RECENZIA – COFFIN DODGERS

11 mája, 2016 Tomáš Medvedík

Zubatá si do Sunny Pines prišla po miestnych rezidentov, ktorí si tu užívajú jeseň života. Tým sa však do hrobu nechce a smrtku vyzývajú na preteky v uliciach.

Potom, čo si minulé leto odkrútili premiéru na Steame, prichádzajú Coffin Dodgers od autorov z Milky Tea aj na next gen konzoly. My sme si ju vyskúšali na PS4 a v nasledujúcich riadkoch sa budeme snažiť zhrnúť svoje dojmy. Táto racingovka na prvý pohľad ničím neprekvapuje – je tu niekoľko tratí a niekoľko jazdcov, z ktorých si jedného vyberiete, k tomu vozidlo s možnosťou pár upgradov, klasické herné módy typu časovka, či okruh (aj v režime split screen pre 2-4 hráčov) a aký taký story mód, aby sa nepovedalo. Paradoxne však všetky tieto klasické prvky robia z Coffin Dodgers kompaktnú zábavku, a to či už ste single hráč, alebo multi hráč.

V mestečku Sunny Pines máte viacero možností, čo robiť s jedným zo 7 dôchodcov, ktorý má každý svoj vlastný životný príbeh. Poslednou hrateľnou postavou, ktorá sa dá dodatočne odomknúť, je samotný Smrťák. Klasická „kariéra“ je založená na pretekoch mobilných vozíkov pre seniorov, kde najnižšie umiestnenie znamená i umiestnenie v hrobe pričinením už spomínaného Smrťáka. Na jednotlivých okruhoch sa pozrieme na vidiek, do centra mestečka, farmu s poletujúcim UFO, či na cintorín. Dizajn tratí je dynamický, zajazdíte si vo dne i v noci, počasie sa nemení. Trate sú plné ostrých zákrut, ktoré striedajú rovinky, kde vás občas nakopne rýchlostný boost, či podzemné tunely cintorína, alebo metra. Náročnosť stúpa priemerane –   postupom času sa na tratiach zvyšuje množstvo prekážok, protiidúcich áut a narastá i počet tackajúcich sa zombie (bývalých obyvateľov mestečka), ktorých môžete za odmenu kosiť.

Zarobené zlaté mince sa dajú v garáži vymeniť za vylepšenia vášho geriatrického vozíka. Na začiatku obyčajný skútrik si postupom času vytunujete na stroj, ktorý vám ťažko nejaká  sociálna poisťovňa preplatí – od vylepšenia výkonu motora, či akcelerácie, cez vizuálne vychytávky na karosérii, až po kapacitu košíka, do ktorého schováte zbrane nazbierané po trati. Okrem  story módu si môžete zajazdiť i v otvorenom svete, čo tiež slúži ako dobrý tutorial (ten je tu i samostatný, ak ho potrebujete), alebo vyskúšať spomínanú časovku či ľubovoľný okruh pre single race.

Ovládanie je absolútne jednoduché a hru zvládne i dieťa. Brzda, plyn, doprava, doľava. Žiadnu extra zručnosť pritom nepotrebujete, je to čistá arkáda, kde si môžete pomáhať v zákrutách mantinelom a narážať do prekážok bez akéhokoľvek poškodenia. Popritom je tu možnosť útoku zblízka barlou v štýle motocyklových závodov v GTA IV, či na diaľku jednou zo zbraní – rakety, Uzi samopaly sú v balíkoch s otáznikom rozsypané po celej trati a nikdy neviete, čo si vezmete – nie je nad nájdenú raketu, ktorou môžete protivníka zlikvidovať tesne pred cieľovou rovinkou. Okrem toho sa tu dajú pozbierať i ďalšie vychytávky, ako štít, či kanister s olejom, ktorý za seba môžete vyliať a spomaliť tak protivníkov. Pokiaľ vystihnete správny moment, útoky sú smrtiace a jazdci sú z vozíka nedobrovoľne katapultovaní ako handrové bábky.

Od grafiky si netreba sľubovať veľa. Aj keď hra beží na Unity engine, nejde o žiadne veľdielo. Sčasti je to i celkový retro štýl grafickej prezentácie; Coffin Dodgers pripomína tituly spred 20 rokov (viď starý Crash Bandicoot), no oku lahodiace to príliš nie je. Na druhej strane je tu rezký soundtrack, ktorý už od úvodného menu podčiarkuje grotesknú atmosféru a čierny humor Coffin Dodgers. So zavretými očami sa však hrať nedá, preto za vizuál idú body dole. Občas sa vám pri dlhšom loadingu a chvíli čierno čiernej obrazovky môže zdať, že hra zamrzla a bude potrebovať reštart, ale ono to nakoniec funguje ďalej. Iným neduhom je fakt, že pri prepnutí na sharing pri PS4 (na uloženie videa, alebo fotky) hra jednoducho v pozadí pokračuje ďalej, takže sa vám pri zdieľaní môže stať, že po vrátení sa do hry sú súperi už ďaleko pred vami.

Pokiaľ vám nevadí zastaraný grafický kabát a pár menej vážnych negatív, Coffin Dodgers sa toho v hrateľnosti nedá vytknúť veľa. Hra vsádza na grotesku a čierny humor spojený s jednoduchým pojatím ovládania a atmosférou arkádových pretekov, ktorú sme si kedysi dlhé hodiny užívali v Micromachines, či Ignition. Vďaka split screenu vám hra na harddisku vydrží ešte dlhšie. Potvrdilo sa, že next gen konzoly sú platformou, na ktorej sa skvele zabavíte i s hrami v oldies kabáte. Tento fenomén je možno trochu mínus pre samotný next gen ako hardware, pre hry ako Coffin Dodgers však určite plus.

Coffin Dodgers
  • 7/10
  • 8/10
  • 5/10
    Grafika - 5/10
  • 8/10
    Ovládanie - 8/10
7/10

Geriatrické závody s možno nepodarenou grafikou, avšak všetkým ostatným podareným. Zachrániť duše obyvateľov Sunny Pines pred smrtkou v pouličných pretekoch mobilných vozíkov určite stojí za to. Za 10 EUR (momentálne) určite.