Proxima Universe Logo

Proxima Universe sľubuje next-gen grafiku aj cross-platform

25 apríla, 2020 Lukáš Kanik

V hre Proxima Universe sa proti sebe postaví až 100 hráčov.

Vývojári z nemeckého nezávislého štúdia Vulkanic oznámili svoju prvú hru. Ide o sci-fi strieľačku Proxima Universe, v štýle otvorených súbojov, kde sa na jednej mape stretne 100 hráčov. Osloviť chce najmä next-gen technológiami.

V hre totiž bude plynúť reálny, 24-hodinový cyklus striedania dňa a noci. Rovnako tak budú v hre ročné obdobia ako v realite. Hra beží na Unreal Engine 4.25, čo poskytuje vývojárom najmodernejšie grafické technológie na PC, aj na prichádzajúce konzoly – PS5 a Xbox Series X. Všetky platfofmy budú podporovať cross-platform play.

Oznamovací cinematic trailer bol natočený v real-time engine hry. Video vyzerá skvele, skutočne ide o jednu z najkrajších battle-royale hier, aj keď samotná mapa pôsobí prázdno.

Vegetácia hráčov časom omrzí, no vývojári sa zamerali na realistické spracovanie krajiny. Prvá mapa, Haven, bude veľká 16 kilometrov štvorcových.

Počasie bude synchronizované s reálnym počasím v určitej oblasti Zeme. Ak v hre Proxima Universe strávite jeden deň, uvidíte kaluže vytvorené po daždi, aj to ako po čase zmiznú. Ráno bude hmla, do obeda sa rozplynie. V zimnom období uvidíte mrznúť okolie a počas sneženia sa sneh bude pomaly akumulovať.

Dĺžka jedného zápasu bude trvať 20-25 minút a hráči počas toho budú obsadzovať jednotlivé oblasti mapy. Po skončení zápasu sa začne ďalší zápas, ktorý pokračuje presne tam, kde skončil predchádzajúci.

100 hráčov bude rozdelených do štyroch tímov a ktokoľvek sa môže do hry pripojiť a kedykoľvek odpojiť. Lobby je riešené drop-in/drop-out systémom, podobne ako napríklad Planetside.

Autori sľubujú kustomizáciu postavy a zbraní, systém obchodovania a ekonomiky ako aj podporu módov a dedikované servery.

Viac informácií nájdete na Steame hry Proxima Universe. Dátum vydania nie je známy.

Sledujte ma: