Marvel's Iron Man VR

Marvel’s Iron Man VR – Recenzia

7 júla, 2020 Marek Jaroš

Vďaka Marvel’s Iron Man VR sa budete môcť cítiť ako Tony Stark!

Túto jeseň to bude už 7 rokov od vydania konzoly Playstation 4. Jej éra sa pomaly končí a na vydanie sa pripravuje jej nástupca, Playstation 5. Avšak, Sony sa rozhodlo záver tejto generácie hráčom poriadne osladiť. A to skvelou dávkou exkluzívnych titulov. Ani nie pred mesiacom sme tu mali The Last of Us Part 2 a už tu máme Marvel’s Iron Man VR. Avšak, dokáže hra držať nastolený trend kvalitných exkluzivít? A ako sa vlastne hrá za Iron Mana na Playstation VR?

Príbeh nenadchne, no ani neurazí

Príbeh hry nemá s filmami nič spoločné, aj keď pár podobností tu môžete nájsť. Tony Stark sa rozhodol, že s výrobou zbraní skončí. Avšak, ako to už býva zvykom, po nejakej dobe vás hriechy mladosti dobehnú. A tak na scénu prichádza hlavná antagonistka tohto príbehu, Ghost. Tá sa chce pomstiť za to, čo Tony a jeho zbrane v minulosti napáchali.

V tomto boji vám budú pomáhať aj dve umelé inteligencie. Tou prvou je Gunsmith. Tony ho stvoril pred pár rokmi na svoj obraz, aby mu pomáhal pri výrobe zbraní. Gunsmith je mierne výbušný, zato Friday, jeho druhý umelý pomocník, je viac kľudná a rozvážna. Užijete si s nimi množstvo dialógov. Naťahovačky medzi Gunsmithom a Friday patria medzi tie vtipnejšie časti hry. Navyše, vy ako Tony Stark, máte občas možnosť sa v dialógu prikloniť na jednu, alebo druhú stranu.

Každopádne, ak ste pozorný, niektoré príbehové zvraty si viete aj domyslieť. Ale, viac už prezrádzať nechcem. Príbeh by si mal každý hráč užiť sám. Čo sa týka samotnej dĺžky, tak prejsť kampaň v Marvel’s Iron Man VR vám zaberie niečo cez 8 hodín. Túto časovú doby si viete natiahnuť vďaka rôznych časovým či bojovým výzvam. Hlavne tie časové, kde lietate cez prekážky, vás vedia zabaviť. Veď to poznáte. Túžba prekonávať samého seba je proste návyková.

Avšak, nejaké kratochvíle nájdete roztrúsené aj v Iron Manovej vile. Môžete si prečítať nejaké noviny, zahádzať si na basketbalový kôš či zaudierať si do boxovacieho vreca v jeho posilovni. Sú to milé detaily.

Cítite sa ako skutočný Iron Man

Dlho som rozmýšľal, ako by som vám popísal ovládanie hry. No ak ste videli filmy, viete, čo máte robiť. V rukách držíte PS Move ovládače, ktoré v podstate slúžia ako vaše rukavice. Ak máte ruky vedľa seba a dlane otočené dozadu, letíte dopredu. Ak ich vystriete pred seba, dlaňami napred, strieľate z repulsorov. Ak naopak, otočíte dlane dodola, vystrelíte zo sekundárnej zbrane.

Je too veľmi jednoduché a intuitívne. V podstate len stojíte, otáčate hlavou a pohybujete rukami. Avšak, počas intenzívnej akcie si môžete rýchlo pomýliť tlačidlo na streľbu a pohyb. Neraz sa mi stalo, že v tej rýchlosti som namiesto streľby začal letieť dozadu a čudoval som sa, že prečo. Avšak, chce to len chvíľku cviku a dostanete sa do toho.

Ak ste teda chceli niekedy vedieť, aké je to byť Tonym Starkom/Iron Manom, táto hra vám to umožní. Je to niečo, v čom doslova exceluje. Keď sa pozriete počas akcie na svoje ruky či telo, vidíte Iron Manom oblek. Vďaka VR headsetu na vašej hlave vám hra pred vašimi očami zobrazuje dodatočné informácie. Vďaka tomu máte pocit, ako by ste na hlave mali skutočnú Iron Manovú masku.

Akurát je škoda, že drvivá väčšina misií je o tom, že poletujete po priestore a bojujete s asi 5 tipmi nepriateľov. To sa vám po čase môže zunovať. Každopádne, akcia je poriadne intenzívna a priznám sa, neraz som sa pri nej aj spotil. Dokonca sa mi dvakrát, hlavne pri rýchlejších pohyboch, zatočila hlava a musel som si na chvíľu sadnúť. Avšak, hra ponúka viacero nastavení, ktoré vám môžu pomôcť nepríjemné pocity z kinetózy prekonať, respektíve zmierniť.

Playstation 4 naráža na svoje limity

V čom má hra veľké problémy, sú loadingy. Konkrétne teda časy týchto loadingov. Tie trvajú niekedy aj viac ako minútu a pol. Bohužiaľ, vývojári sa im nevyhli ani v misiách. Tie sú neraz prerušené čiernou obrazovkou. A vy len stojíte a čakáte, kým opäť začnete hrať. Trocha ma mrzí, že vývojári do tohto loadingu nezapracovali nejakú minihru v podobe streľby na cieľ.

Loadingami najviac trpí samotná akcia. Tá je takto rozkúskovaná a vy si niektoré intenzívne chvíle neužijete tak veľmi, ako by ste mali. Poradím vám zopár tipov, ako si aspoň trocha spríjemniť loadingy. Tak za prvé, dajte si za seba stoličku. Počas tej minútky-dvoch si budete môcť aspoň na chvíľu sadnúť a oddýchnuť. A keď už budete sedieť, tento čas môžete pokojne vyplniť aj tým, že si utriete sklíčka vo VR headsete. Predsa len, v týchto teplách sa rosia. Špeciálne, ak máte tendenciu sa potiť.

Bohužiaľ, na konzole Playstation 4 je už vidno jej vek. A hlavne pri VR tituloch. V nich konzola neponúka výkon nazvyš. A veru, občas som mal pocit, že hra ma preniesla späť v čase do PS2 éry. Objekty boli ploché, textúry nekvalitné a tak celkovo ste videli, že hra extra detailami nedisponuje. Avšak, nemôžem to mať vývojárom za zlé. Z toho mála dokázali dostať maximum.

Tak či onak, Marvel’s Iron Man VR je nadštandardným počinom pre Playstation VR. Ak teda máte doma PS VR a vždy ste chceli skúsiť, aké je to byť Iron Manom, nemáte nad čím váhať. A ak aj nie, skvelá hrateľnosť by vás mohla presvedčiť, aby ste hre dali šancu. Aj napriek niektorým technickým neduhom nebudete kúpu tejto hry ľutovať.

Marvel’s Iron Man VR si viete zakúpiť už od 26,90€.

Recenzovaná verzia: Playstation VR

Marvel's Iron Man VR
  • 7/10
  • 10/10
  • 6/10
    Technické spracovanie - 6/10
7.7/10

Marvel’s Iron Man VR je jednou z najlepších hier, ktoré aktuálne na Playstation VR viete kúpiť. Ponúka skvelú akčnú hrateľnosť, ktorú si užije každý. Čo však hru zráža, sú slabší príbeh, dlhé loadingy a miestami otrasná grafika.