Prison Break: The Conspiracy – Recenzia

2 apríla, 2010 Lukáš Kanik

-Dostanem ťa odtiaľto Linc. -To je nemožné Michael. -Nie, ak si navrhol toto miesto.

Takto nejako začína skvelý televízny seriál Prison Break. Tí, čo ho videli sú ním nadšený, a ja som jeden z veľkých fanúšikov. Seriál s neuveriteľne prepracovanými zápletkami a zvratmi z vezenského prostredia sa dočkal aj hernej adaptácie. Bohužiaľ.

Prečo bohužiaľ? No poviem to narovinu, je odfláknutá. Ale nie je to len skrat, je to aj podarená hra, ktorá určite zaujme. V seriáli sme mali možnosť vidieť príbeh dvoch bratov, z ktorých Lincoln Burrows je odsúdený na kreslo a Michael Scofield naplánoval útek z väznice Fox River, aby dostal brata von. Hra sa chytila dobrého konca, hrať za jedného z nich, a tým pozerať seriál odznova by nebolo také záživné. Naopak, budeme hrať za Toma Paxtona, agenta Spoločnosti, ktorý bol vyslaný do väznice Fox River, aby zistil, čo má Scofield za lubom. Týmto hra získava na atraktivite, a príbeh tak naberá iné obrátky, sledujeme ho z pohľadu „obyčajného“ väzňa. V hre uvidíte pôvodný príbeh ale len v útržkoch, čo ma trochu zaráža. Dosiahnutým postupom hry Vás informuje text pri načítavaní levelu. Pre toho, kto nevidel prvú sériu serálu je dianie v hre tabu. Napríklad, na začiatku misie so vzburou vidíte čiernu obrazovku, a počujete slová: „T-bag! Vráť sa do cely!“ a zrazu ste v centre vzbury. Priznávam, pre toho, kto videl seriál by to bola ztrata času, pozerať sa na vznik vzbury. Tom Paxton ale nemôže vedieť všetko, ale čo je zvláštne, vie sa všade dostať.

 

Väznie vám tak z jeho pohľadu pripadá ako holubník, v ktorom si Scofield môže svoje vytetované plány zgumovať. Paxton sa dostane do každej šachty, do každej chodby, na každú strechu alebo si pokojne môže odfotoť Tádž Mahal vo Wardenovej kancelárii, zatiaľ čo on si pije kávičku vo vedľajšej miestnosti. Do väzenia zázrakom prepašoval aj diktafón, na ktorý si nahráva postup v sledovaní Michaela. Paxton sa asi učil plány Fox River ešte na základnej škole. K dispozícii je mini mapka, na ktorej vidíte ciele misií, pohľady stráží a bezpečnostné kamery. mapu je možné zväčšíť a pozrieť si cestu vpred. Tá nebude nijak extra komplikovaná.

Tu nachádzame totálne zlyhanie vývojárov. A to je umelá inteligencia, ktorá tu je na nulovom bode. Stráže neustále hliadkujú. Noa čo, nech ma vidia, ešte stále mám čas sa skryť. Stupeň ohrozenia ukazuje červený indikátor, ktorý keď sa naplní, máte prúser. Začínate opäť od checkpointu, ktorých je v hre požehnane. A prečo také blbé stráže? No preto, lebo pokojne môžete pred nimi prebehnúť, aj keď vás vidia, no pokým sa nenaplní indikátor tak si vás ani nevšimnú. Občas sa ale chodia pozerať na miesta, kde vás zbadali, no vy sa zatiaľ premiestnite ďalej. Ich baterky sú tiež asi len na okrasu. Aby ma chytili, tak som ich fakt musel provokovať, dokonca sa ich dotýkať. Ďalším kameňom úrazu sú bezpečnostné kamery. Tie taktiež monitorujú oblasť, no pokým vás rozpoznajú, vy dávno k nej pribehnete a vypnete ju. V pohybe dobre poslúži aj jednoduchý systém krytia, kde sa jednou klávesou pritlačíte k prekážke. Z nej môžete potom rýchlym skokom prejsť k druhej.

 

Čo ma potešilo je fakt, že bachari reagujú na zvuk. Akonáhle počujú chôdzu alebo beh, idú sa na miesto pozrieť a často ste v pasci. Dokonca, pri skrutkovaní mreží alebo pri odomykaní zámkov si musíte dávať pozor, pretože silnejší zvuk ich okamžite priláka. Situáciu môžete vidieť na rozdelenej obrazovke. V hre je mnoho aktivít, spestrujúcich hranie. Niektoré Vám pomáhajú pri plnení misií a iné zase len tak, pre zábavu. Vyhodenie pojistiek a následné vypnutie svetla ale nemá význam. Naopak, pri nebezpečných situáciách je východiskom skryť sa do skrine, odkiaľ môžete cez špáru pozorovať bacharov a donášačov. Pozerať sa môžete aj cez pootvorené dvere, no to takmer nikdy nevyužijete, na druhej strane býva väčšinou vyľudnené.

Ďalšie aktivity sú skôr len spestrením života na dvore. Posilovanie svalstva na činkách, či na boxe si môžete vyskúšať, čo vám pomôže v súbojoch. Misie sú váčšinou typu prines to a to, sleduj toho a toho. Inak nič originálne. pre niekoho potešujúca, no v skutočnosti znechucujúca správa je, že sa občas vyskytujú momenty, keď nastane rýchly zvrat a vy musíte stlačiť klávesy presne vo vyhradený moment. Toto dá fakt zabrať, no nie je to vôbec zábavné. Je to také ťažké, že si radšej niekoľko krát zopakujete scénu a potom už len zpamäti mačkáte tlačidlá. Mohlo by byť takých momentov viac, no niesú ani akčné, ani tak napäté. Súboje sú zvládnuté lepšie. Narazíte na ne v naskriptovaných situáciách, takže sa im väčšinou nevyhnete. Pästný súboj môžete efektne zakončiť stlačením akčného tlačidla, a uvidíte, ako pekne sa vie Paxton biť. Nakoniec na súboj vyzvete aj samotného Braddyho Bellicka. Ak vám bude bitky málo, môžete vyzvať kamaráta a v split-screen móde mu nakopať zadok.

 

Môžeme prejsť k technickému spracovaniu hry. To je dá sa povedať priemerné. Naozaj skvele sú spracované tváre hlavných hrdinov, ktorých okamžite spoznáte. Ich postavy už nie sú také pekné, ale keď budete hrať s rozbitýmy okuliarmi, ani si to nevšimnete. Niektoré postavy, ako napríklad Dr. Tancrediová alebo Warden Pope sa ale nepodobajú ani zďaleka. O animáciách ani nehovorím. Chýba tu nejaká plynulosť pohybov, postavy zastanú, na mieste sa otočia do požadovaného smeru a pokračujú v chôdzi. Ani stavba tela nie je zvládnutá. Akurát Samotný Tom Paxton je pekne vymodelovaný, no keďže počas hry je kamera zavesená blízko za jeho plecom, bude vám telo na kamere trochu prekážať. Pri lezení po rímsach a odkvapoch sa kamera vzdiali, čo je dobré.

Fox River je presnou kópiou predlohy. Všetky lokácie, ktoré sme mali možnosť vidieť v seriáli v hre navštívime. Škoda len, že hra nemá o niečo lepšiu grafiku, možno by sme sa tam cítili príjemnejšie. Pekný efekt je efekt slnečných lúčov v miestnostiach, no takýchto efektov môhlo byť viac. Dokonca ani oblaky sa vývojárom nechcelo robiť, preto na oblohu hodili niekoľko obláčikov do kruhu, ktorý sa točí dookola. Okrem prostredia zo seriálu budeme počuť aj originálne hlasy postáv a niektoré skladby Ramina Djawadiho.

Prison Break: The Conspiracy nám odhaľuje iný pohľad na príbeh úspešného televízneho seriálu. Stealth adventúra nás zavedie do útrob väznice, kde budeme sledovať naplánovaný útek. Stealth prvky, lezenie v útrobách väznice a súboje sú príjemnou kombináciou hry. Hra ale nie je dotiahnutá, pre fanúšikov Prison Breaku povinnosť, pre ostatných je to spoznať jeden z ďalších priemerných titulov.

Recenzovaná verzia: PC

[review pros=“ je to Prison Break, drobné aktivity“ cons=“animácie, grafika, fádny príbeh, žiadne strhujúce momenty, umelá inteligencia!“ score=60verdict=““]

Páči sa ti článok? Podpor nás na Patreone. Ďakujeme.

Súvisiace články