Recenze – NBA 2K20

Dopadl letošní díl NBA 2k minimálně tak dobře jako české působení na mistrovství světa?

Basketball je bezesporu jeden z top sportů a NBA jedna z finančně největších lig vůbec, alespoň co se sportů týče a tak není divu, že stejně jako je to u fotbalu, hokeje, rugby a nevim u čeho všeho, tak vychází každoroční “simulátor”. NBA ale nemá stejně jako jiné hry pod palcem EA, nýbrž 2k a abych řekl pravdu, vůbec to není na škodu. Hra sice na hodnocení metacritic a na steamu získává samé nízké čísla a jedná se dokonce o druhou nejníže hodnocenou hru na steamu vůbec. Pojďme se tedy podívat, zda jsou tyto nízké hodnocení oprávněné.

Už jsem to někde viděl, ale stačí mi to

Nebudu vám mazat med kolem huby tak jako vývojáři, NBA je prostě jen kopie minulých dílů, v 2k se totiž zřejmě řídí heslem “když oni, tak my taky”, čímž samozřejmě narážím na sportovní hry od EA. Já to ovšem hře nechci příliš vyčítat, protože už minulý díl byl graficky na vrcholu a co chcete dalšího s basketem dělat. U sportovních her tohle pro mně není nějaký velký problém, pravda, aktualizované soupisky za šedesát euro jsou celkem drahé, ale nějaký extra problém to není, pokud jste fanoušky poctivého a upoceného basketu, užijete si hru naplno. Co se online části hry týče, tu si probereme v odstavci níže, nyní k tradičnímu single módu, který činí opět ty stejně věci a je to stále zábava. Kariéra za hráče, manažera, trénink, street basket, to všechno v Play now módu najdete, je to sice stále to samé, ale co chcete víc, vlastně je tu jedna věc, můžete si vyrobit vlastní boty a to je oč tu běží.

Kampaň už radši ne!

Není to tak dlouho před vydáním, co se 2K chlubilo příběhovým módem s velkou hereckou ikonou, Idrisem Elbou. Spousta lidí včetně mně čekala příběh na bázi Alexe Huntera ze série FIFA, ale není tomu tak. Kampaň se totiž jmenuje MyCareer Mode a je to tak trošku rozvinutější verze vlastní kariéry, alespoň tak mi to přišlo. Vytvoříte si postavu, po projití tutoriálu kde jste hvězdou jakési juniorské nebo nižší ligy si vyberete tým a najednou jste v něm, a teď ta řada průserů. Je pravda, že mód nabízí řadu zvratů a těšit se můžete na skvělého Idrise Elbu, ale příběh není ani uvěřitelný a bohužel ani nějak extrémně dotáhlý, spíš je to takové tradiční sportovní klišé ala Couch Carter. Nutno říct ale, že mě celkem mile překvapila funkce The Neighborhood, není sice nějak extrémně dotažená a existuje milion způsobů jak ji jednoduše vylepšit. V této funkci se totiž vžijete do své postavy formou third person pohledu a po vašem sousedství, tedy spíše po areálu vašeho týmu se můžete procházet jak je libo, né že by bylo kam chodit, ale vzhledem k tomu, že je celý mód online, můžete si s ostatními hráči zahrát street basket, sám jsem byl svědkem toho jak skupinka hráčů hrála tradiční dětskou “anču”. Dále můžete jít do různých obchodů, jak je u NBA zvykem, hlavně do obchodů s botami. Co je ale největší problém, jsou loadingy, to je učiněné peklo. Hraji NBA na Xbox One S a tak dlouhé a zbytečné loadingy jsem už dlouho neviděl. Nastíním příklad ze začátku hry. Dohrajte zápas za váš tým kde se mimochodem nedá nastavit čas, aspoň jsem nepřišel na to jak a teď bum loading, 3 minuty, jste v šatně a koukáte do skříňky, bum loading, další 3 minuty, hráči jdou do autobusu, bum loading, 3 minuty a jste u manažera, scéna kde vám manažer vysvětluje jak se na něj můžete se vším obrátit zabere všeho všudy minutku dvě, bum loading a protože se jedná o loading neighborhoodu, tak se loaduje 5 minut. A takhle to jde dál a dál, prostě strašný, nelogický a utrápený.

Multiplayer jako hra na automatech

A tady začíná největší průser celé hry. NBA 2K20 je to totiž jedno velké kasíno, alespoň co se online stránky týče. Ono to není moc velké překvapení když už trailer ukázal, že se bude jednat o basketbalové kasíno, ale že to bude až tak hrozné, to nečekal nikdo. Basketbalovou verzi onlinenového ultimate módu si totiž bez finanční investice nezahrajete, respektive nebude to stát za nic. Nejenže z vás hra bude sát peníze a nutít vás kupovat si balíčky a hrát to jako herní automaty, ono to navíc obsahuje tolik bugů a chyb, že jsem tomu ani nemohl uvěřit. Já sám nejsem hráčem online módů takže mně to zase tak netrápí, ale věřím, že spousta lidí u toho vybouchla. Nicméně pro mně je kvůli těmto důvodům multiplayer nehratelný, alespoň ta ultimate část. Samotný multiplayer kdy si vyberete existující tým a jdete do hry je celkem bez chyb a v pohodě, s tím jsem byl naprosto spokojen.

Grafika zvuk opět na výbornou

Jak jsem říkal na začátku, grafika je sice stejná, ale stále na vrcholu, protože se ji nemůže rovnat žádna z her od EA, modely hráčů, arény, dresy, to všechno je prostě super a je úplně jedno, že je to stejné jako loni, protože stejně je to maximální zážitek ze skvělého basketu. No a zvuk a hudba, u sportů tohle moc nehodnotím, playlist je opět nabitý a i když nejsem posluchačem hip-hopu, do NBA se to skvěle hodí.

Co je vlastně špatně?

Co jsem se díval na uživatelské recenze, tak spousta hodnotících píše, že je hra zabugovaná a se spoustou chyb, což mi teda nepříjde, pravda, ultimate mód má pár bugů a chyb ale ve hře jednoho hráče jsem nic nenašel . Pravda, dlouhé loadingy bolí, bolí hodně, ale přežít se to s vypjatými nervy dá a pokud to přežijete, čeká vás zážitek v podobě skvělého basketbalu, který i když tu máme každý rok, nemůžeme se ho nabažit.

• 7/10
    Příběh - 7/10
  • 9/10