Recenze – The Surge 2

The-Surge-2-Preview-01-Header

Pojďme se podívat jak dopadlo pokračování řežby ala Dark Souls

První díl apokalyptické mlátičky stylem podobné Dark Souls byl jednou z nejrozporuplnějších her roku 2017. Na jednu stranu velmi originální pojetí apokalypsy a soubojového systému, který i přes vysokou obtížnost přinesl tunu zábavy i pro odpůrce těžkých her, na druhou stranu ale poměrně nezkušeně vedený příběh, grafika a pojetí jako takové. Vývojáři z Deck13 nicméně letos vydávají další díl, tedy dvojku, která by se podle vývojářů měla učit z chyb minulých, měla by být žhavější, lepší, bojovnější a propracovanější. Pojďme se podívat jak to tedy doopravdy je.

Bojuj ale pozoruj!

Celý příběh začíná katastrofou, která má na svědomí stav světa tak jak ho ve hře známe. Naše postava se probouzí ve vězení po celkem mysteriózní nehodě letadla na jehož palubě je kromě našeho hrdiny i několik dalších, po jejichž stopách ve hře půjdeme. Probouzíme se ve vězení a hra nás rovnou pouští do akce, hned na nás totiž útočí policejní dron a nutno říct že i když se jedná o obyčejný dron, který skoro nic nedělá je třeba mít se na pozoru. Po cestě potkáte pár dalších trestanců a konečně narazíte na prvního bosse, upřímně, umřel jsem asi desetkrát než jsem pochopil jak na něj. Po jeho poražení ovšem začíná hra. Dostanete totiž speciální exo oblek, který můžete během hry na určitých místech vylepšovat pomocí úrovňových bodů. Musím uznat, že i když je tohle poměrně herní stereotyp, já jsem se samotným vylepšováním obleku královsky bavil, k dispozici je i talentový strom, který vylepšuje vaše schopnosti a schopnosti obleku. Zbraňový arzenál není sice příliš rozmanitý, ale schopnosti obleku ho dorovnávají, můžete řídit střelbu i podporu svého dronu, který se během hry stane poměrně důležitým nejen pro vás, vyměnit ho ale můžete i za další vychytávky.

Jednoho ano, dva už ne

Obtížnost je opět na vrcholu snesitelnosti, ovšem, oproti Dark Souls, mě The Surge prostě baví víc, máte možnost dobrého lootu, pomoci vybavení můžete kombinovat a vymýšlet taktiku a pomoci zaměřování, které je na myši defaultně na prostředním tlačítku myši, což je na zlámání prstů, zaměřit jeho slabá místa a útočit právě na ně, perfektní je i finální kombo, které můžete využít ale nemusíte, pokud třeba útočíte na hlavu, ve finálním kombu protivníkovi useknete hlavu, u ruky ruku a tak dále. Je to zvláštní, ale je to strašně uspokojující, obzvláště u bossů. Jak nadpisek uvádí, jednoho soupeře ještě zvládnete, bossové jsou dost těžcí a často jsem si připadal jako ve World of Warcraft, kde se nejdříve nechám dvacetkát zabít abych se naučil taktiku a po jednadvacáté to už konečně zvládl. Zní to jako frustrace, ale je to skvělá zábava. Bossové většinou dělají to stejné, resp. mají stejné schopnosti takže po několika úmrtích na to příjdete a po spoustě dalších úmrtí už z toho uděláte svoji výhodu, je to kouzelné nemyslíte.

Toho jsem přeci zabil!

Největší problém, který mě opravdu celou hru štval. Nepřátelé, které zabijete, se zkrátka po vašem znovuzrození nebo znovunačtení zkrátka respawnou a nutno říct, že je to více frustrující než souboje. A ještě jedna perlička, ta mě teda dostává od začátku hry. Zabijete nepřítele poblíž Ošetřovny, což je místo, kde se dostáváte do nastavení svého obleku, po jeho zabití jdete do nastavení, přičítáte si body do schopností a když vylezete z nastavení obleku ejhle, nepřítel je znovu živý a asi tolik k technickému stavu nepřátel. Když se nepřátelé respawnují po každé vaší smrti a následném znovuzrození(načtení), to se dá pochopit, ale tohle fakt ne. Řekl bych že tahle věc, je kromě pár dalších drobností největší průser druhého Surge.

Grafika pokulhává, ale je nám to jedno

Graficky je na tom hra poněkud hůř, což už víme od prvního dílu, nicméně ono to zase tak nevadí. Hra je opravdu o tom jak nejefektivněji rozmlátit nepřítele než o tom kochat se krajinkou nebo krásnými agresivními ulicemi města Jericho City, je sice pravdou, že alespoň na obličejích si vývojáři mohli trošku vyhrát, protože jsou všechny strašně jednotvárné a ve hře vám to bude připadat jako že mají nepřátele jeden stejný obličej, jen sem tam má někdo jinak vlasy, vousy. Je to škoda protože to ubírá na individualitě a pocitu ze hry, jinak se ale na grafiku vyloženě stěžovat nedá, není to samozřejmě nic světoborného a občas si asi řeknete že snad hrajete hru z pár let zpět, ale na výsledném zážitku to nic moc neubere, protože vaší starostí je spíš umění boje než kritizování grafiky.

Jaký je tedy verdikt?

The Surge 2 má to, co předchozí díl neměl a co jsme doufali že bude mít, je drzý, větší, propracovanější a lepší, málokdy se stává, že se vývojáři skutečně poučí, obzvlášť, když minulý díl zase tak špatný nebyl, ovšem vývojáři dali na názor komunity a co chybělo to přidali, co potřebovalo vylepšit to vylepšili a co naopak přebývalo to odmazali, výsledkem je pak parádní a zábavné RPG typu Dark Souls, u kterého se sice bude hodně rozčilovat, ale ve finální fázi řeknete “Sakra, vždyť ono to vlastně bylo dobrý”.

• 9/10
  • 8/10
  • 6/10