Realms of Ancient War – Recenzia

23 októbra, 2012 Lukáš Kanik

Focus Home Interactive vydáva novú diablovku, ktorá má osviežiť hlavne konzolový trh. Možno sa jej to podarí, aj napriek chybám, ktoré obsahuje.

Realms of Ancient War – hack´n´slash RPG prichádza z malého štúdia Wizarbox, ktoré hru vydáva na Xbox Live, PlayStation Network a digitálne aj na PC. Práve konzolisti by mali zaostriť, pretože hry tohto žánru na platformy Xbox a PS3 často nevychádzajú. Na PC ale hra čelí konkurencii ťažkého kalibru, miliónom naliatych do vývoja a zabehnutým značkám.

Realms of Ancient War (RAW) vás zavedie na kontinent štyroch kráľovstiev, ktoré ovládajú ľudia, elfovia a trpaslíci. Tí sa navzájom nemajú radi, avšak prichádzajúca hrozba, o ktorej sa dozvie váš hrdina ako prvý, musí spojiť panovníkov všetkých kráľovstiev. Vo fantasy svete plnom obyvateľov troch rás sa začnú objavovať aj záhadné tvory, cez ktoré si budete raziť cestu k splneniu poslania.

Príbehová kampaň vám zaberie zhruba 7-10 hodín, Steam mi po prejdení za jednu hrateľnú triedu napočítal takmer sedem hodín, pričom som v posledných pasážach nevenoval pozornosť lootu, ani vývinu postavy. Možno ste v našich novinkách zaregistrovali, že hrateľné postavy sú v hre tri a to Warrior, Wizard a Rogue, čo sú vlastne postavy známe z Diablo hier. Pod Warriorom si predstavte hrubú silu a boj na blízko, Wizard vám to očaruje elementálnymy kúzlami z diaľky a Rogue, bojovníčka s lukom a dýkami , predstavuje univerzálneho bojovníka, čo sa vzdialenosti týka.

Vybral som si práve ženskú postavu s lukom, pascami, dýkami a plížením sa, pretože postava sa dosť podobá na Demon Huntera z Diablo 3, s ktorým som taktiež hru prechádzal. Voľba sa osvedčila, ako zistíte až neskôr po odomknutí niekoľkých ďalších skillov v strome schopností. Vďaka Rogue sa môžete stať neviditeľnými, preplížiť sa okolo nepriateľov, nastaviť jednoduchú pascu, vyvolať pomoc zo záhrobia, vystreliť niekoľko šípov naraz, alebo spraviť masaker na bojisku výstrelom výbušných šípov do všetkých strán.

Každá postava konzumuje manu a v prípade potreby aj elixír života, regenerácia síce funguje, v boji budete však potrebovať poriadnu zásobu fľaštičiek s oboma látkami. Súboje totiž nie sú práve jednoduché a autori sa zamerali na akciu, kde na vás vybehnú desiatky nepriateľov naraz. Súboje začnú byť zábavné až keď sa naučíte šikovne využívať svoje skilly (je možné ich rozdeliť do dvoch panelov a panely meniť) a tiež schopnosť reinkarnácie. Vďaka reinkarnácii je postava schopná ovládnuť myseľ nepriateľa a ovládať môžete takmer čokoľvek. Či už je to malý pavúk, ľudský bojovník s mečom, alebo desať metrový obor.

Väčšinou na vás vybehne niekoľko typov nepriateľov naraz, pavúci, kostlivci a trpaslíci sa zjavne navzájom majú radi, jediný objekt, na ktorý budú všetci útočiť, ste vy. Až je to neuveriteľné, že ľudský obchodník sa skryl so svojim stánkom na kraj jaskyne a dúfa, že skupina vlkolakov za rohom ho nenájde. Našťastie, takmer vždy som sa stihol zneviditeľniť, keď na mňa vybehli desiatky nepriateľov a to som sa vyparil meter od nich. Vždy sa vrátia na svoje pôvodné miesto a vy môžete veselo kľučkovať pomedzi nich. Inteligencie teda veľmi nepobrali a jediný zákon, ktorého sa zdržia je – Vidím, zabijem to.

Z mŕtvol padajú peniaze a nejaké tie artefakty, ktoré väčšinou pošlete na predaj. RAW je ale jednou z mála hier, kde u obchodníka kúpite naozaj solídne vybavenie, ktoré zvýši bohaté štatistiky vašej postavy. Všetky medailóny, brnenia a iné kusy oblečenia spadnuté z nepriateľov bývajú totiž slabšie, navyše z bossov vám spadnú veci, ktoré sa neoplatí ani zbierať. Naozaj raritné zbrane hre chýbajú, rovnako ako štipka kreativity pri ich názvoch. Narazíte tak na 50 kusov „Kožennej zbroje“ a na ďalších 50 kusov „Tréningového luku.“ V inventári som si tiež našiel predmet Lebku, ktorá mala v popise text „Lebka.“ Názvy chýbajú aj pri niektorých nepriateľoch, tí silnejší si vyslúžili o čosi kreatívnejšie mená, napríklad Spider Queen, Elite Captain, alebo Armored Troll.

Pochválil a zároveň potrestal by som levelovací systém. Ono to je veľmi pekné, že od prvého levelu až po posledný trvá skok na ďalší level zhruba rovnako, no čudné je, že vaša postava nezískava skúsenosti stále, akoby si dávali pauzu. Aj napriek tomu, že som mal skill, vďaka ktorému som mal dostať XP bonus z každého zabitia, môj ukazovateľ levelu stál na mieste aj po veľkej sérii zabití. Neskôr sa však znovu spustil a z každého jedného zabitia som dostal zrazu solídnu dávku skúsenostných bodov.

To nie je jediná vec, čo hre chýba. Rozhovory sú bez dabingu naozaj fádne a akosi som strácal záujem čítať text od osoby, ktorá bola na obrázku, ale hovoriť som ju nepočul. Myslím, že dnes povinnosť, ak by som bral RAW ako old-school hru, potom by to bolo v poriadku. Graficky neurazí, na sťahovateľnú hru je vizuál celkom fajn. Tiež mi vadili nedokonalosti interfacu, kedy si musíte napríklad zájsť do inventára a reaktivovať quest, aby ste vôbec vedeli, ktorým smerom. Nevadilo by to, keby bola k dispozícii mapa.

Situáciu v relatívne nudnej hrateľnosti zachraňuje lokálny coop, s ktorým sa faktor zábavy nejakým bodíkom navýši, v hre o samote ide ale o jednoduché presekanie sa dungeonom, občasný rozhovor a predaj, či nákup haraburdia. Hre chýba štylistická, príbehová a charakterová hĺbka, vďaka čomu dosť stráca na svojom potenciáli. Ak si predstavíte z každej strany osekané Diablo, dostanete Realms of Ancient War.

Kvalita hry sa skvele zhoduje s cenou. Novinku Realms of Ancient War kúpite na Steame.

[review pros=“nutnosť elixírov a ekonomiky s obchodníkmi, obtiažnosť, neskôr aj súboje, lokálna kooperácia“ cons=“slabý dizajn prostredí, nevýrazné postavy, chýbajúci dabing, inteligencia okolia, interface“ score=55 verdict=“Veľmi, veľmi odľahčená diablovka, ktorej chýba množstvo herných prvkov na to, aby čelila PC konkurencii. Pre konzolových hráčov osvieženie v podobe hack´n´slash, ktorých majú na trhu málo, pridajte si teda bod navyše.“]