Recenze – SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated

24 júna, 2020 Jakub Fanta

Pojďte se s námi podívat jak dopadl remake jedné slavné podmořské houby

Je tomu už sedmnáct let, kdy jsme se vydali do podmořského světa, zhostili se role mořské houby, hvězdice a veverky ve skafandru a prozkoumávali jsme podmořský svět seriálu SpongeBob Squarepants. No a nyní jsme zpět. Právě totiž vyšel remake jedné zapomenuté legendy a to SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated, který kromě nového grafického kabátu obsahuje i nové funkce, dialogy, lokace a další možnosti. Herní SpongeBob je samozřejmě cílený hlavně na děti, ale v průběhu mojí recenze se dozvíte, že i dospělí se mohou u hry perfektně zabavit a děti samotné budou obdivovat krásu světa mluvící žluté mořské houby se slovy “Jééé to znám”, nebo “Jééé tohle tam bylo”.

Jste připraveny děti? Já vás neslyším

Kdokoliv, kdo aspoň někdy viděl nějakou epizodu Spongeboba tuhle hlášku zná a stejná hláška vás doprovodí do hry. Hra začne tutoriálem ve Spongebobově ananasu, respektive domě. Hlavním cílem celé hry je sbírat tzv. “Zlaté obracečky”. Můžete je získat díky úkolům od vašich přátel, sbíráním speciálních bodíků a jejich směnou třeba s panem Krabsem nebo je naleznete na schovaných místech v jedné z lokalit. Kromě toho, že je Spongebob skvělou skákačkou, je i svým způsobem jednoduchou bojovkou, vaší zbraní nebude nic jiného než Spongebobova obracečka a bojovat budete proti zlým robůtkům, zlým obyvatelům Zátiší bikin, medůzám, nebo budete pomocí ní rozbíjet krabice a jiné předměty kvůli schovaným bodíkům.

Během vaší cesty za dobrodružstvím potkáte spoustu známých tváří, ať už zmíněného pana Krabse, Sépiáka, hvězdici Patrika, Spongebobova šněka Garyho, hlavního záporáka Planktona a spousty a spousty dalších, každý z nich vám dá nějaký úkol, budete si za ně moci zahrát nebo vám dají radu jak se dostat k vašemu vytouženému cíli, tedy ke zlaté obracečce, které zároveň slouží jako klíč k dalším známým lokacím. Jako příklad uvedu Patrikův úkol, kterému se ztratily ponožky a on vám za každý nalezený pár dá zlatou obracečku, ale pozor, není to tak jednoduché, ponožky jsou zatoulané po celém zátiší a mě se zatím podařilo najít jen jeden jediný pár. Skvělou funkcí je i cestování mezi jednotlivými lokacemi prostřednictvím takového “rychlého cestování”, popřípadě taxíkem.

Jak jsem říkal na začátku, hratelné postavy jsou celkem tři, Spongebob, Patrik a veverku Sandy plus několik dalších jako třeba Plankton. Každá z postav má různé schopnosti, které během vašeho dobrodružství využijete, kdo hrál například Trine, tak už má představu jak to funguje. Spongebob umí dobře bojovat a skákat, Patrick zase nést těžké věci a tak dále, zní to možná jako klišé, ale je to neuvěřitelná zábava. Staronový Spongebob je tak znovu prošpikován zábavnými souboji, kouzelnými hádankami a skvělými skákacími frekvencemi.

Ano kapitáne, jóóóó

Co se týče grafického zpracování je hra ve skvělé formě, nejen že podporuje použítí VR, což jsem zatím ještě nezkoušel, ale zároveň ji sluší nový moderní kabát a hru si tak užijí jak pamětníci tak i noví hráči, ať už to budou děti či dospělí. Hra je podrobně věrná seriálu a tak nechybí ani bublinkové sekvence, živé části lidského těla, nebo známé absurdity typu šplíchající fontány na dně moře. A to je přesně to proč všichni Spongeboba milujeme.

Hudební doprovod na jedničku

Zní to už ode mě jako klišé, ale hudební doprovod je i u Spongeboba naprosto stěžejní. Známé harmonikové, píšťalové znělky, nebo i drnkání na benjo, to vše ve hře je a celou dobu vás hrou provází, pravda, někomu to po několika hodinách možná poleze na nervy, ale já jsem si to naprosto užíval, hra mě vrátila zpět do dětství, kdy jsem na Spongeboba každé ráno vstával a užíval si každý jeho díl.

Jak to teda dopadlo ?

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom – Rehydrated je obrovská pocta svému předchůdci a důkaz, že i remaky se dají povést a co víc, můžou překonat původní hru. Nový Spongebob je skvělý ve všech směrech, má vynikající grafiku, zábavnou hratelnost, skvělý hudební podklad a tak je jistota, že se bude bavit celá rodina a nejen vaše ratolesti.

SpongeBob Squarepants: Battle for Bikini Bottom 29,99€
  • 8/10
    Příběh - 8/10
  • 10/10
  • 9/10
9/10

Nový Spongebob je přesná ukázka toho jak by měl vypadat správný remake. Nejenže vás vrátí zpět do dětských let, ale zároveň vám garantuje spoustu zábavy na dlouhé hodiny ať budete hrát se svými ratolestmi nebo sám