Anomaly 2 – Recenzia

18 mája, 2013 morokul

Predvčerom vyšlo pokračovanie hry Anomaly od 11 Bit Studios. Ak máte radi tower-defence, určite klikajte na recenziu.

Pozreli sme sa na túto zaujímavú post-apokalyptickú hru z blízka a vžili sa do role Lynxa, vojaka bojujúceho so svojimi strojmi proti armáde mimozemských robotov. Odporúčam vám pozrieť si pred začatím hrania hry intro. Je naozaj veľmi vydarené a veľmi sa mi páčilo. Je akčné, dobre spracované a navyše sa v ňom zoznámite so zmrznutým prostredím v ktorom sa budete väčšiu časť hry pohybovať.

Keď skončí intro, dostanete sa do hry, do hlavného menu. Klasické, prehľadne urobené. To, čo ma v ňom zaujalo, bola pekná hudba. Je veľkolepá a odporúčam vám vypočuť si ju, aj keď práve hru nemáte. Pripomína Marvelovský štýl a človek by na indie titul čakal skôr niečo jednoduché.

Dejová línia začína na zamrznutom území niekde v Severnej Amerike, kde sa so svojimi robotmi snažíte získať z laboratória dáta o zbrani Project Shockwave, ktorá má zničiť nepriateľa. Veľmi sa mi páči, že ste sa hry priamo zúčastňovali. Boli ste vojak, ten, ktorý velí robotom, opravuje ich, kladie na zem rôzne prístroje, ktoré pomáhajú ničiť nepriateľov. Nieste nejaký boh, ktorý proste postavý roboty na trasu a potom už len z vysoka pozerá na to, ako sa misia vyvýja. Je síce pravda, že sa na svoju postavu pozeráte z vysoka, akoby zo satelitu, no to nevadí, len máte lepší prehľad o polohe nepriateľov.

Hru sa naučíte ovládať celkom rýchlo, pretože vám je to najdôležitejšie nenápadne vysvetlené počas prvej misie. Všetko ostatné je ale vysvetlené počas ďalších troch misií v akomsi simulátore boja. Ale to neznamená, že už hru viete ovládať (aspoň výrobca si to myslel). Hra je totižto aj neskôr prerušovaná “technickými analýami strojov”. Mne osobne to ale veľmi nevadilo, aj napriek tomu, že to bolo takmer nepoužiteľné.

Je nezmyselne dlhá, väčšinu času sa v nej nič nedeje. Je to vtedy, keď Poise (vaša postava v prvej misii) vojde do budovy a snaží sa získať dáta a informácie o zbrani. Vtedy asi minútu sledujete, ako sa počet percent získaných dát zvyšuje. Diať sa niečo začne až asi pri 30%, keď na roboty zaútočia mimozemské stroje. Takýchto cut-scén v hre nieje veľa, ale vôbec sa mi nepáčia. Na druhú stranu, nájdeme množstvo scén, ktoré sú naozaj zaujímavé a napínavé, v niektorých sa dokonca pozrieme na svet očami našej postavy, Lynxa.

Po tejto nevydarenej cut-scéne už nenarazíte na žiadne väčšie problémy. Chvíľu. Keď vedľa vás počas jednej z prvých misií pristanú mimozemské jednotky, obraz zašuští, farby sa rozmažú, akoby niečo rušilo signál. Prvý krát to vôbec nevadí. Potom sa to začne opakovať, a dosť často. Verte mi, po dvoch hodinách hrania vám to začne poriadne liesť na nervy. Mňa z toho po pár dňoch aktívneho hrania rozbolela hlava.
Ďalej sa mi napáčilo, ako trhane mení Lynx smer, keď na pohyb používate klávesy wasd. Menší prechod medzi animáciami behu by nezaškodil.

Nemyslite si ale, že v hre sa nachádzajú iba nevydarené efekty. Väčšina z nich sú urobené dobre, niektoré  nich sú vynikajúce. Patria medzi ne hlavne výbuchy. V hre ich je fakt veľa a je vidno, že sa pri nich výrobca posnažil. Strieľanie vyzerá taktiež veľmi dobre. Vlastne skoro všetky animácie v hre sú vydarené a dobre sa na ne pozerá.

Prostredie v hre je tiež ukážkové. Veľmi dobre vyzerá prechod z chladného prostredia do teplého. Všetko tam vyzerá prirodzene. Aj keď sa v mapách veľa budov opakuje, vôbec to nevadí. Hodia sa tam, kde sú. Veľmi sa mi páčili prvky, ktoré sa nachádzali v konkrétnych misiách, na konkrétnych miestach v Amerike. V New Yorku sa nachádzala zamrnutá socha slobody, na pobreží stroskotané lode…

Neoddeliteľnou súčasťou hry je aj multiplayer. V ňom sa môžete spojiť so svojim priateľom cez Steam, alebo s náhodným človekom vo svete. Spojiť sa s niekym vo svete trvá trochu dlhšie, no odporúčam vám si to aj tak zahrať. Máte na výber z viacerých máp, no tie si musíte odomknúť hraním multiplayerových misií (napr. pre odomknutie druhej mapy musíte hrať prvú 3 krát).

Hranie multi-playeru sa líši od single vo viacerých ohľadoch. Ak útočíte, na začiatku si vyberiete štyri zo siedmich alebo ôsmich schopností. Potom si musíte kúpiť roboty tak, ako v single-player. Vašim cieľom je zničiť akési generátory, ktoré druhý hráč bráni vežami. Vyhráte, ak zničíte generátory za určitý čas – získate tým 1000 bodov, alebo budete mať prevahu 500 bodov počas hrania. Tým, že jeden hráč svoju základňu bráni a druhý na ňu útočí naberá tower-defense žáner nový rozmer.

Na hre je veľmi zaujímavé, že so svojím charakterom môžete ísť kam chcete, pokiaľ vám to mapa dovolí. Aj keď to veľký zmysel nemá, keďže je dôležité byť stále pri svojich robotoch, pretože bez vás nevyhrajú, je to veľmi zaujímavé. Máte pocit, že môžete ísť kam len chcete. Aj keď to nieje úplne pravda, môžete ísť aspoň kaďiaľ chcete. Totiž, ak chcete prejsť určitú misiu, musíte najprv naplánovať trasu robotov. Možností máte v niektorých misiách naozaj veľa.

Prechádzate trasou, ktorú ste si vybrali, ničíte nepriateľov a tí vybuchujú. Niekedy vybuchnú, až keď ste pri nich veľmi blízko, inokedy ich vybuchne veľa naraz. Vtedy sa môže stať, že nevidíte seba a svojích robotov. Kôli tomu sú všetky roboty, nepriatelia aj vy obtiahnuté výraznou farbou, ktorú vidíte aj počas výbuchov, alebo keď prechádzate popod skalu. Je to dobre vymyslené. Ale vo vyšších leveloch, keď sa nachádzate v meste, to niekedy nestačí. Stane sa, že pri boji medzi mrakodrapmi stratíte prehľad o tom, čo sa deje, hlavne ak sa k tomu pridajú výbuchy. Neviete, kde kto je, neviete koho opraviť skôr… Toto je podľa mňa trochu problém. Predsa keď niečo hrám, chcem vidieť čo robím!

Človek by čakal, že po dlhšom hraní sa hra stane nudná, jednotvárna, stále o tom istom. V skutočnosti to tak nieje. V hre nájdete viac ako len náznak príbehu. V nižších leveloch si to veľmi neuvedomujete, ale neskôr, vo vyšších leveloch budete príbeh poriadne cítiť. Budete chcieť v ňom napredovať. Nebude vás zaujímať iba bojovanie s nepriateľmi. Nebudete s nimi chcieť bojovať len preto, aby zomreli. Budete chcieť zachrániť vedca z budovy. budete chcieť nájsť raketomety. Budete chcieť vedieť, ako sa príbeh vývýja ďalej a budete ju chcieť prejsť do konca.

[review pros=”kvalitné efekty
voľnosť pohybu, príbeh, prostredie, postava, multiplayer” cons=” rušenie signálu, nudné cut-scény, animácie pohybu postavy, menšie bugy, slabo zvýraznené obrysy” score=60 ]