Marvels Avengers Recenzia PS4

Marvel’s Avengers – Recenzia PS4 CZ verzie

11 septembra, 2020 Lukáš Kanik

Najmocnejší hrdinovia Marvelu spoločne v jednej ambicióznej hre.

Mnohých fanúšikov Marvel Cinematic Universe potešila správa, že najmocnejší hrdinovia Zeme sa spoja do jednej hry, Marvel’s Avengers od Crystal Dynamics. Štúdio známe najmä svojimi kvalitnými príbehovými hrami dostalo za úlohu vytvoriť hrdinskú akčnú adventúru, ktorú by bolo možné eventuálne monetizovať.

Square Enix, vydavateľ hry, totiž chcel naskočiť na vlnu looter-shooter a pripojiť sa tak k Warframe, Destiny, Division a ďalším podobným titulom. Výsledkom je nemastný a neslaný mix skvelej príbehovej akčnej adventúry a nudných, náhodne generovaných misií. Tie vás majú po prejdení 10-hodinovej kampane udržať pri hre celé mesiace.

Príbeh Marvel’s Avengers sleduje mladú hrdinku Kamalu Khan, alias Ms. Marvel. Ústredná postava tejto hry sa vydá na cestu spojenia Avengerov, ktorí sa rozpadli po nehode na výstave A-Day. Ľudstvo pokladá Avengers za hrozbu a kontrolu preberá nová organizácia AIM. Tá zabavila Starkovi všetky hračky a vytvorila armádu strojov, prevzala štruktúru Shieldu a odpor potláča násilím. AIM sa tak stáva hlavnou a zároveň jedinou frakciou, proti ktorej budete bojovať.

Kamala Khan je skvelým spestrením príbehu Marvel’s Avengers

Štúdio medzi Avengerov vybralo tých najpopulárnejších na svete a všetky postavy sú naprieč kampaňou hrateľné. K Hulkovi sa pripojí Iron Man, Black Widow, Thor aj Kapitán America. Kamala Khan je pre mnohých menej známa postava, ale v hre zvládla svoju rolu na jednotku. Pôsobí ako tmel medzi Avengermi a zároveň prežíva cestu osobného rozvoja. Z naivného dievčatka sa tak časom stane plnohodnotný člen tímu Avengers. Veľmi charizmatická postava.

Naopak, Tony Stark dostal ten najviac generický xicht, aký si viete predstaviť. Jeho tvár vyzerá, ako keď si v nejakom MMO kliknete na „vygenerovať postavu.“ Nehovorím to preto, že som navyknutý na tvár Roberta Downey Jr., proste mu chýbali výrazné črty tváre, alebo gestikulácia. S ostatnými postavami som problém nemal, dokonca pochvaľujem aj dobrý dabing, či veľmi kvalitné prestrihové scény.

Kampaň ponúka mnohé fantastické scriptované momenty. Dostanete sa na mnohé lokality sveta, napríklad do Utahu, do Tundry, či na okraj Manhattanu. Postupné uvedenie postáv do deja je tiež zvládnuté skvele a hra si tak zachováva počas celej kampane punc originality. Bohužiaľ, niektoré príbehové misie občas vyžadujú od hráča identické objektívy ako vedľajšie misie. A teraz neviem, či je to lenivosť – recyklovať obsah, alebo šikovnosť – recyklovať obsah. No keď odohráte vedľajšiu misiu s ničením oblúkového reaktora a potom úplne to isté robíte v hlavnej misii, pekne to naštve.

Hrdinov sa vývojárom ani od bety nepodarilo vyvážiť a zatiaľ čo v misiách s Black Widow sa budete skôr trápiť, s Thorom si budete pripadať ako bohovia. Z logického hľadiska jasné – Nataša má gadgety a pištole a Thor je boh s magickým kladivom. Ale z pohľadu herného je nevyváženosť postáv v kampani citeľná. Rovnako Hulk mi prišiel ako slabší článok v pästných súbojoch.

Každý hrdina má útoky na blízko aj na diaľku. Niektorí z nich vedia lietať, iní zase prekonávať veľké vzdialenosti veľmi rýchlo. Levely sú dizajnované vždy tak, aby sa všade dostal každý z hrdinov. Väčšinu misií si tak môžete zvoliť svojho hrdinu a rovnako aj to, kto vás bude sprevádzať.

Kamala Khan, alias Ms. Marvel aj z tohto pohľadu pôsobí ako oživenie hry. Svoje končatiny dokáže naťahovať a zväčšovať a jej ultimátnym útokom je celkové zväčšenie postavy niekoľko-násobne. Všetci hrdinovia majú niekoľko špeciálnych útokov a ultimátny útok. Tie si potom viete upgradovať cez rozsiahly strom schopností.

Súboje sú otravné a unavujúce

Čo ma absolútne iritovalo, bol súbojový systém a všetko s tým spojené. Tak za prvé, celú hru čelíte jednej frakcii. Pozerať sa na tých istých robotov je vskutku otravné, unavujúce a veľmi stereotypné. Za druhé, niektoré misie sú v skutočnosti dlhé 5 minút, no hra vám naspawnuje toľko nepriateľov, že ich mlátite aj tri krát dlhšie.

Za tretie, hra úplne bezhlavo teleportuje nepriateľov priamo k vám a keď splníte objektív, pekne ich všetkých teleportuje preč. Aj to pripisujem úplne lenivému dizajnu, kedy vývojári len vytvorili statické prostredie a doplnili ho náhodnými spawnami nepriateľov. Ale to bude asi prekliatie looter shooter hier.

Marvel's Avengers_29

No a v neposlednom rade, súboje, v ktorých snaha o akúkoľvek taktiku je zadupaná do zeme. Chcete použiť silný útok? Fajn, animácia trvá tri sekundy a za tie tri sekundy vás trafí sto nepriateľov, pričom sa animácia preruší. Nepriateľ používa silný útok? Fajn, animácia mu trvá tri sekundy, ale môžete ho mlátiť koľko chcete, on animáciu dokončí a ešte vám uberie tri štvrte života. Vytáčalo ma to do nepríčetna.

Súboje potom končia tak, že mlátite všetko hlava-nehlava, okamžite ako sa nabije váš špeciál, ho použijete, všetko vybuchuje, totálny chaos, znásobený počtom hrdinov na obrazovke. A to som nehovoril ešte o tom, aké je to celé rozmazané a ako to seká, ale to až ku konci recenzie.

Endgame má obsahu dostatok, otázkou je stereotyp

Po skončení relatívne dobrého príbehu, v ktorom sa proti Avengerom postaví MODOK, sa môžete vrhnúť na Endgame obsah. Po kampani sa odomkne päť  nových typov rozsiahlych misií a reťazové misie pre frakcie. Frakcie vás potom v hre budú odmeňovať špeciálnym lootom aj materiálmi na výrobu a upgrady.

Zahrať si tak môžete reťaz misií pre Shield, odomykať trezory alebo sa vrhnúť na Challenge the Hive misiu, čo je v podstate raid s extrémne vysokým stupňom obtiažnosti. Okrem toho počas kampane aj po nej môžete plniť náhodne generované War Zone, Drop Zone, a Harm Room questy. Tie boli dostupné už v bete a nešlo o nič, čo by ste chceli hrať viac ako dva krát. Navyše sa odohrávajú v identických prostrediach, na 90% v podzemných komplexoch AIMu.

Ostávajú hrdinské misie, každý Avenger má vlastný, jedinečný quest na jednej z dostupných máp. Bohužiaľ, aj hrdinské misie sú poskladané z už existujúcich objektívov iných misií a tak jedinou zmenou v nich je prostredie a originálne dialógy. Čas od času sa v nich objaví bossfight, ktorý stojí za to.

Celkovo je toho endgame obsahu dostatok, ale kvôli počtu máp, opakovaným prostrediam a furt rovnakým nepriateľom, relatívne rýchlo dorazí stereotyp. Oplatí sa ich vôbec hrať kvôli lootu? Počas kampane rozhodne nie.

Loot v Marvel’s Avengers je riešený trochu nešťastným spôsobom. Z nepriateľov a debien vám budú pravidelne padať itemy štyroch kategórií. Tie si môžete kedykoľvek počas hrania dať na seba a upgradovať za nazbierané materiály. Aký má význam upgradovať itemy, keď o desať minút dostanete lepší? Žiadny.

Sú medzi lootom nejaké rozdiely? Nuž sú, tie lepšie ponúkajú rôzne výhody. Ale všetky charakterizuje len ich silové číslo, ktoré ovplyvňuje silové číslo vášho hrdinu. A to je jediný parameter, ktorý škáluje náročnosť misií. Proste stačí, ak si na seba raz za čas dáte všetky najlepšie itemy v inventári a budete v pohode. Však vývojári aj mysleli, že nikto loot nebude zaujímať a tak do hry pridali intuitívne tlačidlo, ktorým si na seba dáte všetky lepšie itemy naraz. Podstatu lootu začnete riešiť až oveľa, oveľa neskôr, po skončení kampane a dlhodobým levelovaním jednotlivých postáv. Prečo do hry nedali tlačidlo na hromadné rozobratie itemov, už nechápem.

Vo foto-móde treba hľadať uhol, v ktorom hra nevyzerá hnusne

Celú hru môžete hrať v kooperácii s ďalšími troma hráčmi. Ako som už spomenul, čím viac hrdinov je na obrazovke, tým viac chaosu. Preto nie je ničím výnimočným, ak Marvel’s Avengers na základnej PS4 beží v 15fps. Strašne to seká, efekty sú predimenzované, postavy rozmazané. Hra sa snaží zakryť svoje defekty práve rozmazaním pohybu a niekedy ani nevidieť, čo postava robí.

V Avengers nájdeme aj tonu zberateľských komixov, skinov a kozmetických predmetov, ktoré však existujú za jedným účelom – monetizácia. Po celej 10-hodinovej kampani som nebol schopný si kúpiť u obchodníka ani jeden jediný skin, lebo som na to nemal hernú menu.

Sú hry, ktoré keď kedykoľvek pozastavíte, spravíte foto-módom takú fotku, že z nej bude wallpaper. Marvel’s Avengers keď pozastavíte, foto-módom hľadáte taký uhol, aby hra nevyzerala hnusne. Postavy sú neprirodzene vykrútené, textúry rozmazané, časticové efekty prekrývajú výhľad a nič na fotke nevyzerá dobre. Ono ani tie scenérie neboli extra pekné, až na pár výnimiek. Táto hra má na PS4 ešte jeden problém – nenačítané textúry. Takmer v každej scéne hry som našiel textúru v nízkom rozlíšení, akoby sa už nezmestila do grafickej pamäte.

Marvel’s Avengers robí kopec vecí dobre, ale zároveň vás bude iritovať. Príbehová kampaň je skutočne podarená, postavy sú vykreslené skvele, dialógy a hrdinské momenty sú hodné značky Marvel. Ale gameplay po prejdení obsahu kampane je postavený na stereotype a nevyužitom potenciáli. Ani z technického hľadiska sa vývojárom nepodarilo hru odladiť. Možno si vývojári zobrali až príliš veľké sústo bez skúseností s looter-shooter žánrom. Každopádne, Marvel’s Avengers je dlhodobý projekt a má priestor na zlepšovanie.

Hra Marvel’s Avengers vyšla s českými titulkami na PC, Xbox One a PlayStation 4.

Marvel’s Avengers 59,99€
  • 9/10
    Príbeh - 9/10
  • 7/10
    Gameplay - 7/10
  • 7/10
    Grafika - 7/10
7.7/10

Verdikt

Marvel’s Avengers prináša skvelú príbehovú kampaň s najväčšími hrdinami Marvelu. Gameplay po nej veľmi rýchlo skĺzne do roviny stereotypu a potreboval by množstvo úprav, ktoré by nakopli motiváciu v hre pokračovať.

Sending
User Review
0 (0 votes)
Sledujte ma: