Recenze – Trine 4

Trine 4

Pojďte se s námi společně podívat jak dopadl čtvrtý výlet do pohádkového světa Trine

Krása zachrání svět.“ —  Fjodor Michajlovič Dostojevskij

Nový díl pohádkové 2d plošinovky Trine nese tentokrát pořadové číslo čtyři a neobvykle i podnázev The Nightmare Prince. Opět se zhostíme role čaroděje Amadeuse, rytíře Pontya a zlodějky Zoyi. Jako tomu bylo i v minulých dílech i v tomto se naši oblíbení hrdinové dají dohromady aby vyřešili problém, na který si je najme tentokrát Astrální akademie. Předešlé díly překvapovali především nádhernou pohádkovou grafikou, skvělou hratelností, zábavnými logickými hádankami a parádním závanem nostalgie. Nejinak je tomu i v tomto nejnovějším díle a i když se někomu může zdát, že je to pořád to samé (což je víceméně pravda), je to stále zábava, které se já osobně nemůžu stále nabažit.

Kdysi dávno v jednom království

Příběh je nový a nijak nenavazuje na předchozí díly takže ani nováčci co nějak dbají na příběh nepříjdou na zmar, i když doporučuju zahrát všechny předešlé díly. Příběh The Nightmare Prince se točí okolo prince Selia, který z již zmíněné Astrální akademie ukradne zvláštní a nebezpečný artefakt. No a jak už jsem říkal, tato událost svede naše staré známé dohromady a a i když je příběh velmi jednoduchý, prakticky jen pronásledujete prince, tak je pohádkově zábavný, doprovázen skvělými dialogy hlavních postav, které odkazují jak na minulé díly tak přidávají i spoustu důvtipu do dílu současného. Vzhledem k tomu, že je hra směřována i na naše děti(nějak takhle si představuju hru pro děti, žádné Fortnite), tak je hratelnost poměrně jednoduchá(dá se zvýšit obtížnost), navíc, ve hře pro více hráčů můžou hrát až čtyři hráči, takže si zahraje opravdu celá rodina a česká lokalizace je už jen třešničkou na dortu skvělému příběhu a herním mechanikám.

Barvy, barvy, barvičky

Jak bývá obvyklé, hry ze série Trine jsou vždy graficky rozmanité a i když je pravda, že když by jsme si spustili třeba druhý díl a díl čtvrtý, moc rozdílů v grafice by jsme neviděli. Vývojáři totiž sází na preciznost detailů v každé části hry a tak i když herní grafika není zase tak lepší než v předchozích dílech(moc si nedovedu představit, kam by grafika šla ještě dál posunout), tak je jednou z nejhezčích v celé historii her. Jako v minulých dílech se i zde střídají prostředí, ale mnohem častěji a jsou mnohem hezčí, sice ne moc graficky, ale jsou pohádkovější a prostě nevysvětlitelně hezčí. Jak jsem říkal, střídání prostředí je tu při každém průchodu dané lokace a tak jsme v jednu chvíli v lese, pak na noční louce, poté zase v kobce a třeba i ve vesmíru a to vše je jen zlomek ze všech možných herních prostředí, do kterých se dostanete. Zároveň je skvělé, že hra není nikterak náročná a tak si ji kromě PS4 a Xbox One zahrajete i na poměrně slabé sestavě PC.

Hádanky na každém kroku

Jak už jsem říkal, znakem série Trine jsou hádanky a ne jinak je tomu i v tomto pokračování. Žádné změny ale nečekejte, hádanky jsou víceméně stále stejné a pro jejich řešení je důležitá především kooperace všech tří postav. Ale nebojte se, jako v předchozích dílech i v tomto je možné řešit několika různými způsoby a tak ač se vám někdy zdá nějaká možnost co možná nejabsůrdnější, jedná se nakonec o tu nejjednodušší a nejefektivnější, typickým příkladem je skládání Amadeových magických krabic na sebe. Jak tomu bylo dřív i zde je systém talentových stromů, které zpřístupňují nové možnosti a schopnosti.

Co je na hře nejhorší a nejlepší?

Protože toho hra nabízí hodně i málo zároveň, obsahuje málo chyb a spoustu skvělých věcí, vybral jsem pro vás tedy dvě hlavní věci, které jsou podle mého názoru ty nejhorší/nejlepší. Nejhorší na hře je bojový systém, nebojte se, není to nic hrozného, jedná se o obyčejný boj a to je na tom právě to nejhorší, vývojáři sice slíbili změnu bojového systému a chtěli do boje zapojit všechny tři postavy, ano, můžete hrdiny na boj střídat, střílet lukem a bůhví co ještě, ale nejjednodušší je stejně rozsekat vše živé Pontyovým mečem. Co je na hře nejlepší, o tomhle jsem musel dlouho přemýšlet a vlastně jsem vybíral ze dvou stěžejních bodů a vítězem je opravdu o chloupíček hudba, ta je prostě nádherná, na druhém místě je pak grafika, to je vám asi jasné, ale hudební doprovod je prostě boží, navíc pokud hru hrajete se sluchátky je zážitek z hudby a ze hry ještě větší, při tomhle prostě plesá srdíčko.

Trine 4
  • 9/10
    Příběh - 9/10
  • 10/10
  • 10/10
9.7/10

Jak to teda je

Čtvrté pokračování série Trine je skvělý návrat k původním kořenům série a perfektní reakce na kritiku nepovedeného třetího dílu. Na své si zde přijdou hardcore hráči, děti a nakonec i celá vaše rodina.