Oculus Rift na PS4 ani Xbox One nedorazí, konzoly budú v budúcnosti príliš pomalé

15 júla, 2013 Lukáš Kanik

Technológia sa na nich vyvíja príliš pomaly a vystrieda ich nová.

Čo to znamená? Že aj keď momentálne vyzerajú byť dostatočne výkonné a sľubujú výkonnostnú podporu v Cloude, o pár rokov budú zastaralé a potenciál Oculus Rift nebude možné na nich využiť. Jednoducho technologický vývoj konzol je príliš pomalý a ich životný cyklus o niekoľko rokov skončí.

Namiesto toho chcú inžinieri z Oculus VR investovať čas a peniaze do PC a Android platforiem, pretože ich vývoj ide míľovými krokmi dopredu. Na rozdiel od konzol, PC svoj cyklus neskončí a neustále sa vylepšuje, presne tak, ako vidia vývoj virtuálnej reality autori okuliarov. Nechcú márniť prostriedky na platformu, ktorú o pár rokov vystrieda nová.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4AtwNxraL5A[/youtube]

Oculus VR ale Microsoft, ani SONY neodpísali nadobro. S ich pomocou a nápadmi do budúcnosti rátajú a dúfajú, že obe spoločnosti pomôžu posunúť hranice virtuálnej reality, či už na všetkých platformách, alebo na svojich domácich konzolách.

Microsoft napríklad s Kinectom v roku 2010 otvoril brány pohybového ovládania, dnes pripravuje oveľa lepšiu verziu pre Xbox One, ktorá sa od starej nebude líšiť len počtom pixelov, ale znova posunie technologickú latku.

Oculus Rift vyjde v 1080p rozlíšení budúci rok, odozva pohybu hlavy a kamery v hre má byť od 15-20 milisekúnd, pričom maximálna odozva pre nerušený zážitok by nemala prekročiť 30 ms.

 

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články