NFS: The Run – Recenzia

18 novembra, 2011 Lukáš Kanik

Tak a je to tu, ďalšie Need for Speed je na svete s podtiulom The Run. Poďme sa pozrieť čo nám to vlastne tento rok EA nadelilo a či sa séria vôbec niekam posunula.

NFS:The Run od začiatku vyžaruje energiu akú sme mohli cítiť v starších tituloch, Black Box vrátil hre akciu, ktorá mi už tak veľmi chýbala. Preteky v horách a na úzkych kľukatých cestách pokrytých snehom a ľadom, vyhýbanie sa padajúcim skalám, lavíne spôsobuje obrovský nával adrenalínu a snažíte sa pritlačiť na klávesnicu, či pedále ešte viac, aby ste vošli do tunela skôr ako vás zavalí lavína. Toto je len malá časť toho čo The Run ponúka.

Kampaň hry rozpráva príbeh Jacka, ktorý sa dostal do dlhov a je len na ňom, či si vyberie cestu spásy – závod o život, alebo cestu smrti. Dostávate sa teda do súťaže, závodu cez celú ameriku, kedy sa hrá o tučný balík peňazí. Počas kampane sa prostredie a typy pretekov menia, od obyčajného preteku cez time attack, cez driftovanie a samozrejme aj únik pred strážcami zákona. Je to veľmi pestré a málokedy sa stane že sa niektorý typ opakuje 2 krát po sebe. Na výber máme z aut rozdelených do skupín a ak chcete určitú trať prejsť s dobrým časom vo veľkej miere záleží na výbere auta. Inteligencia pretekárov a policajtov na normal obtiažnosti je dosť, hmm… zaostalé. Súperi vrážajú do oproti idúcich aut alebo pri úniku policajtom stačí odbočiť na skratku a oni aj keď sú kus za vami aj tak odbočia opačným smerom.

Najlepšie na Need for Speed : The Run je okolie. Keď rozmýšľam nespomínam si na pretekársku hru ktorá by mala tak rôznorodé a zaujímavé lokality ako môžeme vidieť tu. Celé spojené štáty, od západného pobrežia po východné, San Francisco, Las Vegas… a všetko je to detailne urobené. V niektorých častiach by sa dalo povedať že až skutočné. Nanešťastie väčšina pretekov sa odohráva mimo miest v nezaujímavých oblastiach. Ale aj trate, ktoré by mali byť úžasné a epické (pretek v New York City) boli jednoducho nuda. O chod hry sa stará Frostbite 2.0 Engine, ktorý mal premiéru v Battlefield 3. V FPS nemá konkurenciu, v závodnej hre mohol byť potenciál využitý skutočne lepšie. Prednosťou enginu je vykresľovanie gigantických území, tak prečo nie sú jednotlivé trate v NFS dlhšie?

Jedna z vecí ktorá mi veľmi vadí v NFS:TR je nedostatok možností a to nehovorím o úpravách auta (pre veľa ľudí by to bola podstatná vec), ale hlavne nedostatok možností ako si zvýšiť XP okrem multiplayeru. Po prejdení kampane je v hre ešte časť výziev ktoré poskytujú nejakú dodatočnú jazdu ale zase je tu nedostatok nastavení. Jediné čo si môžem vybrať je trať s prednastavením štýlom jazdy a pár aut ktoré sú pre túto trať pridelené. Neexistuje spôsob, ktorým by ste si zvolili vlastné pravidlá preteku. Nastavenie toho či chcem niektorú trať prejsť ako časovku respektíve predbehnúť čo najviac pretekárov alebo utiecť policajtom jednoducho chýba. Čo nakoniec spôsobilo to, že som prešiel kampaň, výzvy a bol som nútený skočiť do multiplayeru.

Ten je síce veľmi originálny, no znova chýba nejaké to vlastné vyhľadávanie závodu. Po výbere kategórie auta vás hra hodí priamo do závodu a pretekáte okamžite. Oceňovanie súťažiacich prebieha náhodným spôsobom, pred každým závodom sa roztočí koleso šťastia a to určí, aké výhry si ponesú prvé priečky. ide o navýšenie XP bodov, odomknutie auta či iné. Váš status je určený aj celosvetovou priečkou, takže sa pokojne ocitáte na stej pozícii v závode. Multiplayer teda je stavebným materiálom hry rovnako ako singleplayer.

Ďalším problémom hry sú skripty. Je nimi posiatá celá kampaň a často to kazilo dojem z hry. Napríklad pri preteku v ktorom sa ocitnú aj policajti, jednoducho jediné čo robíte je uhýbanie sa zátarasám. Nemusíte sa ani starať o to, či vás predbehol niekto z vašich protivníkov aj tak bol skript pripravený tak že všetkých okrem vás pochytali. Alebo pretek dvoch áut. ste prvý, máte náskok možno aj 100 metrov a zrazu stop, príde scénka v ktorej je váš súper zrazu vedľa vás a vytláča vás z cesty. Keby to malo nejaký príbeh tak nevravím nič, ale to, že nejaký Jack má problémy s mafiou mi príde ako dosť slabý dôvod na to aby sa robili animačky počas preteku. Príbehovo skrátka nevyhrali a myslím, že do závodnej hry ho ani tlačiť netreba.

Need for Speed: The Run malo potenciál byť veľmi dobrou racingovkou, boli časti, kedy som si povedal  “sakra toto bola pecka“, grafické spracovanie dopadlo veľmi dobre , ALE celú túto hru skazili príbehom ktorý v skutočnosti neexistuje, chýbajúca možnosť vlastného nastavenia trate,  hlúpa/skriptovaná AI a celkovo krátkou dĺžkou hry.

[review score=60 verdict=“Need for Speed: The Run malo potenciál byť veľmi dobrou racingovkou, boli časti, kedy som si povedal  “sakra toto bola pecka“, grafické spracovanie dopadlo veľmi dobre , ALE celú túto hru skazili príbehom ktorý v skutočnosti neexistuje, chýbajúca možnosť vlastného nastavenia trate,  hlúpa/skriptovaná AI a celkovo krátkou dĺžkou hry.“]