MLB The Show 21

MLB The Show 21 – Recenzia

2 mája, 2021 Marek Jaroš

Bejzbal v tom najlepšom. Presne ako pred rokom.

FIFA, NHL, NBA a v poslednom čase aj NFL. To sú, okrem športových líg, aj názvy hier, ktoré sa u našincov tešia veľkej obľube. Avšak, videoherný priemysel pozná aj ďalšie športové tituly. Jednným z tých najznámejších je určite aj MLB. Simulátor bejzbalu, ktorý po rokoch Playstation exkluzivity konečne mieri aj na Xbox konzolu. Avšak, mali vývojári zo San Diego Studio popri všetkom tom portovaní čas aj na tak potrebné vylepšenia a novinky? Alebo sme sa dočkali len minuloročnej hry s upravenými súpiskami?

Hra je pre nováčikov ako stvorená

S príchodom na Xbox One a Xbox Series S|X sa tlačí do popredia tak potrebná vlastnosť dlhodobej športovej série – prístupnosť. Pri prvom spustení vás hra hodí priamo na ihrisko, kde vás zoznámi s jednotlivými možnosťami ovládania. Vy si tak môžete vyskúšať, ako sa v hre nadhadzuje, odpaľuje či ako sa ovládajú iné herné mechaniky. A môžete si vybrať z viacerých možností. A je jedno, či ste nováčik alebo skúsený fanúšik série. MLB The Show 21 skvele obslúži každého. Aj náhodného hráča, ktorý si chce užiť trocha zábavy, ale aj maniaka, ktorý hľadá skutočnú bejzbalovú simuláciu.

Navyše, viete si nastaviť dynamickú obtiažnosť. Tá sa pre nadhadzovanie a odpaľovanie počíta samostatne. A veru, funguje to skvelo. Vďaka tomu nikdy nemáte pocit, že hra je príliš jednoduchá, alebo naopak, moc zložitá. V tomto prípade MLB The Show 21 perfektne balansuje na hrane zábavy a frustrácie. Ak sa vám darí, hra vám to trocha sťaží. No nie priveľa. A ak sa vám potom podarí skvelý odpal alebo vy-outovať súpera, viete, že za to vďačíte len vlastným schopnostiam. Samozrejme, ak hľadáte výzvu, obtiažnosť si viete sami zmeniť v nastaveniach.

Zrejme najľahšou vecou pre naučenie je nadhadzovanie. Hra vám ukáže, kde sú slabiny vášho súpera. Do týchto priestorov by ste mali nadhadzovať, budete mať väčšiu šancu na úspech. Potom už len správne načasovať nadhod. Je to veľmi intuitívne a rýchlo sa vám to dostane pod kožu. A je jedno, ktorú z možností nadhodov si vyberiete.

Trochu iná káva je to už pri odpaľovaní. To mi príde o niečo náročnejšie, ako v minulom roku. Správne mierenie a načasovanie je alfa a omega. Dosiahnuť homerun je ťažšie, no ten pocit je neopísateľný. Ste šťastný a viete, že ste si ho zaslúžili. Pretože tak presne zamieriť a načasovať odpal sa nepodarí hocikedy.

Do toho všetkého je tu ešte AI, ktorá nepôsobí strojovým dojmom. Páči sa mi, že vie robiť chyby. Pálkar ide aj po zlej lopte a nechá sa v pohode vy-outovať. Tak isto ani nadhadzovač nehádže vždy presne. V tomto smere hra pôsobí naozaj autenticky.

Vývojárom sa podarilo vytvoriť skvelú simuláciu bejzbalu. Hra je zábavná, no vie ponúknuť aj kvalitnú výzvu. A to bez toho, aby ste pri nej pociťovali nejaký pocit frustrácie.

Kde sa stratil next-gen?

Rovnako vás hra zaujme aj svojim televíznym stvárnením. Prezentácia zápasu je stvárnená naozaj dobre a neraz tak máte pocit, že nehráte, ale pozeráte sa na zápas. Okrem prestrihov zaujímavých situácií tu máte aj zábery na redaktorku, ktorá vysiela priamo z ihriska. Samozrejme, dianie na ihrisku má aj svojich komentátorov. Tí majú na každú akciu nejakú tu vetičku – dve. Problém však je, že tých viet je naozaj len pár. Ak hru hráte dlhšie, po čase si všimnete, že komentár sa opakuje.

Sú to síce detaily, no oceňujem, že pozornosť sa venovala aj divákom na štadióne. Ak odpálite loptu do hľadiska, ľudia sa ju ponáhľajú chytiť. Po každej zmene držia v ruke niečo iné. Raz praclík, raz hot-dog, keďže cez prestávku boli zrejme v bufete. No najviac sa mi do pamäte vryl zážitok, keď som bol so svojim hráčom na odpalisku. Diváci boli tichšie, keďže čakali na akciu. A v tom jeden z nich na mňa zakričal. A ja som mal pocit, ako by stál len pár metrov napravo odo mňa. Sú to maličkosti, no vo výsledku tvoria podstatnú časť autentického zážitku.

Čo však pôsobí menej autenticky je grafika hry. Tá sa nehýbe už pár rokov a začína pôsobiť zastaralo. Hráči aj vďaka prepracovaným animáciam pôsobia ešte dobre. Ale ich vlasy, diváci či celkovo štadión a všetko iné okrem samotného ihriska pôsobí ako z éry Playstation 3. Štadiónom a ihrisku chýbajú tiene a niektoré efekty. Kvôli tomu pôsobia veľmi plocho a zastaralo. Neviem, čím to je, no v tejto oblasti vývojári veľmi nezapracovali už od MLB The Show 18. To bol prvý ročník, ktorý som recenzoval a mám pocit, že hra je po grafickej stránke skoro bezo zmeny. Áno, titul ide na Playstation 5 v podstate celý čas v 60 snímkach za sekundu a v 4K, ale to proste nestačí. Taká FIFA 21 vyzerá viac next-genovo na starej generácií, ako MLB The Show 21 na PS5.

Ponuka módov viac než štandardná

Ponuka herných módov je v hre na dnešné pomery viac-menej štandardná. Neurazí, no ani neprekvapí. Zrejme najznámejším režimom je Road to the Show. V ňom sa v roli nováčika pokúsite prepracovať sa z farmy až do prvého tímu. Celé je to sprevádzané budovaním si vzťahov so spoluhráčmi, ale aj so súpermi. Vašu postavu môžete trénovať a vylepšovať. Vďaka rozhovorom s trénermi zas môžete určovať jej ďalšie smerovanie v tíme. K autenticite tohto módu prispievajú aj rôzne video dokrútky od bejzbalových odborníkov, ktorí postupne komentujú to, ako sa vám darí napredovať. Celkom nepochopiteľné je rozhodnutie mať tieto dokrútky len na next-gen konzolách. V prípade Playstation 4 a Xbox One sú len v audio podobe ako podcast. Rozumiem tomu, že vývojári chceli do next-gen verzie hry dať extra obsah, ale robiť to takto umelo?

Pre nenáročných hráčov bude najpopulárnejším režimom zrejme March to October. Zvolíte si jeden z tímov, organizácia vám oznámi svoje očakávania do sezóny a vy len hráte. Samozrejme, nehráte všetky zápasy v sezóne. Na ihrisko sa dostanete len v dôležitých stretnutiach. Občas odohráte takmer celý zápas proti vášmu rivalovi, občas musíte v poslednej zmene otočiť nepriaznivý výsledok, no a niekedy zas hráte len za nádejného juniora. Výhra či prehra ovplyvňujú vaše aktuálne Momentum. Od neho sa odvíja vaša forma v zápasoch, ktoré za vás hra simuluje. Ak ste na víťaznej vlne, šanca na výhru je oveľa vyššia.

Na druhej strane tu máme mód Franchise. V ňom sa zhostíte roly generálneho manažéra celého tímu. Budete tak mať na  starosti draft, zmluvy či vymieňanie hráčov s inými tímami. A samozrejme, budete zodpovedať za výsledky vašej organizácie. Tento mód je veľmi komplexný a aj skutočný profesionál si v ňom príde na svoje. Ak si však chcete len užiť všetkých 162 zápasov v sezóne, môžete správu tímu nechať na asistentovi.

Už tradičnou súčasťou športových hier je mód, v ktorom si za pomoci kartičiek budujete svoj vlastný tím snov. MLB The Show 21 ponúka Diamond Dynasty. Obsahuje v sebe niekoľko mini módov a je spracovaný naozaj špičkovo. Navyše, vyskladať si svoj tím a následne si ho udržať je oveľa jednoduchšie, ako v iných športoch. Hra vás aj pravidelne odmeňuje, čo je tiež vítaný bonus.

Okrem toho tu nájdete aj ďalšie mini módy, ako je Home run derby či Retro mód.

Veľkou novinkou pre next-gen konzoly je Stadium Creator. Ten je až prekvapivo komplexným nástrojom. Niečo také by ste očakávali v budovateľských stratégiach. Viete si v ňom upraviť už existujúce štadióny, postaviť úplne nový, či listovať v komunitných výtvoroch. Viete v ňom stavať ihrisko, tribúny, okolité budovy, stánky či výsledkové tabule a celé okolie štadióna. Jediným limitom je pamäť konzoly. Niekoho môže sklamať aj to, že na takto vytvorených štadiónoch viete hrať len cez deň a v noci nie. Otázkou tiež ostáva, či je možnosť postaviť si vlastný štadión hodná tých 10 eur navyše, ktoré dáte za next-gen verziu hry.

Recenzovaná verzia: Playstation 5

MLB The Show 21
  • 9/10
  • 6.5/10
    Grafika - 6.5/10
  • 8/10
    Obsah - 8/10
7.8/10

MLB The Show 21 je podarenou bejzbalovou simuláciou. Na ihrisku hra exceluje. Problémom však je, že celkovo máte pocit, že hra sa od minulého roka nikam neposunula. Občas to vyzerá, že vývojári všetok svoj čas venovali portovaniu hry na Xbox konzoly. Veľká škoda je aj to, že okrem Stadium Creator nemáte žiaden iný dôvod na to, aby ste siahli po next-gen verzii hry. Na druhej strane, ak máte Xbox a platíte si Xbox Game Pass, určite by ste hre mali dať šancu. Virtuálny bejzbal je totižto oveľa zábavnejšou hrou, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.

5 (1 vote)