu. Kabel obsahuje ovladač na hlasitost a mikrofon, což působí velice prakticky, zvláště když je člověk dál od myši s klávesnicí.

Sluchátka předvádí velice kvalitní práci během hraní, které se hodí jak na akční kousky, tak hlavně na stealth, který vyžaduje zvýšenou pozornost na zvuky kolem hráče. Sluchátka přehrávají kvalitně některou hudbu, ale někdy kvůli zvýšeným basům můžou velice zkazit celkový vjem.

Mikrofon nepatří k nejkvalitnějším, ale obyčejným potřebám hráče bude stačit. Výhodou je jeho nenápadné umístnění, které nepřekáží během požívání tekutin. Taktéž je výhodou, že v mikrofonu nebude slyšet dýchání nebo jinak nevhodné zvuky, které občas díky mikrofonům, které jsou před ústy, slyšíme. Mikrofon lze nastavit podle sebe, pokud je opravdu daleko od tváře, je potřeba zvýšit jeho citlivost.

Logitech nezklamal a po vizuální i audiální stránce předvedl opravdové hody. I přesto že sluchátka nepatří k nejlevnějším výrobkům od této firmy, lze za adekvátní cenu dostat hodně muziky. Mně osobně sluchátka sedly daleko více, může za to i ten fakt, že mi zvýšené basy nevadí a je to věc, kterou u většiny sluchátek zvyšuji. Logitech G230 můžu jenom doporučit.Záznam celé obrazovky 9. 6. 2015 00722.bmp

Logitech G230
  • Pohodlnost
  • Funkčnost
  • Design
  • Splnění marketingových lákadel
4.5

Závěr

Herní sluchátka vytvořená převážně pro akční hráče, kteří si potrpí na bezchybné zvuky z historických bitev nebo válek gangů. Taktéž potěší fanoušky plížení nebo hororů, které se bez pořádných sluchátek nedají hrát. Tímto kusem rozhodně nic nezkazíte a budete jen mile překvapeni.