Microsoft robí ďalší obrat, teraz v politike indie hier

25 júla, 2013 Lukáš Kanik

Indie scéne svitá na lepšie časy aj na Xbox One, Microsoft spravil ďalšiu razantnú zmenu a povolí samovydávanie hier.

Čo to znamená? Doteraz mohli indie vývojári na Xbox 360 vydať svoju hru len pod veľkým vydavateľom, ktorý spĺňa podmienky, má veľa peňazí a zaplatí na vydanie hry veľmi drahý certifikačný poplatok.

Na Xbox One to už ale platiť nebude, Microsoft konečne povolil samostatné vydávanie hier na Xbox One. Indie vývojári budú môcť vydávať svoje hry bez nutnosti kontraktu s treťou stranou, budú si môcť určiť dátum vydania aj cenu. Cetrifikačný proces hier by sa mal skrátiť na 14 dní, v prípade patchov by to mohlo byť aj kratšie.

Xbox One indie tituly budú navyše obohatené o achievementy, podporu Kinectu a služieb Xbox Live a s týmito doplnkami sa rýchlejšie dostanú na titulku Xbox Live Marketplace. Vývojári tak dostávajú šancu preraziť aj na platforme, na ktorej doteraz platili horibilné poplatky a čakali niekoľko týždňov na cetrifikáciu obsahu. Microsoft totiž stále chce zamedziť tomu, aby sa na Xbox Live objavoval nevhodný obsah.

Je zaujímavé, ako sa Microsoft otáča o 180 stupňov a strháva tak neustále poroznosť na svoje nečakané rozhodnutia, jednoznačne je to dobrý nástroj marketingu v tejto konzolovej vojne predobjednávok.

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články