Microsoft zaostáva za PS4, chce narýchlo zvýšiť výkon

16 júla, 2013 Lukáš Kanik

Microsoft sa od E3 snaží hasiť všetko, čo sa dá, najnovšie sa špekuluje o tom, ako chcú narýchlo taktovať procesor a zvýšiť RAM.

Oproti PS4 je konzola Xbox One výrazne pomalšia, čo sa procesoru aj RAM týka. Podľa odhadov môže byť procesor PS4 až o 50% výkonnejší ako procesor Xbox One, aspoň podľa oficiálnych čísiel. Nezaostáva ani RAM a SONY stavilo na rýchlejšie GDDR5 Ramky, zatiaľ čo Microsoft má stále pomalšie DDR3.

Neznámy zdroj uvádza, že Microsoft chystá plány na navýšenie výkonu konzoly o ďalšie RAM a zvýšenie taktu procesora. Ani takt procesora však nezmaže výkonostný rozdiel, kde procesor PS4 má o 50% viac RAW Shader výkonu, o 100% väčší fillrate (render pixelov za sekundu) a tiež o 700% viac GPGPU (jednotky počítania).

Procesor Xbox One má osem jadier a každé z nich takt 1,6 GHZ. Procesor PS4 má tiež takt 1,6 GHZ a osem jadier, jeho frekvencia sa podľa papierov však dá navýšiť až na 2,75GHZ.

Zdroj tiež tvrdí, že vývojári aktuálne dostávajú devkity Xbox One s 12GB RAM, zatiaľ čo konzola má mať len 8GB RAM. Je ale možné, že 12 GB slúži len pre vývojárov na rôzne experimenty a zákazníci sa dočkajú pôvodných 8GB. Z toho 3GB zaberie systém a 5GB ostane na hry.

Ešte jedna pikoška. Šepká sa, že Kinect druhej generácie je takmer rovnako drahý, ako samotná celá konzola a keby Kinect nebol pribalený, cena konzoly by bola jednoznačne ešte nižšia, ako PS4. Microsoft však chce kinect povinne ku každej konzole, aby inšpiroval vývojárov k využitiu tejto kamery v najlepších tituloch. V minulosti sa totiž developeri obávali, že Kinect nevlastní dostatočný počet ľudí a tak sa hry s využitím kamery neoplatí robiť.

 

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články