NHL 18 – Recenzia

16 októbra, 2017 Marek Jaroš

Až prekvapivo dôstojná rozlúčka so starým enginom.

Na začiatok celkom úprimne. Séria NHL je posledné roky v EA Sports na vedľajšej kolaji a táto séria čaká na výraznejśiu zmenu prakticky od roku 2014, kedy vyšla NHL 15 aj na novú generáciu konzol. Lenže, výraznejšia zmena, inovácia stále neprišla a chystá sa až budúci rok. Vtedy by totižto séria, po vzore FIFI mala prejsť na Frosbite Engine. Na ten sa pomaličky sťahujú všetky EA série. Ako teda dopadol v našej recenzii posledný ročniík na Ignite Engine?

Bohužiaľ, hneď na začiatok začnem spravou, ktorá asi mnohých hráčov nepoteší. Z prakticky nepochopiteľných dôvodov séria nevychádza na PC ani tento rok a tak poslednou NHL hrou od EA, ktorej v kolonke platforiem svietilo PC ostáva aj naďalej NHL 09. Avšak, treba dúfať, že s novým engine-om v sérii nastanú posuny vpred aj v tomto smere.

Čo však hráčov NHL-ky skutočne poteší je fakt, že po rokoch sa séria konečne dočkala aj nejakých obsahových zmien! Tou prvou, ktorá vás privíta hneď na začiaku hry, je možnosť si pripevniť vaše 3 najhrávanejšie módy hneď na úvodnú obrazovku. Drobnosť, no veľmi praktická a poteší. Samozrejme, módy si môžete hocikedy upraviť.

Ďalšou novinkou, ktorá poteší hlavne nováčikov v sérii, je tréningový kemp. V tomto móde, ako už názov napovedá, vám budú predstavené základy hry v pekných, ucelených blokoch. Prejdete si tak základy streľby, prihávok či vhadzovaní. Samozrejmosťou sú jednoduché, ale aj zložitejšie kľučky. Všetky princípy sú vám navyše predstavené skúseným hokejovým lektorom a názornými videami, kde sa vhodne prelína ukážka z reálneho života a z hry.

Zaujímavý nápad pre nováčikov, ktorý sa dočkal kvalitného spracovania Akurát je škoda, že vývojária z EA Sports prišli s niečim podobným až po rokoch. Každopádne je to posun vpred.

Ďalším novým módom, ktorý v sérii pribudol, je NHL Threes. Ako už názov napovedá, jedná sa o hokej 3 vs. 3. A aj napriek tomu, že ovládanie a fyzika ostáva tá istá ako v normálnej hre, mód je neskutočne rýchly, dynamický a hlavne zábavný! Na menšom ihrisku oproti tomu štandardnému sa hra prelieva zo strany na stranu. Neplatia tu žiadne pravidlá. Offside či zakázané uvoľnenie tu neexistuje a každý faul sa rovná samostatnému nájazdu. Neskutočná sranda, ktorú podčiarkuje aj uletený komentár, ktorý obsahuje špeciálne hlášky pre tento mód.

NHL Threes navyše ponúka vlastnú kampaň, v ktorej sa zhostíte týmu a vašou úlohou bude sa prebojovať jednotlivými divíziami až na vrchol. Za jednotlivé víťazstvá získavate body a čím viac ich v zápase získate, tým viac hviezd zaňho dostanete. A za hviezdy si odomykáte nový obsah pre váš tým – od dresov až po nových hráčov.

Jedná sa o neskutočne zábavný a hlavne návykový mód, ktorý sa inšpiroval nedávnou zmenou pravidiel v NHL. A presne ako v tej skutočnej, aj v hernej podebe má zápas o troch mužoch na každej strane neskutočné tempo a hlavne spád, kedy jedna útočná akcia strieda tú druhú. Navyše, aby hra bola ešte viac dynamickejšia, v móde existujú aj špeciálne puky. Preto špecialne, pretože obsahujú všelijaké bonusy. Jeden druh pukov sa vyznačuje tým, že vám namiesto jedného gólu pripočíta dva či tri. A pre zmenu ďalší druh puku vám pripočíta síce len jeden, no pre zmenu odpočíta góly vášmu súperovi. Razom sa tak zo stavu 4:1 môže stat 2:5.

Špeciálne puky si však môžete vypnúť, akurát by to bola škoda, pretože hlavne oni sa starajú o dynamiku v jednotlivých zápasoch.

Priaznivci európskeho hokeja určite ocenia prítomnosť Hokejovej Ligy Majstrov v NHL 18. Táto celoeurópska súťaž v sérii zažíva premiéru a vďaka nej sa v hre ocitá vôbec prvý slovenský klub – HC ’05 Banská Bystrica. Aj keď niektoré mená sa len podobajú na tie skutočné, je to krok dopredu. A podľa nedávnych informácii, v blízkej budúcnosti by sme sa oficiálnou cestou mali v hre dočkať aj celej slovenskej hokejovej ligy.

Zmenami si prešiel aj režim organizácie, ktorý teraz ponúka aj rozširovací draft. Môžete sa tak zhostiť nového týmu Golden Knights, alebo si dokonca môžete založiť vlastný, úplne nový tým. Ten tak podobne ako Las Vegas vstúpi do ligy rozširovacím draftom. Editor vytvárania vlastného týmu je naozaj prepracovaný a ak všetko v ňom beriete nesmierne vážne, vedzte, že pri tvorbe týmu nebudete mať problém stráviť aj hodinu a pol. Okrem toho sa už žiadne zmeny neudiali, akurát celkom logicky, vypadol z ponuky svetový pohár.

Potom ako zistíte, čo nové vám hra oproti NHL 17 ponúka, však príde pocit, že hru ste už niekedy hrali. Teda, aby som bol úprimný, už pri prvom zápase zistíte, že sa hrá úplne rovnako, ako predchádzajúci ročník. Bohužiaľ, vyzerá to tak, že v EA Sports rezignovali na hocijaké zmeny v hrateľnosti. V tej akurát pribudla schopnosť Defense Skill Stick, ktorá vám umožňuje predvádzať defenzívne zákroky za pomoci vašej hokejky. Kým sa však naučíte túto fičúru používať vo váš prospech, budete sa pozerať hlavne na to, ako ju využíva AI proti vám a ako sa väčšina vašich pokusov končí podrazením súpera.

Ďalšiu podobnosť nie len s minulým, ale aj predchádzajúcimi ročníkmi si všimnete v grafike. Tá je až na pár zmien prakticky rovnaká ako v NHL 15. Avšak, wow efekt ako pred 3 rokmi sa teraz nedostavuje a na hre vidno, že v tejto stránke už má nejaké tie medzery. Na jazyk sa tak tlačí otázka, prečo FIFA môže vyzerať každý rok lepšie a lepšie a NHL nie?

To isté sa týka aj zvukov a komentárov. Žiadne nové hlášky, ak nerátame špeciálny komentár pre NHL Threes. Jediný vhodný argument od EA Sports by bol ten, že väčšinu prác nasmerovali na NHL 19 a Frosbite Engine, na ktorom prinesú ako vylepšenú grafiku, tak aj zvuky a komentár. A ono to tak zrejme aj bude, ináč si minimálne zmeny za posledné roky v sérii neviem vysvetliť.

Každopádne, je to škoda, že EA Sports vlastnými chybami podlamuje nohy titulu, ktorý aj tak poslali na „druhú koľaj“. Na jednej strane je tu sympatická snaha vývojárov otvoriť hru novému publiku (tréningový kemp) či priniesť aj v „dojazdovom“ ročníku nový obsah v podobe NHL Threes, no na druhej je tu totálna absencia inovácii či drastickejších vylepšení v audiovizuálnej zložke hry. Z hry bohužiaľ kričí, že už čaká na reštart v podobe nového engine-u, ktorý by mohol kľudne priniesť aj príbehový mód, podobne ako sa stalo pred rokom vo FIFE.

Ak teda hráte hokej na konzole len tak pre zábaju a HUT či iné online módy pre vás nehrajú taký prím a viete sa pri hre zabaviť aj bez nich, upgrade z NHL 17 je pre vás zbytočný. Rovnako tak aj v prípade, že po sérii NHL idete siahnuť prvýkrát. Buď siahnete po lacnejšej NHL 17, alebo počkáte na NHL 19, ktorý by mohol (mal) byť prelomovým ročníkom.

Ak by som to mal zhrnúť, NHL 18 ponúka rovnakú hratelnosť aj audiovizuál, ako jej predchodca. Len s tým rozdielom, že k tomu pribalil navyše tréningový kemp, NHL Threes a Ligu Majstrov. Ak teda pre vás nehrajú prím online módy, nemáte absolútne žiaden dôvod prejsť zo staršieho ročníka na NHL 18. Bohužiaľ.

NHL 18 si môžete kúpiť na XGames.sk.

NHL 18
  • 8/10
    Obsah - 8/10
  • 8/10
  • 7/10
7.7/10

NHL 18

NHL 18 je vo svojej podstate len naleštená NHL 17, na ktorú nalepili 2 nové módy (NHL Threes, Liga Majstrov) a tréningový kemp. Či to stojí za upgrade z nižšieho ročníka, stojí za poriadne dlhé zváženie. Za nás nie. Minimálne za plnú sumu nie.

0 (0 hlasy)