Magrunner: Dark Pulse – Recenzia

Nová logická hra od Frogwares vám dá do ruky magnetickú rukavicu, ako si poradil Magrunner v recenzii?

Focus Home Interactive vydáva ďalšiu hru, ktorou chce zasiahnuť nové publikum hráčov. Tento krát tých, ktorí radi rozmýšľajú a trošku si potrápia hlavičky vygumované po strieľačkách. Magrunner: Dark Pulse sa zjavne silno inšpiroval hrou Portal 2, pretože ak sa povie logická mainstreamová hra, každému napadne práve Portal od Valve. Prekvapilo ma však, do akej miery sa ňou vývojári z Frogwares inšpirovali.

Do levelov (testovacích miestností) prichádzate výťahom, v ktorom sa rozbalí aký-taký príbeh. Spoločnosť Magtech chce vyslať do vesmíru kozmonautov s novou technológiou, ktorú ale treba otestovať. Do testovacieho centra sa dostáva aj chlapík menom Dax Ward a so svojou magnetickou rukavicou postupne objaví väčšie tajomstvo.

Hra sa neskôr presunie do surreálnych priestorov niekde vo vesmíre, kde Dax bude čeliť príchodu tajomného Cthulhu, ktorého opísal vo svojich dielach spisovateľ H.P. Lovecraft. V prvom rade je však Magrunner o logických úlohách, ktoré budú čakať nie len v testovacích miestnostiach, ale práve aj pri súbojoch s podivnými tvormi, či strelnými vežičkami. Presne ako v Portali sa hra presúva z farebných a sterilných priestorov do zničenej časti laboratória.

Aj keď vám Magrunner zaberie desať hodín hracej doby (šikovnejším aj menej), uvedomíte si, že testovacích miestností v sterilnom prostredí je málo a slúžia len na výcvik. Ak si hru zapnete náhodou aj druhý krát, zistíte tiež to, že úlohy sú pomerne triviálne (aj keď v mnohých prípadoch nápadité) a prejdenie každej z miestností vám zaberie niekoľko sekúnd alebo minút. Potom začnú pôsobiť aj prechody z výťahu a do výťahu pomerne otravne. Súboje s nepriateľmi a finálnym bossom sú bez nápadov a ide prakticky o to isté, ako v súboji s GLaDOS v Portali. Nakoniec ostávajú aj achievementy, ktoré mi však v recenzentskej kópii nefungovali, vám však môžu predĺžiť hranie.

O logické riešenie úloh sa namiesto portálov postará magnetická rukavica, ktorá dokáže objekty magnetizovať na rovnakú, alebo rozdielnu polaritu, čo znamená, že sa objekty pritiahnu, alebo budú odporovať. Každý pohyblivý objekt má ale svoju veľkosť (dosah) magnetického poľa, potom efekt prestane účinkovať. Objekty pevne umiestnené na stenách majú zase magnetické pole zväčša nekonečne veľké, ale len v smere, na ktorý sú namierené. Príjemným spestrením boli plošiny s okrúhlou dráhou pohybu, ktorú ste vedeli naštartovať a roztočiť.

Plošiny budete presúvať tak, že zmagnetizujete plošinovú základňu na stene a samotnú plošinu rozdielnou, či rovnakou polaritou. Postavením sa na kocku, ktorú po zmagnetizovaní jej vlastné pole vystrelí do vzduchu, sa zase presuniete na nedostupné miesta. Niekde v strede hry dostávate aj psa, ktorého je možné vystreliť na stenu a poslúži ako nový magnetický bod vami zvolenej polarity. Puzzle sú vcelku zábavné a o niečo náročnejšie, než priniesol Portal 2. Tu menej skúsení hráči siahnu skôr na Youtube, aby nemuseli v miestnosti stráviť 20 minút nad riešením hádanky. Preto je škoda, že nápovedy sa tu nedočkáte.

Vizuálne si môžete pomôcť len zobrazením polarity a veľkosti pôsobenia zmagnetizovaných predmetov, čo mi niekoľko krát zasvietilo v hlave žiarovku. Na improvizáciu tu veľa priestoru nie je, všetky puzzle vyriešite takmer vždy tak, ako autori naplánovali. Magrunner: Dark Pulse vyzerá graficky príjemne, farebné priestory však pôsobia krajšie, ako záverečná časť hry vo vesmíre, Unreal Engine 3 bol však dobrou voľbou.

Magrunner je prakticky Portal s iným príbehom, ktorý nakoniec nie je extra zaujímavý. Tiež tu máte výťah, testovacie miestnosti, dve farby, ktorými vyriešite podobné puzzle, portály nahradili magnety a presuniete sa z čistých priestorov do zničených. Magrunner však má zaujímavé a náročnejšie hádanky, preto je škoda, že ich nie je viac. Pre slabšie mozgy však môžu mať opačný efekt. Stojí však len nejakých 19 dolárov a je to sťahovateľný titul a teda musím pri hodnotení prihliadnuť aj na to.

[review pros=”využitie magnetizmu, interakcie objektov, puzzle” cons=”málo testovacích miestností, súboje bez nápadov, len na jedno dohranie” score=70 verdict=”Magrunner: Dark Pulse mal potenciál a nevadilo by až tak, že sa inšpiroval inými hrami. Puzzle vás budú baviť, pokým ich budete vedieť riešiť. “]

Šéfredaktor webu Centrumher.eu od roku 2010, vášnivý hráč od roku ´99 a zanietený fanúšik Half-Life, Mass Effect a Witcher univerza, ktorý nepohrdne zberateľským predmetom