MLB The Show 20 - logo

MLB The Show 20 – Recenzia Playstation 4 exkluzivity

21 marca, 2020 Marek Jaroš

MLB The Show 20 je perfektnou bejzbalovou simuláciou.

V dnešnej dobe globalizácie športu si našinec v TV môže pozrieť azda každú hlavnú športovú ligu z Ameriky – NHL, NBA či NFL sa vysielajú na pravidelnej báze. MLB však absentuje. A tak ľudia v Česku a na Slovensku o bejzbale vedia akurát toľko, že sa hrá v Amerike. A to je škoda, pretože bejzbal je zaujímavou taktickou hrou. A taktiež ponúka aj skvelé herné spracovanie v podobe MLB The Show 20.

Hra, podobne ako iné športové série, vychádza každý rok. Nie však na jeseň, ale na prelome Marca a Apríla, keď sa začína bejzbalová sezóna. Navyše, až doteraz vychádzala exkluzívne na konzoly Playstation. To sa však od budúceho roka zmení. Sony a MLB podpísali ďalší dlhoročný kontrakt. Ten ich ale prinúti vydávať hru aj na iné platformy. No poďme späť k hre.

Hra sa vám skvele prispôsobí

MLB The Show 20 vás pri prvom spustení privíta možnosťou nastavenia ovládania pre rozličné herné situácie. Pri nadhadzovaní, odpalovaní či ovládaní hráčov pri behu na méty máte na výber z viacerých možností. Každý si tak vyberie to, čo mu najviac sedí. Hra ponúka na výber z dvoch možností obtiažnosti. Začiatočník a skúsený. Nemusíte sa však báť, že jedna z nich by bola prehnane jednoduchá a druhá prehnane obtiažna. Obtiažnosť sa vám pri hraní dynamicky mení. A funguje to naozaj perfektne. Obtiažnosť pre nadhadzovanie a odpalovanie sa mení samostatne. V praxi to znamená, že ak sa vám darí skvele nadhadzovať, hra obtiažnosť zvýši. Ak to preženie, mierne uberie, atď.

Hra vám vďaka tomu ponúka skvele vyváženú zábavu. Nikdy nie prehnane ťažkú, ale zasa ani nie ľahkú. Vždy tak, aby ste sa dokonale zabavili. Samozrejme, ak hľadáte výzvu, túto možnosť si viete v nastaveniach vypnúť.

Tak či onak, prvé zápasy budú o učení. Budete sa učiť, ako správne nadhadzovať a súperiaceho pálkara vy-outovať. A nejaký čas to zaberie. A to nehovorím o odpalovaní. Prvé zápasy budete radi za to, ak loptičku trafíte. Všetko je to však o tréningu správneho načasovania. A garantujem vám, ten pocit keď sa vám nakoniec podarí loptičku odpáliť a zaznamenať homerun, bude na nezaplatenie. Navyše, aj keď to tak na prvý pohľad nemusí vyzerať, bejzbal je naozaj taktickou hrou. Ísť po méte, alebo neísť? Letí na mňa dobrá lopta, alebo zlá? Skúšať dať homerun? Čo ak sa pri tom vy-outujem? Sila, presnosť a rýchlosť sú v bejzbale dôležité, no nie je to len o nich.

Perfektný simulátor bejzbalu

Samotná AI pôsobí na ihrisku naozaj dobre. Páči sa mi, že robí chyby. Nemáte tak pocit, že hráte proti stroju. Práve naopak. Pálkar ide aj po zlých loptách, nechá sa vy-outovať. Nadhadzovač zasa vie nadhodiť aj zlú loptu. V tomto smere ide o naozaj skvelú simuláciu bejzbalu. Hra má prirodzený spád a vy ani neviete ako a jeden zápas už hráte hodinu. Recenzoval som aj MLB The Show 18 a musím uznať, že na hrateľnosti SIE San Diego skutočne zapracovalo. V každom smere pridali nejaký detail, iný vylepšili. Vo výsledku tu máme MLB The Show 20, ktorá sa hrá tak nejak prirodzene. Ide z nej naozaj skvelý pocit, ktorý si získa každého, kto dá hre šancu. A je jedno, či ste úplný začiatočník alebo skúsený profesionál. Hra vám ponúkne ten správny mix zábavy a výzvy.

Prezentácia zápasu na jednotku

Navyše, do zápasového diania vás vtiahne aj perfektne spracovaná prezentácia. Počas hrania máte pocit, ako keby ste sa pozerali na skutočný televízny zápas. Plno replayov, dokonca aj prestrihy na redaktorku, ktorá počas zápasu prináša správy o pocitoch hráčov či počasí. Škoda len, že jej tvár pôsobí naozaj umelo.

Priam televíznu grafiku zápasu perfektne dopĺňajú komentátori. Tí majú pre každú situáciu na ihrisku v zálohe nejakú tú vetičku. Aj keď, po desiatke strávených hodín v hre si uvedomíte, že túto ste už niekde počuli. Každopádne, komentár sa neopočúva ani po dlhom hraní. Dobre ho dopĺňajú diváci, ktorí reagujú na situáciu na ihrisku naozaj prirodzene. Najviac si ich jasot užijete po homerune na domácom ihrisku.

Osobne sa mi páči zmysel pre detail, ktorý vývojári venovali divákom. Tí povzbudzujú, po každej zmene sa ponáhľajú do bufetu a pri každej novej zmene držia v rukách niečo iné. Raz pivko, raz praclík, inokedy zasa hotdog. Medzi divákmi sa zas prechádzajú ľudia, ktorí tieto pokrmy predávajú. Skvele vyzerajú aj hráči na ihrisku a ich animácie.

Avšak, môže sa stať, že po čase vám televízne prestrihy začnú liezť na nervy. Totižto, neskutočne predlžujú zápas a aj ich preskakovanie vás nebude baviť. Našťastie, dajú sa vypnúť.

Štadióny? Mohli vyzerať krajšie

Bohužiaľ, vývojári zaspali dobu pri štadiónoch. Ich hlavné časti, ako ihrisko či tribúny vyzerajú ako tak obstojne. Zato okolie vyzerá ako z čias Playstation 2. Budova sa podobá na škatuľu od topánok a namiesto kopca tu nájdeme nejakú otrasnú, rozmazanú textúru natiahnutú na povrch. Je to škoda, pretože na štadión a jeho okolie sa dosť pozeráte v samotných prestrihoch a tak si tento nedostatok často uvedomujete.

Naopak, čo treba oceniť, je dynamická denná doba. Keď začínate zápas, slnečný podvečer. V 3. zmene vám pri odpalovaní svieti slnko do očí, zatiaľ čo pri 7. zmene už hráte pod umelým osvetlením, pretože slnko už zapadlo. Menšiu kvalitu ale hra vyvažuje kvantitou. Nájdete tú naozaj veľké množstvo štadiónov. Od štadiónov MLB tímov, po tie z nižšej ligy, či dokonca niektoré klasické štadióny. Pri zápase si viete nastaviť čas, počasie či mesiac. Dokonca sa mi stalo, že mi pre hustý dažď prerušili zápas.

Road to The Show a iné herné módy

A čo vám hra ponúkne? Na dnešné pomery viac-menej štandardný výber herných módov. Zahráte si offline či online zápas. Väčšina hráčov však siahne po módoch, ktoré ich zabavia na dlhší čas. Jedným z takých je aj Road to The Show. V nej si vytvoríte postavu a vyberiete pozíciu, na ktorej chcete hrať. V role mladíka si prejdete draftom a z farmárskeho tímu sa pokúsite prepracovať až do MLB. Popritom si vylepšujete svoju postavu, budejete vzťahy so svojimi spoluhráčmi či dokonca rivalitu so svojimi súpermi.

Vylepšovanie postavy prebieha rôznymi tréningami. Niektoré tieto tréningy ponúkajú aj vlastné minihry, ktoré sú zamerané na vašu pozornosť. Budovanie vzťahov funguje formou rozhovorov, ale aj počas zápasov priamo na ihrisku. Počas zápasov vám hra niekedy ponúkne aj dynamické výzvy, za ktorých splnenie vás odmení. Tieto výzvy sa prispôsobujú tomu, akú pozíciu ste si zvolili. Ja som hral na pozícii nadhadzovača, takže moje výzvy odo mňa chceli väčšinou vy-outovať hráča, či nadhadzovať tak, aby som pálkarovi nedovolil bežať na métu.

Na druhej strane tu máme mód Franchise. V čom sa zhostíte role generálneho manažéra celého tímu. Budete tak mať nastarosti draft, zmluvy či vymieňanie hráčov s inými tímami. A samozrejme, budete zodpovedať za výsledky vašej organizácie. Tento mód je veľmi komplexný a príde si v ňom na svoje skutočný profesionál.

Ďalším módom v ponuke je March To October. Tu si vyberiete jeden z tímov a vašim cieľom bude naplniť očakávania organizácie, respektíve vyhrať celú ligu. Výhodou je, že hra vás nechá hrať len niektoré zápasy. A aj v tých vás do hry hodí len v dôležitom momente. Niekedy bude vašou úlohou úspešne dohrať zápas, inokedy zase vyhrať zápas, ktorý ešte v 6. zmene prehrávate. Je to skvelý mix medzi Road to the Show a Franchise.

Pre skutočných fanatikov je tu ale Dynasty Mode. Je to obdoba FUT či HUT, ktoré môžete poznať z FIFY, respektíve NHL. Aj tu zbierate kartičky s hráčmi, štadiónmi či s predmetmi a skladáte si tak svoj tím snov. Okrem toho tu nájdete aj viaceré mini-módy, ako je Home run derby či Retro mód.

MLB The Show 20 je jednoznačne najlepším simulátorom bejzbalu, aký na trhu nájdete. Hrateľnosť je perfektná a skvele ju podčiarkuje AI. Vďaka televíznej prezentácii a skvelému komentáru máte pocit, ako by ste sa pozerali na skutočný zápas. Dostatočne široká je aj ponuke herných módov. Pri hre sa vďaka nim na dlhé desiatky hodín zabaví nie len nováčik, ale aj skúsený harcovník série. Ak ste chceli niekedy vyskúšať videoherný bejzbal, MLB The Show 20 určite nebude krokom vedľa.

MLB The Show 20
  • 9/10
  • 7/10
  • 8/10
    Obsah - 8/10
8/10

MLB The Show 20 je skvelým simulátorom bejzbalu. Navyše, vďaka ponuke herných módov máte o zábavu postarané na veľmi dlhú dobu. Skvelé je aj to, že na svoje si príde ako nováčik, tak aj skúsený harcovník série MLB The Show.